اینستاگرامشبکه های اجتماعی

استراتژی بازاریابی ثمربخش در اینستاگرام در 8 مرحله آسان

آیا پست های اینستاگرام شما از اهداف تجاری شما پشتیبانی می کند؟ آیا به دنبال راه بهتری برای بازاریابی ثمربخش در اینستاگرام کسب و کار خود با اینستاگرام هستید؟

در این مقاله، نحوه بهبود بازاریابی ثمربخش در اینستاگرام خود را با هشت اقدامی که به شما در دستیابی به اهداف کسب و کارتان کمک می کند، خواهید یافت.

استراتژی بازاریابی اینستاگرام در 8 گام آسان توسط آنا سوننبرگ

شماره 1: پست های اینستاگرام را طوری طراحی کنید که با برنامه و اهداف بازاریابی شما هماهنگ باشد

اینستاگرام باید بخشی جدایی ناپذیر از برنامه بازاریابی شرکت شما باشد و مکمل محتوا، ایمیل و سایر تلاش های بازاریابی ثمربخش در اینستاگرام شما باشد. برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی ثمربخش در اینستاگرام، با مرور تقویم بازاریابی شرکت خود و طوفان فکری محتوای مرتبط اینستاگرام برای هر طرح شروع کنید.

آیا در حال برنامه ریزی یک رویداد فصلی یا معرفی محصول هستید؟ برای هر مرحله از فرآیند، از تیزر گرفته تا اطلاعیه و همکاری، محتوای اینستاگرام را برنامه ریزی کنید. می‌توانید تقویم اینستاگرام را در هر جایی که برای تیم شما کار می‌کند، روی تخته سفید، صفحه‌گسترده یا پلتفرم مشترک ترسیم کنید.

همانطور که ایده های محتوا را به تقویم بازاریابی خود اضافه می کنید، هدف هر پست را یادداشت کنید. به این ترتیب، می توانید مطمئن شوید که استراتژی اینستاگرام خود را با اهداف بازاریابی خود هماهنگ می کنید. به عنوان مثال، اهداف شما ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • افزایش آگاهی از کسب و کار یا پیشنهادات شما
  • وادار کردن مردم به تعامل با محتوای شما
  • افزایش کلیک های وب سایت از بیو یا استوری های اینستاگرام شما
  • فروش محصولات از فروشگاه یا وب سایت اینستاگرام شما

شماره 2: با رشد خود، برنامه پست اینستاگرام خود را تنظیم کنید

آیا باید هر روز، چند بار در روز یا فقط چند بار در هفته پست بگذارید؟ تعیین فرکانس ارسال درست برای استراتژی اینستاگرام شما بسیار مهم است. به طور طبیعی، شما می خواهید به اندازه کافی محتوای ارسال کنید تا بدون اینکه مخاطبان خود را تحت فشار قرار دهید یا بازخورد منفی دریافت کنید، به نتیجه برسید.

طبق تحقیقات Later ، اندازه حساب شما فرکانس مناسب ارسال را تعیین می کند. به طور کلی، برای اکانت های کوچک بهتر است چند بار در روز منتشر شوند، در حالی که برای حساب های بزرگ با 250000 فالوور یا بیشتر بهتر است که هر هفته یک بار پست کنند.

زمان انتشار محتوا نیز تفاوتی ایجاد می کند. پست کردن محتوا در حالی که مخاطبان شما آنلاین هستند به این معنی است که آنها بیشتر آن را می بینند و با آن درگیر می شوند.

برای اینکه بفهمید چه زمانی فالوورهای شما آنلاین هستند، Instagram Insights خود را باز کنید و روی Total Followers ضربه بزنید. به پایین بروید تا ببینید فالوورهای شما در چه روزی از هفته و چه زمانی از روز تمایل دارند آنلاین باشند. سپس آن زمان ها را به برنامه منظم پست خود اضافه کنید.

اگرچه مطمئناً می توانید در لحظه پست بگذارید، اما می توانید با برنامه ریزی قبلی برای محتوای اینستاگرام در زمان صرفه جویی کنید . هم Facebook Business Suite و هم Creator Studio به شما امکان می دهند محتوا را برنامه ریزی کنید تا همیشه بتوانید در زمان ایده آل منتشر کنید.

شماره 3: ترکیب محتوای ارگانیک خود را تغییر دهید تا تغییرات جمعیتی و ترجیحات مخاطبان شما را منعکس کند.

هنگامی که ایده ای در مورد نوع محتوایی که باید پست کنید، دارید، گام بعدی این است که تعیین کنید چگونه آن را به طور موثر در اینستاگرام قرار دهید. مهم است که مطمئن شوید محتوایی که ارسال می کنید با مخاطبان شما همخوانی دارد تا بتوانید به اهداف خود برسید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مخاطبان خود، برنامه اینستاگرام را باز کنید، روی داشبورد Insights ضربه بزنید و Total Followers را انتخاب کنید. می‌توانید تفکیک‌ها را بر اساس جنسیت، محدوده سنی، شهر و کشور مشاهده کنید و تصویر کاملی از جمعیت‌شناسی حساب خود ارائه دهید.

اگر قبلاً محتوایی را در اینستاگرام پست کرده‌اید، می‌توانید داشبورد Insights را نیز بررسی کنید تا ببینید چه کسی پست‌های شما را در فید خود می‌بیند. روی Accounts Reached ضربه بزنید تا اطلاعات دموگرافیک و ایده بهتری در مورد افرادی که به آنها دسترسی دارید را دریافت کنید. به مرور زمان به این شکست توجه کنید تا مطمئن شوید که همیشه محتوایی ایجاد می کنید که طنین انداز باشد.

حتی اگر به‌دنبال ایده‌های محتوای تازه هستید، می‌توانید از پست‌های گذشته خود استفاده کنید تا ببینید چه چیزی قبلاً بهترین کار را داشته است یا از چه چیزی در آینده اجتناب کنید. برای دیدن محتوایی که بیشترین دسترسی را دارد به پایین بروید. سپس روی Accounts Engaged ضربه بزنید و به پایین بروید تا محتوای برتر را بر اساس لایک ها و پاسخ ها مشاهده کنید.

آموزش تخصصی بازاریابی رسانه های اجتماعی را از حرفه ای ها دریافت کنید

دنیای بازاریابی رسانه های اجتماعیآیا می خواهید از رقبا پیشی بگیرید یا یاد بگیرید که چگونه استراتژی خود را متنوع کنید؟

در طول این رویداد 3 روزه در آفتابی سن دیگو، کالیفرنیا، از ده ها مورد اعتمادترین متخصص این صنعت بیاموزید، با دیگر بازاریابان باهوش تماس بگیرید و بازاریابی خود را به سطح بالاتری ببرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

انواع پست هایی را که بهترین عملکرد را داشتند یادداشت کنید. آیا مخاطبان شما سبک زندگی را ترجیح می دهند یا عکاسی محصول؟ آیا آنها به پست‌ها یا داستان‌های فید بهتر پاسخ دادند؟ چه نوع کپی بیشترین لایک یا نظر را ایجاد کرد؟

اینستاگرام ممکن است به عنوان یک پلتفرم مبتنی بر عکس راه اندازی شده باشد، اما برنامه رسانه های اجتماعی بسیار بیشتر از پست های فید است. وقتی می‌خواهید دسترسی اینستاگرام خود را به حداکثر برسانید و نتایج خود را بهینه کنید، مهم است که همه گزینه‌هایی را که اینستاگرام ارائه می‌دهد بررسی کنید. این نوع محتوا را در استراتژی اینستاگرام خود بگنجانید:

  • عکس‌ها : از تصاویر تکی گرفته تا چرخ فلک‌هایی با حداکثر ۱۰ عکس، می‌توانید پست‌های فید قانع‌کننده ایجاد کنید.
  • ویدیوها : اکنون که اینستاگرام IGTV را بازنشسته کرده است، می توانید ویدیوهایی را در فید خود آپلود کنید که از چند ثانیه تا 60 دقیقه طول می کشد.
  • قرقره : به عنوان گزینه های ویدئویی فرم کوتاه نمایش مشخصات عمومی، قرقره هستند ایده آل برای به اشتراک گذاری محتوای معتبر که پست به یک برگه اختصاصی در مشخصات خود را.
  • زنده : برای برقراری ارتباط مستقیم با مخاطبان خود، می توانید از برنامه اینستاگرام به صورت زنده پخش کنید یا یک رویداد زنده را تا 90 روز قبل برنامه ریزی کنید.
  • داستان‌ها : آنها فقط 24 ساعت دوام می‌آورند، اما داستان‌ها برای اشتراک‌گذاری محتوای انحصاری پشت صحنه یا ارسال مجدد از طرفداران شما ایده‌آل هستند.
  • نکات برجسته استوری : می توانید با ایجاد یک آلبوم برجسته که به طور دائم در بالای فید اینستاگرام شما سنجاق می شود، استوری ها را در نمایه خود ذخیره کنید.

همانطور که محتوای شما تغییر می کند، یک سبک ثابت را حفظ کنید

از آنجایی که اینستاگرام یک پلتفرم رسانه اجتماعی مبتنی بر عکس و ویدئو است، ایجاد یک سبک بصری برای حساب‌های تجاری ضروری است. علاوه بر تعریف برند شما، یک سبک ثابت باعث می‌شود فالوورها بتوانند محتوای شرکت شما را شناسایی کرده و با آن درگیر شوند.

نیازی به ابداع ظاهری کاملاً جدید برای اینستاگرام نیست. در عوض، سبک اینستاگرام برند شما باید هویت بصری شما را در وب سایت و سایر مطالب بازاریابی شما منعکس کند.

به عنوان مثال، استایل اینستاگرام شما ممکن است شامل مجموعه خاصی از فونت ها، رنگ ها، چشم اندازها یا زیبایی شناسی باشد. حتی ممکن است همین فیلتر را برای یکپارچگی محتوای خود اعمال کنید.

همانطور که مثال زیر نشان می دهد، اکانت اینستاگرام @mirohq دارای سبک گرافیکی منحصر به فردی است. از عکس‌ها گرفته تا فیلم‌ها و حلقه‌ها، همه محتواها دارای رنگ‌های برجسته و فونت‌های مارک هستند. تشخیص پست‌ها آسان است، بنابراین دنبال‌کنندگان می‌دانند که در لحظه مشاهده محتوای برند وایت برد دیجیتال با آن در تعامل هستند.

شماره 4: کپی اینستاگرام خود را روی هدف نهایی خود متمرکز کنید

مهم نیست که چه نوع محتوایی را پست می کنید، جنبه بصری تنها بخشی از معادله است. برای اینکه مخاطبان خود را وادار کنید بعد از دیدن محتوای شما وارد عمل شوند، به زیرنویس‌های مؤثر، همپوشانی متن و اسکریپت‌های زنده نیاز دارید که در مجموع به عنوان کپی اینستاگرام شما شناخته می‌شوند .

نحوه نوشتن کپی اینستاگرام به مخاطبان، راهنمای سبک شرکت و اهداف شما بستگی دارد. به این فکر کنید که فالوورهای شما چگونه صدا می کنند، صدای برند شما چگونه به نظر می رسد و می خواهید چه کاری انجام دهید. می‌توانید از Call to Action (CTA) در کپی اینستاگرام استفاده کنید تا از مخاطبان خود بخواهید:

دنیای بازاریابی ثمربخش در اینستاگرام را بدون سفر تجربه کنید

تصور کنید بدون اینکه خانه یا محل کار خود را ترک کنید، از برترین متخصصان بازاریابی اجتماعی جهان یاد بگیرید.

با یک بلیط درخواستی به صورت مجازی در دنیای بازاریابی ثمربخش در اینستاگرام شرکت کنید. تمام جلسات، سخنرانی‌های کلیدی و کارگاه‌های آموزشی را در زمان و مکانی که می‌خواهید تماشا کنید! بدون اینکه با استرس یا هزینه های سفر کنار بیایید، ایده های واقعی کسب و کار را کنار خواهید گذاشت.

  • نظر بدهید تا بتوانید فالوورها را بشناسید و یک انجمن بسازید
  • برای کمک به تحقیقات بازار خود، به سؤالی در مورد ترجیحات آنها پاسخ دهید
  • از شما سوالی بپرسید تا بتوانید یک ویدیوی زنده بنویسید یا ایده های محتوا را دریافت کنید
  • برای دیدن همه عکس‌ها یا ویدیوهای موجود در چرخ فلک، انگشت خود را به چپ بکشید
  • محصولات برچسب گذاری شده را برای مرور یا خرید از فروشگاه اینستاگرام خود بررسی کنید
  • برای بازدید از وب سایت یا فروشگاه تجارت الکترونیک خود، روی پیوند موجود در بیو یا داستان خود ضربه بزنید

به عنوان مثال، این پست @klaviyo از هر دو عنوان و نماد دست استفاده می‌کند تا دنبال‌کنندگان را تشویق کند که انگشت خود را به چپ بکشند تا بتوانند نکات برجسته گزارش جمعه سیاه پلتفرم بازاریابی ایمیلی را ببینند. این عنوان همچنین فالوورها را تشویق می‌کند تا برای دسترسی به گزارش کامل، روی پیوند موجود در بیو حساب ضربه بزنند.

حلقه @shannonmckinstrie زیر نیز از نشانه‌های بصری برای ترغیب بینندگان به بازی استفاده می‌کند. پوشش متنی بینندگان را به خواندن کپشن دعوت می کند که شامل پنج نکته کاربردی برای یافتن مشتری در اینستاگرام است. علاوه بر این، عنوان از بینندگان می‌پرسد که قصد دارند ابتدا کدام نکته را امتحان کنند، تاکتیکی که برای افزایش تعامل عالی است.

شماره 5: دسترسی اینستاگرام را با هشتگ تقویت کنید

برای کشف و افزایش دسترسی به محتوای اینستاگرام، هشتگ ها بسیار مهم هستند. کاربران اینستاگرام می توانند هشتگ ها را دنبال کنند تا تم های خاصی را ببینند و همچنین می توانند با جستجوی هشتگ، محتوای شما را پیدا کنند.

می‌توانید تا 30 هشتگ در پست‌ها و حلقه‌های فید و تا 10 هشتگ در استوری‌ها اضافه کنید و گزینه‌های زیادی برای شما باقی می‌گذارد. پس از کجا باید شروع کرد؟

عادت کنید حداقل یک هشتگ مارک به پست خود اضافه کنید تا حساب خود را تقویت کنید. سپس هر هشتگ کمپین مرتبط و ترکیبی از هشتگ های صنعتی، توصیفی، مکان یا ویروسی را اضافه کنید.

می‌توانید با تایپ ایده‌ها در نوار جستجوی اینستاگرام و پیمایش در میان پیشنهادات، هشتگ‌هایی را برای استفاده پیدا کنید. این برنامه به طور خودکار تعداد کل دفعاتی که از هشتگ استفاده شده است را جدول بندی می کند تا بتوانید به سرعت ببینید که آیا این هشتگ محبوب است یا خیلی مبهم است.

برای دریافت ایده های بیشتر، یک هشتگ در نوار جستجو تایپ کنید و برای مشاهده محتوای برتر، انگشت خود را به سمت چپ بکشید. سپس روی برخی از پست های برتر ضربه بزنید تا ببینید از کدام هشتگ استفاده می کنند.

از طرف دیگر، می توانید از برنامه های شخص ثالث برای شناسایی هشتگ های پرطرفدار و ارزیابی ویروسی بودن در طول زمان استفاده کنید. به این ترتیب، می توانید اطمینان حاصل کنید که هشتگ های اینستاگرام را انتخاب می کنید که به احتمال زیاد دسترسی شما را تقویت می کند .

شماره 6: محتوای ارگانیک اینستاگرام را با اینفلوئنسر و محتوای تولید شده توسط کاربر تکمیل کنید

شما ممکن است بیشتر محتوای اینستاگرام برند خود را در داخل ایجاد کنید. اما لزوماً مجبور نیستید همه آن را تولید کنید. در عوض، ممکن است بتوانید عکس‌ها و ویدیوهای با کیفیت بالا را از سایر سازندگان از جمله مشتریان و تأثیرگذاران تهیه کنید. هم محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) و هم محتوای تأثیرگذار می‌توانند استراتژی محتوای اینستاگرام هر برندی را بهبود ببخشند.

در واقع، این نوع محتوا ممکن است حتی از تصاویر و ویدیوهایی که تیم شما تولید می‌کند موثرتر باشند. برای بسیاری از مصرف کنندگان، UGC نقش مهمی در تصمیمات خرید آنها دارد. این بدان معناست که افزودن UGC به استراتژی محتوای شما می تواند نتایج اینستاگرام شما را کاملا متحول کند.

اگر می‌خواهید عکس‌ها و ویدیوهای ایجاد شده توسط مشتری را در فید اینستاگرام خود پست کنید، به یک گردش کار ساده برای جمع‌آوری و اعتبارسنجی UGC نیاز دارید . به عنوان مثال، می‌توانید هشتگ‌ها و نام‌های تجاری را برای یافتن UGC زیر نظر بگیرید و سپس به سازندگان اصلی پیام مستقیم دهید (DM) تا اجازه اشتراک‌گذاری محتوایشان را دریافت کنید.

همچنین می‌توانید پست‌ها، استوری‌ها و حلقه‌های ساخته‌شده توسط طرفداران را مستقیماً در استوری‌های اینستاگرام به اشتراک بگذارید و به‌طور یکپارچه به خالق اصلی اعتبار دهید. برای مثال، داستان @evernote زیر شامل UGC از مشتری @annavatuone است. داستان اصلی برنامه یادداشت برداری را در پاسخ به یک سوال تعاملی برچسب گذاری می کند و داستان Evernote محتوای سازنده اصلی را به عنوان نوعی اثبات اجتماعی تقویت می کند .

اگر می خواهید روابط تجاری رسمی با مشتریان با نفوذ ایجاد کنید، به جای آن از ابزار مشارکت پولی اینستاگرام استفاده کنید . این ابزار به برند شما و تأثیرگذارانی که با آنها کار می‌کنید اجازه می‌دهد رابطه شما را فاش کنند و به شرکای مورد تأیید اجازه می‌دهد تا حساب شما را در محتوای مارک دار برچسب‌گذاری کنند.

آیا می خواهید محتوای اینفلوئنسر را در تبلیغات اینستاگرام قرار دهید؟ ابزار محتوای مارک این پلتفرم همچنین می‌تواند مجوز کمپین‌های پولی را تضمین کند .

شماره 7: نتایج سریع با تبلیغات اینستاگرام

در برخی موارد، ممکن است بتوانید تنها با استفاده از محتوای ارگانیک به اهداف بازاریابی ثمربخش در اینستاگرام  خود برسید. اما وقتی می خواهید برند خود را بسازید و با سرعتی سریع درآمد کسب کنید، تبلیغات اینستاگرام یک انتخاب هوشمندانه است.

می توانید با تقویت محتوای با عملکرد بالا مستقیماً از برنامه اینستاگرام شروع کنید. از Insights داخلی اینستاگرام برای یافتن بهترین محتوای خود استفاده کنید و روی Boost Post ضربه بزنید تا دسترسی آن را افزایش دهید. سپس از بین اهدافی مانند بازدیدهای بیشتر از نمایه، بازدیدهای بیشتر از وب‌سایت یا پیام‌های ارسالی بیشتر، یکی را انتخاب کنید. ایجاد یک مخاطب هدف؛ و بودجه تعیین کنید.

برای اهداف پیچیده‌تر مانند ایجاد سرنخ یا فروش تجارت الکترونیک، از مدیر تبلیغات فیسبوک برای ایجاد یک کمپین استفاده کنید. می‌توانید تبلیغات را در اینستاگرام، فیس‌بوک و شبکه مخاطبان اجرا کنید یا خلاقیت‌ها را برای مکان‌هایی با عملکرد بالا مانند حلقه‌ها و استوری‌ها سفارشی کنید .

برای مثال، تبلیغ @falconio زیر از یک خلاقیت استفاده می‌کند که برای قرار دادن داستان بهینه شده است. این تبلیغ کپی را به حداقل می رساند و از گرافیک های چشم نواز استفاده می کند تا کاربران را تشویق کند که انگشت خود را به سمت بالا بکشند و روی وب سایت پلت فرم مدیریت رسانه های اجتماعی کلیک کنند.

بازاریابی ثمربخش در اینستاگرام
بازاریابی ثمربخش در اینستاگرام

اگر در تبلیغات اینستاگرام تازه کار هستید، در نظر بگیرید که با بودجه کمی شروع کنید – مانند 100 دلار. یک کمپین آزمایشی برای اندازه‌گیری میانگین هزینه در هزار بار نمایش (CPM)، هزینه به ازای هر کلیک (CPC) و هزینه به ازای هر نتیجه اجرا کنید. از این نتایج اولیه به‌عنوان معیار استفاده کنید و سپس خلاقیت‌ها، مخاطبان یا مکان‌های جدید را آزمایش کنید تا ببینید با بودجه بیشتر چه کارهایی می‌توانید انجام دهید.

شماره 8: خریدهای مصرف کننده را با ابزارهای خرید اینستاگرام ساده کنید

اگر شرکت شما تجارت الکترونیکی انجام می دهد، باید ابزارهای خرید اینستاگرام را نیز در محتوای خود بگنجانید . برای استفاده از آنها، صفحه فیسبوک برند خود را متصل کنید و یک کاتالوگ محصول را در Facebook Commerce Manager آپلود کنید. سپس تنظیمات حساب کاربری خود را در اپلیکیشن اینستاگرام باز کرده و Business را انتخاب کنید. برای تکمیل فرآیند، روی Set Up Instagram Shopping ضربه بزنید.

پس از راه‌اندازی این ویژگی، کاربران می‌توانند از دکمه View Shop در پروفایل اینستاگرام شما به کاتالوگ تجارت الکترونیک شما دسترسی داشته باشند. همچنین می‌توانید محصولات را در عکس‌ها و استوری‌های خود برچسب‌گذاری کنید تا مشتریان بتوانند بلافاصله خرید را شروع کنند.

آیا می خواهید دنبال کنندگان را تشویق کنید تا از کسب و کار خود خرید کنند اما تجارت الکترونیک را ارائه نمی دهید؟ علاوه بر افزودن یک پیوند قابل کلیک در بیو خود، می‌توانید از Stories پیوند دهید . یک داستان ایجاد کنید و یک برچسب پیوند از سینی استیکر اضافه کنید. سپس از گزینه سفارشی سازی متن برای افزودن CTA به استیکر برای افزایش کلیک استفاده کنید.

بازاریابی ثمربخش در اینستاگرام
بازاریابی ثمربخش در اینستاگرام

نتیجه

چه بخواهید روی نتایج ارگانیک یا پولی تمرکز کنید، یک استراتژی محتوای اینستاگرام متفکرانه کلید دستیابی به اهداف بازاریابی ثمربخش در اینستاگرام شما است. از برنامه ریزی تقویم تا انتخاب محتوای مناسب تا بودجه بندی تبلیغات، می توانید این مراحل را دنبال کنید تا یک استراتژی اینستاگرام موفق برای کسب و کار خود ایجاد کنید.

رفرنس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
Cart
Your cart is currently empty.