شبکه های اجتماعیاینستاگرام

آنالیز اینستاگرام در سال 2021+2 میلیارد کاربر ماهانه و یکسال آشفتگی

  • طبق گفته کارکنانی که از معیارهای کلیدی آگاه هستند،با آنالیز اینستاگرام اکنون بیش از ۲ میلیارد کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان دارد.
  • فیس بوک درآمد اینستاگرام یا کاربران را در وضعیت مالی خود مشخص نمی کند و آخرین باری که شماره کاربران را فاش کرد ژوئن سال 2018 بود، زمانی که این برنامه از 1 میلیارد MAU عبور کرد.
  • این نقطه عطف در حالی اتفاق می‌افتد ک هآنالیز اینستاگرام  نشان می دهد این بستر با نظارت شدید قانون‌گذاران و تنظیم‌کننده‌ها و رقابت شدیدتری از سوی TikTok مواجه است.
آنالیز اینستاگرام
آنالیز اینستاگرام

ما در مدیرآگاه قصد داریم امروز موضوع آنالیز اینستاگرام را بررسی نماییم. محتوای اعتیاد آور آنالیز اینستاگرام، قانونگذاران آمریکایی را به قدری نگران کرده است که آدام موسری، مدیر عامل این سرویس رسانه های اجتماعی، هفته گذشته برای اولین بار به کنگره کشیده شد، این آخرین حادثه در یک سال آشفتگی در برنامه اشتراک عکس است.

اما علیرغم این جنجال، اینستاگرام طبق گفته منابع آگاه در پاییز امسال به نقطه عطف جدیدی از 2 میلیارد کاربر فعال ماهانه رسید.

موضوع جلسه استماع موسری در مقابل یک کمیته فرعی بازرگانی سنا، حمایت از کودکان به صورت آنلاین بود، موضوعی که در چند ماه گذشته تصویر آنالیز اینستاگرام را مخدوش کرده است.

آدام موسری، مدیر عامل اینستاگرام، در جلسه استماع سنای ایالات متحده در واشنگتن دی سی، در 8 دسامبر 2021 شهادت می دهد.
آدام موسری، مدیر عامل اینستاگرام، در جلسه استماع سنای ایالات متحده در واشنگتن دی سی، در 8 دسامبر 2021 شهادت می دهد.
برندان اسمیالوفسکی | خبرگزاری فرانسه | گتی ایماژ

حتی با وجود همه تبلیغات منفی، این برنامه بسیار محبوب بیش از هر زمان دیگری برای سرنوشت شرکت مادر خود که اکنون متا نامیده می شود، مهم است .

آنالیز اینستاگرام از زمانی که در ژوئن 2018 از مرز 1 میلیارد کاربر فعال ماهانه عبور کرد، شماره کاربران خود را علنی نکرد و از تبلیغ رشد خود در زمانی که قانون‌گذاران و قانون‌گذاران فیس‌بوک را کنترل بازار بیش از حد خود می‌دانستند، اجتناب کرد. هشت سال طول کشید تا از این آستانه عبور کرد و تنها سه سال طول کشید تا 2 میلیارد MAU پاک شود.

کارمندانی که خواستند نامشان فاش نشود، زیرا مجاز به صحبت در این مورد نبودند، به CNBC گفتند که از تعداد 2 میلیارد کاربر در مکالمات داخلی مطلع شدند. یک نفر گفت آنالیز اینستاگرام حدود یک هفته قبل از تغییر نام فیسبوک به متا در اکتبر به این رقم رسیده است .

سخنگوی شرکت از اظهار نظر خودداری کرد.

اینستاگرام در سال 2010 راه‌اندازی شد و دو سال بعد توسط فیس‌بوک به مبلغ یک میلیارد دلار خریداری شد، زیرا محور اصلی تلاش مارک زاکربرگ برای انتقال از وب به موبایل بود.

سناتور بلومنتال: برای شفاف‌تر کردن اینستاگرام به مداخله دولت نیاز داریم

دیوید هگر، تحلیلگر ادوارد جونز، گفت: «این یک نرخ رشد ترکیبی بسیار قابل توجه سالانه کاربران است.

هگر گفت که سرعت گسترش به 2 میلیارد کاربر با توجه به رقابت شدیدی که از TikTok به وجود آمده است، بسیار مهم است، زیرا با ساده کردن مردم برای ایجاد و اشتراک گذاری ویدیوهای کوتاه و خنده دار، محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

هگر گفت: «این به من می گوید که حتی با وجود چالش اخیر TikTok، اینستاگرام هنوز مطمئناً برای مردم مرتبط است.

بر اساس یافته‌های یک نظرسنجی که ماه گذشته توسط Forrester منتشر شد، 63 درصد از آمریکایی‌های بین 12 تا 17 سال امسال به صورت هفتگی از TikTok استفاده می‌کنند، در حالی که این رقم برای اینستاگرام 57 درصد است. بر اساس گزارش SensorTower، از نظر دانلود، TikTok در سال جاری 596.1 میلیون بار در سراسر جهان در دستگاه‌های اپل و گوگل نصب شده است که به 570.7 میلیون نصب برای اینستاگرام رسیده است.

دانیل نیومن، تحلیلگر اصلی در Futurum Research که بر روی فناوری دیجیتال تمرکز دارد، گفت: «TikTok کار فوق‌العاده خوبی برای برنده شدن در جوان‌ترین جمعیت‌شناسی طی چهار یا پنج سال گذشته انجام داد. همان کاری که اسنپ با پیام‌رسانی و ایجاد اختلال در آن جمعیت خاص انجام داد، برای اشتراک‌گذاری ویدیو و اشتراک‌گذاری ویدیوی کوتاه انجام داد.»

زاکربرگ به روشی که اغلب پاسخ می دهد – با شبیه سازی رقابت پاسخ داد. فیس‌بوک ویژگی اشتراک‌گذاری ویدیوی Reels را در آگوست 2020 راه‌اندازی کرد . این شرکت در گزارش درآمد سه‌ماهه سوم خود در ماه اکتبر اعلام کرد که Reels را به بخشی اصلی از سرویس‌های فیس‌بوک و اینستاگرام تبدیل می‌کند تا کاربران 18 تا 29 ساله را جذب کند. .

برکت و نفرین در آنالیز اینستاگرام

اما تلاش فیس بوک برای جذب کاربران جوان به اینستاگرام و تلاش برای نگه داشتن آنها برای مدت زمان طولانی، چیزی است که این شرکت را مستقیماً در تیررس قانونگذاران، قانونگذاران و والدین نگران قرار داده است.

در ماه سپتامبر، وال استریت ژورنال آغاز شد در حال اجرا یک سری از مقالات بر اساس یک گنجینه ای از اسناد افشا شده توسط اسنودن و کارمند سابق فرانسیس هوگن که ادعاهای گنجانده شده است که رسانه های اجتماعی غول گزارش می دانست که برنامه مخل به سلامت روان کودکان و نوجوانان مطرح شد کمی در مورد آن انجام می داد.

فرانسیس هاگن، کارمند سابق فیس بوک، در جلسه استماع کمیته فرعی انرژی و تجارت در زمینه ارتباطات و فناوری در 1 دسامبر 2021 در کاپیتول هیل در واشنگتن دی سی صحبت می کند.
آنالیز اینستاگرام
فرانسیس هاگن، کارمند سابق فیس بوک، در جلسه استماع کمیته فرعی انرژی و تجارت در زمینه ارتباطات و فناوری در 1 دسامبر 2021 در کاپیتول هیل در واشنگتن دی سی صحبت می کند.
برندان اسمیالوفسکی | خبرگزاری فرانسه | گتی ایماژ

پس از این سریال، قانونگذاران از این شرکت خواستند که توسعه محصول اینستاگرام برای کودکان زیر 13 سال را متوقف کند. این شرکت گفت که پروژه را متوقف می کند، اما متعهد به تعطیل کردن آن نیست.

کمیته های کنگره از سال برگزار جلسات متعدد در مورد تاثیر رسانه های اجتماعی در نوجوانان، از جمله شهادت سنا Mosseri در دسامبر 8. بسیاری از سناتورها استراتژی فیس بوک از گرفتن نوجوانان معتاد به مقایسه کرده اند شیوه های یک بار از بزرگ توتون و تنباکو .

سناتور ریچارد بلومنتال، D-Conn، روز چهارشنبه گفت: ”من معتقدم که زمان خود پلیسی و خودتنظیمی به پایان رسیده است.”

بلومنتال، که ریاست کمیته فرعی بازرگانی سنا در مورد حمایت از مصرف کننده را بر عهده دارد، گفت: «برخی از شرکت های بزرگ فناوری گفته اند، به ما اعتماد کنید. «به نظر می رسد این همان چیزی است که اینستاگرام در شهادت شما می گوید. اما خود پلیسی به اعتماد بستگی دارد. اعتماد از بین رفته است.»

اینکه آیا فشار از سوی بلومنتال و دیگران در واشنگتن باعث ایجاد تغییراتی در اینستاگرام می‌شود یا خیر، یک مسئله آشکار است، زیرا فیس‌بوک به رشد کاربران این برنامه متکی است.

برنامه اصلی فیس بوک تا اکتبر 2.91 میلیارد کاربر فعال ماهانه داشت و گسترش آن در مقایسه با اینستاگرام کندتر است. در زمانی که تعداد کاربران اینستاگرام دو برابر شده است، فیسبوک تنها 30 درصد رشد کرده است. بر اساس گزارش eMarketer، درآمد اپلیکیشن فیس بوک در سال آینده 18 درصد افزایش می یابد و به 135.1 میلیارد دلار می رسد، در حالی که انتظار می رود رشد اینستاگرام از 30 درصد به 60.5 میلیارد دلار برسد.

متا برای تامین مالی جاه طلبی های جسورانه و پرهزینه خود برای انتقال شرکت به اصطلاح متاورس – دنیایی از تجربیات واقعیت مجازی و واقعیت افزوده – به اینستاگرام نیاز دارد تا به رشد خود ادامه دهد و سودهای کلان را از بین ببرد.

هگر گفت: «من هنوز آن را بخش بسیار مهمی از شرکت می دانم. ″اگر در پنج سال آینده نگاه کنید، درآمد اینستاگرام سریعتر از درآمد پلتفرم اصلی رشد می کند.”

رفرنس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
Cart
Your cart is currently empty.