شبکه های اجتماعیتلگرام مارکتینگدانش مالی

تلگرام مارکتینگ چیست؟3 راهکار عملی بازاریابی با تلگرام

نکاتی عملی برای تقویت استراتژی تبلیغاتی تلگرام مارکتینگ شما

تلگرام مارکتینگ  نوعی از بازاریابی پیام رسان محور است که به معنای تبلیغ یک برند از طریق تلگرام است. با استفاده از تلگرام مارکتینگ، شما می‌توانید دسترسی خود را به مشتریان افزایش دهید، فروش خود را افزایش دهید و به مشتریان کمک کنید خدمات شما را کشف کنند.

تلگرام یک برنامه پیام رسانی ابری است که در هر دستگاهی مانند گوشی های هوشمند، تبلت ها و رایانه ها کار می کند. این برنامه سریع، امن و رایگان است و به کاربران اجازه می دهد پیام های متنی ارسال کنند، عکس ها، فیلم ها و فایل ها را به اشتراک بگذارند. همچنین می توانید گروه ها و کانال هایی را برای تعامل بهتر با مخاطبان خود ایجاد کنید.

چرا باید از تلگرام مارکتینگ برای کسب و کار خود استفاده کنید؟

از اوایل آوریل 2020، مخاطبان تلگرام به 400 میلیون کاربر فعال ماهانه افزایش یافته است . 1.5 میلیون کاربر هر روز این برنامه را دانلود و ثبت نام می کنند. محبوبیت روزافزون این پلت فرم به بازاریابان اجازه می دهد تا از بسیاری از مزایای زیر بهره مند شوند.

مزایای تلگرام مارکتینگ:

  • تلگرام مارکتینگ به بازاریابان اجازه می دهد تا مخاطبان خود را در جریان قرار دهند. این کار با کانال های تلگرام امکان پذیر است. یک کانال عمومی یا خصوصی ایجاد کنید و از مشتریان فعلی خود دعوت کنید به آن بپیوندند. عکس ها و ویدیوهای بیشتری از محصولات خود به اشتراک بگذارید، تاریخچه برند خود را به مشترکین بگویید و تیم خود را معرفی کنید. مشتریان را از فروش های آتی و پیشنهادات داغ مطلع کنید.
  • تلگرام مارکتینگ به بازاریابان کمک می کند تا بهتر با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند. گروه های تلگرام به شما کمک می کنند تا به طور مستقیم با مشتریان خود در تعامل باشید. گروه تلگرام یک چت است که در آن می توانید با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و اعضای گروه شما می توانند با یکدیگر تعامل داشته باشند. همچنین می توانید برای مدیریت کارآمدتر گروه خود، مدیرانی را اضافه کنید. با یک گروه، می توانید به مشتریان وفادار خود اجازه دهید با پاسخ دادن به سؤالات مربوط به محصول یا خدمات خود، به سرنخ های جدید کمک کنند. گروه های تلگرام یک فرصت عالی برای ایجاد یک جامعه است.
  • تلگرام مارکتینگ به برندها اجازه می دهد 24/7 از مشتریان پشتیبانی کنند. اینجاست که چت بات ها وارد عمل می شوند. چت بات یک دستیار آنلاین است که می توانید از آن برای ساده کردن کارهای روزمره استفاده کنید. پاسخگویی به پرسش‌های متداول، رسیدگی به سفارش‌ها و مشاوره با مشتریان را به چت‌بات‌هایی که 24/7 در دسترس هستند، واگذار کنید. به این ترتیب، تیم پشتیبانی مشتری شما می تواند روی مسائل پیچیده تری کار کند. یک ربات چت بدون هیچ گونه مهارت فنی با SendPulse ایجاد کنید و پس از وارد کردن یک کلمه کلیدی مشخص شده توسط کاربر، به عنوان مثال، «تحویل»، «قیمت» یا «بازپرداخت»، جریان‌های پاسخ خودکار را برای ارسال پیام‌ها ایجاد کنید.
  • تلگرام مارکتینگ به برندها اجازه می دهد تا ترافیک را به یک وب سایت هدایت کنند. پیوندها را به صفحات فرود خود به اشتراک بگذارید ، مشتریان خود را دعوت کنید تا مجموعه جدید شما را بررسی کنند، یا پیوندی به نظرات مشتریان خود به اشتراک بگذارید. به این ترتیب، ترافیک صفحات سایت خاصی را افزایش خواهید داد .
  • تلگرام مارکتینگ تعامل کاربران را افزایش دهید. با نظرسنجی تلگرام به راحتی می توانید این کار را انجام دهید. یک نظرسنجی با چندین پاسخ ایجاد کنید تا از نظر مشتریان خود در مورد محصول یا خدمات خود مطلع شوید. آزمونی ایجاد کنید که در آن توضیح دهید که چرا یک کاربر نوع اشتباهی را انتخاب کرده است. آخرین گزینه مخصوصاً برای خدمات آموزشی عالی است. نظرسنجی های شما می تواند ناشناس باشد.

اکنون که از مزایای استفاده از تلگرام آگاه شدید، بیایید بدانیم چگونه همه این ابزارها را در استراتژی خود بگنجانید.

استراتژی تلگرام مارکتینگ

  1. هدف خود را تعیین کنید
  2. یک اکانت تلگرام بسازید
  3. اکانت تلگرام خود را تبلیغ کنید

مرحله 1. هدف خود را تعیین کنید

توسعه هر استراتژی با ایجاد یک هدف شروع می شود. هدف شما ابزارهایی را که استفاده می کنید، قالب های محتوا و KPI ها را از قبل تعیین می کند. با تلگرام مارکتینگ می توانید اهداف زیر را دنبال کنید:

  • هدایت ترافیک به وب سایت شما؛
  • افزایش تعامل مشتری؛
  • ایجاد روابط قابل اعتماد با مخاطبان خود؛
  • خودکار کردن وظایف معمول؛
  • حمایت از مشتریان؛
  • افزایش فروش

به عنوان مثال، اگر هدف شما ایجاد روابط قابل اعتماد با مشتریان فعلی و در عین حال افزایش فروش است، می توانید یک کانال خصوصی برای وفادارترین مشتریان خود ایجاد کنید. به آنها اجازه دهید اولین کسانی باشند که از فروش های آتی مطلع می شوند، یک نظرسنجی ایجاد کنید تا به آنها اجازه دهید کالاهای مورد نظر خود را برای دریافت تخفیف انتخاب کنند و غیره.

مرحله 2. یک حساب کاربری تلگرام بسازید

اکنون که اهداف خود را مشخص کردید، زمان شروع است. 3 گزینه برای مسیر تلگرام مارکتینگ شما در دسترس است: گروه، کانال، ربات چت.

گروه

گروه یک چت است که در آن می توانید افراد زیادی را اضافه کنید. می تواند تا 200000 عضو داشته باشد. پس از پیوستن به آن، اعضا می توانند پیام، عکس، فیلم و فایل های صوتی ارسال کنند. می توانید یک گروه عمومی یا خصوصی ایجاد کنید. اگر عمومی باشد، هر کاربری می تواند آن را در جستجو پیدا کند، بپیوندد و تاریخچه را مشاهده کند. اگر خصوصی است، افراد فقط در صورتی می توانند به آن بپیوندند که آنها را به صورت دستی یا با کمک پیوند دعوت اضافه کنید.

برای ایجاد یک گروه، روی 3 خط افقی در گوشه بالا سمت چپ کلیک کنید و گزینه “گروه جدید” را انتخاب کنید. اعضا را اضافه کنید، آن را نام ببرید و یک عکس یا ویدیو تنظیم کنید.

ایجاد گروه تلگرام مارکتینگ
تلگرام مارکتینگ

برای حفظ بهتر گروه خود، می‌توانید ادمین‌ها را اضافه کنید و کارهایی را که می‌توانند انجام دهند انتخاب کنید: تغییر اطلاعات گروه، حذف پیام‌ها، ممنوع کردن کاربران، دعوت از کاربران از طریق پیوند، پین کردن پیام‌ها، افزودن ادمین‌های جدید یا ناشناس ماندن. همچنین می‌توانید مجوزهایی را برای انتخاب کارهایی که اعضای گروهتان می‌توانند انجام دهند تعیین کنید و برای افزایش تعامل، نظرسنجی ایجاد کنید.

ایجاد نظرسنجی

اگر از قبل برند محبوبی هستید و هزاران طرفدار دارید، ایجاد یک کانال را برای تلگرام مارکتینگ در نظر بگیرید.

کانال

کانال های تلگرامی برای پخش پیام به مخاطبان بزرگ ایجاد شده است. آنها هیچ محدودیتی در مورد تعداد اعضا ندارند.

تفاوت بین یک گروه و یک کانال در چندین واقعیت نهفته است. اولاً فقط ادمین های یک کانال می توانند در آن پست بگذارند. ثانیاً هر عضو از هر پست جدید مطلع می شود. اعضا نام و عکس یک کانال را به جای یک فرستنده فردی، مانند گروه ها، می بینند. اعضای کانال به خوبی ادمین ها نمی توانند یکدیگر را ببینند. فقط مالک و ادمین ها می توانند اعضا را ببینند.

برای ایجاد یک کانال، روی 3 خط افقی در گوشه بالا سمت چپ کلیک کنید و گزینه “کانال جدید” را انتخاب کنید. نامی به آن بدهید، توضیحی بنویسید، عکسی تنظیم کنید، انتخاب کنید کانال شما یک انجمن عمومی است یا خصوصی، متن پیوند دعوت را وارد کنید و اعضا اضافه کنید.

ایجاد یک کانال

می توانید تعداد بازدیدها را در زیر هر پست خود مشاهده کنید. اگر بیش از 500 مشترک دارید، می توانید آمار دقیق را با اطلاعات زیر دنبال کنید:

  • زبان هایی که مشترکین شما به آن صحبت می کنند.
  • تعداد کاربرانی که به کانال شما ملحق می شوند، آن را ترک می کنند و نادیده می گیرند.
  • روشی که فالوورها کانال شما را پیدا کردند
  • نحوه تعامل فالوورها با پست های شما

می توانید پست های خود را زمان بندی کنید و در زمان مشخص شده به صورت خودکار ارسال می شوند. همچنین می‌توانید در ساعات غیر کاری یا شبانه پیام‌های بی‌صدا ارسال کنید، بنابراین فالوورهای شما یک اعلان بدون صدا دریافت خواهند کرد. برای بهبود مسیریابی و ارائه اطلاعات مهم به فالوورها، از هشتگ ها استفاده کنید. برای مدیریت بهتر کانال خود می توانید ادمین ها را اضافه کنید و امضاها را فعال کنید. اگر یک شرکت بزرگ دارید و مدیران ارشد شما مدیران هستند، این یک ویژگی مفید است. بنابراین، همکاران شما باید بدانند چه کسی پست می کند: مدیر، منابع انسانی، حسابدار و غیره.

اگر به نظر دنبال کنندگان خود علاقه مند هستید، می توانید یک گروه بحث ایجاد کنید. همه پست‌های شما فوروارد می‌شوند و در آنجا پین می‌شوند. اعضا می توانند در مورد هر پست نظر دهند و نظرات آنها در یک موضوع نمایش داده می شود. ایجاد نظرسنجی نیز در کانال ها موجود است.

این مساله بازدهی تبلیغات شما را در تلگرام مارکتینگ افزایش می دهد.

اگر می خواهید با کمترین منابع ممکن به صورت 24 ساعته از مشتریان پشتیبانی کنید، یک چت بات برای این پیام رسان ایجاد کنید. شما نیازی به کدنویسی یا مهارت فنی ندارید. برای آشنایی با نحوه ساخت ربات چت به ادامه مطلب مراجعه کنید.

چت بات

اگر شرکت شما به سرعت توسعه یابد، روزانه صدها مشتری با تیم پشتیبانی شما ارتباط برقرار می کنند. شما قطعا به یک چت بات نیاز دارید. این یک دستیار مجازی است که بر اساس یک سناریوی از پیش طراحی شده، تبدیل واقعی را با یک مشتری تقلید می کند. ربات‌های چت می‌توانند اطلاعات بیشتری درباره برند شما در اختیار کاربران قرار دهند، کاتالوگ‌ها را نشان دهند، قیمت‌های اشتراک‌گذاری را ترتیب دهند، مشاوره‌ها را ترتیب دهند، به سؤالات متداول پاسخ دهند، معاملات را ببندند، و کارهای روتین را خودکار کنند. انعطاف پذیری آن به شما بستگی دارد. هر چه بیشتر به آن “آموزش” بدهید، بهتر عمل می کند.

یک ربات چت به روش زیر کار می کند: شما لیستی از سوالات/فرمان هایی را که کاربران می توانند وارد کنند ایجاد می کنید و پاسخ آنها را وارد می کنید. هرچه دستورات بیشتری داشته باشید، ربات شما پیشرفته تر خواهد بود. سپس، پس از وارد کردن یک کلمه کلیدی توسط کاربر، یک جریان پاسخ خودکار شروع می شود. چت بات طبق سناریوی شما با مشتری ارتباط برقرار می کند و می توانید تا 10000 پیام در ماه بدون هیچ هزینه ای ارسال کنید.

ابتدا باید یک ربات بسازید . برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. به اکانت تلگرام خود بروید، @Botfather را در سربرگ جستجو وارد کنید و ربات را انتخاب کنید. برای فعال کردن آن روی “شروع” کلیک کنید. پدر دوم
  2. دستور newbot / را تایپ کرده و ارسال کنید.
  3. ربات خود را نامگذاری کنید و مقدار توکن را کپی کنید. ارزش رمزی

مرحله 3. حساب تلگرام خود را ارتقا دهید

بعد از اینکه با اهداف آماده شدید، زمان انتخاب نوع حسابی است که می خواهید استفاده کنید – گروه، کانال یا ربات چت. فرقی نمی کند کدام را ترجیح می دهید. باید در مقابل دیدگان شما قابل مشاهده باشد. در زیر چند روش موثر برای تبلیغ اکانت تلگرام شما را فهرست کرده ایم. بنابراین، آنها را بررسی کنید.

  1. رسانه های اجتماعی و تلگرام مارکتینگ: امروزه شبکه‌های اجتماعی منبع فوق‌العاده‌ای از سرنخ‌ها هستند . ممکن است در حال حاضر هزاران دنبال کننده در فیس بوک، اینستاگرام، تیک تاک و لینکدین داشته باشید. فرصت را از دست ندهید و اجازه دهید به برند شما در تلگرام بپیوندند. یک لینک در بیو اینستاگرام خود قرار دهید یا یک پیشنهاد اختصاصی برای کسانی که به کانال یا گروه تلگرام شما بپیوندند ایجاد کنید.
  2. تبادل لینک و تلگرام مارکتینگ . به دنبال اکانت های محبوب تلگرام در جایگاه خود بگردید و به آنها همکاری کنید. به عنوان مثال، اگر تور می فروشید، از یک مسافر معروف یا یک وبلاگ نویس بخواهید که در ازای یک تخفیف بزرگ، آژانس شما را تبلیغ کند، یا اگر موادی برای عمل های زیبایی می فروشید، با متخصصان برتر منطقه خود همکاری کنید.
  3. تبلیغات در فیس بوک و تلگرام مارکتینگ: با راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی می توانید اکانت تلگرام خود را ارتقا دهید. یک پیشنهاد مقاومت ناپذیر تهیه کنید و توجه ویژه ای به هدف قرار دادن بهترین مخاطبان برای نمایش تبلیغ خود داشته باشید. به خاطر داشته باشید که این روش می‌تواند پرهزینه باشد، بنابراین مطمئن شوید که اگر کاربران به حساب شما بپیوندند، فرصتی برای بازگرداندن سرمایه‌های خود خواهید داشت.
  4. گروه ها و تلگرام مارکتینگ : اینها چت هایی هستند که توسط افراد همفکر برای بحث در مورد یک موضوع مورد علاقه ایجاد می شوند. ممکن است به دنبال چنین چت هایی بگردید و حساب خود را در آنجا تبلیغ کنید. به یاد داشته باشید که باید با موضوع مطابقت داشته باشد و تبلیغ ممنوع نیست، در غیر این صورت ممنوع می شوید.
  5. وبسایت شما و تلگرام مارکتینگ: این یکی از بهترین مکان ها برای شروع است. از صفحات پربازدید یا صفحه فرود محصول خود استفاده کنید تا به بازدیدکنندگان در مورد حساب تلگرام خود بگویید. شما باید انگیزه ای برای پیوستن به شما ایجاد کنید، در غیر این صورت، کاربران دلیلی برای این کار نخواهند داشت. اگر ربات دارید، بازدیدکنندگان را دعوت کنید تا با نمایندگان مشتری خود صحبت کنند یا محصول مناسب را انتخاب کنند. اگر این یک کانال است، آنها را تشویق کنید تا برای منحصر به فردترین پیشنهادها به آن بپیوندند.

بنابراین، بهترین روش را برای کسب و کار خود را با تلگرام مارکتینگ انتخاب کنید یا یک ترکیب تبلیغاتی برای کارایی بهتر ایجاد کنید چرا که با استراتژی تلگرام مارکتینگ شما می توانید محصولات بیشتری بفروشید و مشتریان بیشتری را جذب کنید.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
Cart
Your cart is currently empty.