دانش مالی

راهنمای لینک سازی داخلی سئو+5 راه حل لینک بیلدینگ

همه ما می دانیم که لینک بیلدینگ برای سئو و رتبه بندی در گوگل حیاتی است، اما ما تمایل داریم که صرفا بر روی بک لینک ها تمرکز کنیم و قدرت لینک سازی داخلی را نادیده بگیریم.

بهینه سازی یک استراتژی پیوند داخلی باید در لیست اولویت های شما قرار گیرد. ما معماری لینک بسیاری از مشتریان خود را بهبود بخشیده ایم تا نمرات SEO را با موفقیت افزایش دهیم. در اینجا، ما یک راهنمای مبتدی در مورد چگونگی بهبود سئو با استفاده از لینک های داخلی ارائه می دهیم.

لینک های داخلی چیست؟

تا آنجا که اصطلاحات سئو پیش می رود، لینک های داخلی کاملاً توضیحی هستند. پیوند داخلی یک کلمه یا عبارت قابل کلیک (همچنین به عنوان متن لنگر شناخته می شود) در یک صفحه وب سایت است که شما را به صفحه دیگری در همان سایت هدایت می کند. 

پیوندهای خارجی، در مقایسه، نوع دیگری از هایپرلینک هستند که کاربران را به صفحه دیگری در یک وب سایت متفاوت با URL جداگانه هدایت می کند. اگرچه استفاده از پیوندهای خروجی تمرین خوبی برای سئو است، اما به گسترش اعتبار پیوند در سایت شما کمک نمی کند – یکی از دلایل اصلی استفاده از پیوند داخلی.

چرا پیوندهای داخلی برای محتوای من مهم هستند؟

در اینجا چهار دلیل کلیدی وجود دارد که چرا لینک سازی داخلی برای سئوی شما مهم است . 

پیوندهای داخلی به گوگل کمک می کنند تا ساختار وب سایت شما را درک کند

گنجاندن ساختار پیوند داخلی به گوگل و سایر موتورهای جستجو کمک می کند تا صفحات وب سایت شما را پیدا و فهرست کنند. ربات های گوگل بهتر می توانند وب سایت شما را از طریق لینک های داخلی بخزند، که به ایندکس سریعتر صفحات جدید کمک می کند. 

استفاده صحیح از پیوندهای داخلی نیز به ترکیب محتوای مرتبط کمک می کند و شما را به عنوان یک منبع معتبر و قابل اعتماد قرار می دهد که احتمالاً گوگل در SERP ها نشان می دهد.

 پیوندهای داخلی به گوگل و کاربران کمک می کنند تا محتوای شما را درک کنند

وقتی یک پیوند داخلی اضافه می کنید، هم کاربران و هم ربات های گوگل را به صفحه مرتبط دیگری هدایت می کنید. استفاده از انکر تکست توصیفی اطلاعاتی را در مورد اینکه صفحه پیوند داده شده در مورد چه چیزی است در اختیار کاربران و گوگل قرار می دهد.

به همین دلیل، باید صفحه‌ای را که به آن پیوند می‌دهید، با یک کلمه کلیدی مرتبط توصیف کنید، نه چیزی عمومی مانند «اینجا را کلیک کنید»، برای مثال:

کلمات «اینجا کلیک کنید» به ربات‌ها نمی‌گوید که چه محتوایی در صفحه‌ای که به آن پیوند می‌دهید وجود خواهد داشت، در حالی که برای مثال «کلاه آبی» این را آشکار می‌کند.

استفاده از پیوندهای درونی در سایت شما همچنین به ایجاد دسته های موضوعی در محتوای شما کمک می کند . 

لینک سازی داخلی سئو
لینک سازی داخلی سئو

خوشه های موضوعی شامل

  • یک صفحه با اولویت بالا (صفحه ستونی)
  • سایر پست‌هایی که حاوی محتوایی با موضوع مشابه اما در سطحی دقیق‌تر هستند (پست‌های خوشه‌ای)
  • پیوندهایی از صفحه ستون به هر خوشه و بالعکس برای ایجاد پیوندهای سئو. 

ایجاد محتوای خوشه ای ارزشمند است زیرا گوگل متوجه می شود که شما موضوع را با جزئیات پوشش می دهید و خود را به عنوان یک مرجع در این موضوع معرفی می کنید. سپس می توانید برای کلمات کلیدی مرتبطی که ممکن است هدف قرار دهید رتبه بالاتری کسب کنید. 

پیوند داخلی به کاربران کمک می کند تا در سایت شما حرکت کنند

یک مزیت بزرگ پیوند داخلی این است که با هدایت بازدیدکنندگان در داخل و اطراف سایت شما، تجربه کاربر را بهبود می بخشد .

با قرار دادن لینک های داخلی، کاربران می توانند مطالب مرتبط، جالب و مفیدتری پیدا کنند. این امر زمان صرف شده کاربر در محل را افزایش می دهد و خریداران بالقوه را به سمت خرید راهنمایی می کند. 

هدف شما باید این باشد که محتوا و پیوندهای داخلی خود را برای پوشش تمام موضوعات مرتبط و سوالاتی که بازدیدکنندگان ممکن است داشته باشند، بهینه کنید. با ارائه محتوای مرتبط‌تر ، هدف کاربر را جلب می‌کنید، به سایت خود کمک می‌کنید تا به فروشگاهی یک‌جا برای کاربران تبدیل شود، آنها را برای مدت طولانی‌تری در سایت خود نگه دارید و حتی آنها را در سفر خریدار راهنمایی کنید. 

 پیوندهای داخلی به گسترش لینک و اعتبار کمک می کنند

Link juice – مستعار ارزش لینک – به این ایده اشاره دارد که پیوندها می توانند ارزش و اعتبار را از یک صفحه به صفحه دیگر منتقل کنند. با استفاده از پیوند داخلی استراتژیک می توانید به گسترش قدرت صفحه اصلی خود در تمام صفحات داخلی نیز کمک کنید. فقط مطمئن شوید که از دستور “nofollow” برای پیوندهای داخلی خود استفاده نمی کنید (این اتفاق می افتد!)

برای کمک به گسترش پیوند خود، تمرین خوبی است که صفحات یا پست های وبلاگی را در سایت خود که دارای بیشترین بک لینک هستند بررسی کنید. سپس می توانید فرصت هایی را برای پیوند داخلی از این صفحات پیدا کنید تا مطمئن شوید که ارزش پیوند را در سراسر سایت خود پخش می کنید.

مطمئن نیستید کدام یک از صفحات شما بیشترین میزان بک لینک را دارد؟ می‌توانید از کنسول جستجوی Google (GSC) استفاده کنید، ابزاری عالی برای اینکه بفهمید کدام یک از صفحات شما بیشترین تعداد بک لینک را دارد.

برای شروع، به سادگی یک کاربر ایجاد کنید و وارد GSC شوید. پس از ورود به سیستم، روی «پیوندها» در پایین سمت چپ کلیک کنید تا ببینید کدام سایت‌ها بیشتر به شما پیوند دارند و کدام یک از صفحات شما بیشترین پیوند را دارند.

ممیزی لینک داخلی

همچنین می‌توانید ببینید کدام صفحات بیشترین پیوندهای داخلی را دارند و از آن برای اجرای ممیزی پیوند داخلی استفاده کنید—در ادامه در این مورد بیشتر توضیح خواهیم داد. 

از این صفحات قدرتمند برای پیوند داخلی به صفحات با اولویت بالا خود استفاده کنید و آن آب پیوند بسیار مهم را پخش کنید.  

زمان استفاده از پیوندهای داخلی

مواردی وجود دارد که همیشه باید به صورت داخلی پیوند دهید. هرچه بیشتر این کار را انجام دهید، بیشتر متوجه خواهید شد که چه زمانی یک پیوند داخلی به طور مناسب در یک صفحه قرار می گیرد. 

در اینجا مواردی وجود دارد که باید از پیوندهای داخلی استفاده کنید:

1.پیوند دادن به یک پست مرتبط

این به ساختار ستون و خوشه ما برمی گردد. پیوند داخلی به پست‌های مرتبط با زمینه، با دادن دسترسی خوانندگان به تمام اطلاعاتی که ممکن است به آن‌ها نیاز داشته باشند، به کاهش نرخ پرش کاربر کمک می‌کند و از بازگشت آنها به صفحات جستجو برای یافتن آنچه در جای دیگر نیاز دارند جلوگیری می‌کند.

2.پیوند دادن از زیر شاخه ها به دسته های اصلی در یک سایت تجارت الکترونیک

پیوند دادن از زیر مجموعه‌ها به دسته‌های اصلی با استفاده از متن لنگر توصیفی به Google کمک می‌کند تا ارتباط بین صفحات شما را درک کند. برای مثال، یک سایت تجارت الکترونیک ممکن است یک صفحه محصول کلی در مورد لپ‌تاپ‌ها داشته باشد که به صفحاتی که مارک‌های خاص را نشان می‌دهند، مانند اپل، دل و لنوو، پیوند می‌دهد.

این نوع پیوند داخلی همچنین می تواند برای کاربران مفید باشد و به نوبه خود با افزایش سیگنال های تعامل کاربر مانند .

زمان صرف شده در سایت و نرخ پرش پایین تر، برای سایت شما مفید باشد.

3.   برای جلوگیری از رقابت داخلی

هنگام نوشتن چندین مقاله در مورد یک موضوع یا موضوع، احتمالاً برخی از کلمات کلیدی را در بین پست ها به اشتراک می گذارید. این باعث می شود صفحات سایت با پیوند موضوعی در معرض خطر رتبه بندی در برابر یکدیگر برای شرایط مشابه قرار گیرند، که خبر بدی برای SEO است.

برای جلوگیری از رقابت داخلی، می توانید از پیوندهای داخلی برای هدایت همه صفحات به صفحه اصلی خود در موضوع استفاده کنید. سپس گوگل منبع پیوند را به عنوان صفحه اصلی شناسایی می کند و می داند که این صفحه را بالاتر از سایر صفحات قرار دهد.

به همین ترتیب، اگر صفحاتی دارید که برای عبارات کلیدی رتبه بندی می شوند و مناسب تر برای صفحه دیگری هستند، می توانید گوگل را با استفاده از لینک های داخلی به آن صفحه هدایت کنید.

 

4.برای تقویت یک صفحه برای کلمات کلیدی خاص

می توانید با استفاده از کلمه کلیدی فوکوس به عنوان متن لنگر برای همه پیوندهای داخلی در سایر صفحات، یک صفحه را تقویت کنید. با پیوند داخلی به صفحه اصلی با استفاده از کلمه کلیدی فوکوس صفحه اصلی، شانس خود را برای بالاتر نشان دادن در SERP های گوگل افزایش می دهید.

 

5.برای تقویت صفحات جدید یا صفحات موجود فاقد بک لینک

همیشه تمرین خوبی است که پس از ایجاد یک صفحه جدید به صفحات دیگر بروید و از پیوندهای داخلی برای کمک به تقویت آن صفحه جدید استفاده کنید. این به صفحه ای کمک می کند که نیاز به ایجاد بک لینک و کسب اعتبار در گوگل دارد.

 

زمانی که نباید از لینک های داخلی استفاده کنید

پس از انجام بسیاری از ممیزی های سئو ، اشتباهات خاصی را هنگام تلاش برای استفاده از لینک های داخلی شناسایی کرده ایم.

در اینجا برخی از مشکلات پیوند داخلی وجود دارد که باید از آنها اجتناب کنید:

  • کلمات کلیدی یا تغییرات مورد نظر را به صفحه دیگری پیوند ندهید
  • از بخش هایی از کلمه کلیدی صفحه برای پیوند دادن به جای دیگر استفاده نکنید
  • از انکر تکست یکسان برای پیوند دادن به دو صفحه مختلف استفاده نکنید (صفحات شما با یکدیگر رقابت می کنند و در نهایت در گوگل رتبه بندی نمی شوند)
  • از استفاده از یک کلمه کلیدی برای رفتن به یک صفحه خودداری کنید (این بهینه سازی بیش از حد معروف است و هرزنامه به نظر می رسد).

 

 

نحوه استفاده از لینک های داخلی 

در اینجا یک مثال از پیوند داخلی در HTML آورده شده است:

لینک سازی داخلی در html

می توانید از تگ HTML <a href> برای درج یک پیوند داخلی در محتوای خود استفاده کنید. همچنین باید انکر تکست توصیفی را اضافه کنید تا به گوگل و کاربران اطلاع دهید که پیوند در مورد چیست. یادگیری این تگ ها و سایر اصول کدنویسی HTML برای کمک به بهبود ساختار محتوای شما ارزشمند است.

نکات برتر برای پیوند داخلی

  • اطمینان حاصل کنید که متن لنگر شما غنی از کلمات کلیدی است (اما آن را تغییر دهید) تا رتبه بندی را تقویت کنید. اگر مطمئن نیستید که کدام کلمات برای لنگر متن در یک صفحه خاص مناسب هستند، می توانید از یک ابزار SEO مانند Ahrefs استفاده کنید . 
  • اولین ذکر کلمه یا عبارت را به صورت داخلی پیوند دهید (به این ترتیب پیوندهای داخلی بالاتر در صفحه ظاهر می شوند)
  • اطمینان حاصل کنید که همه پیوندهای داخلی برای کمک به افزایش ارزش و اعتبار دنبال می شوند
  • از استفاده بیش از حد از پیوندهای داخلی در یک صفحه خودداری کنید زیرا هرزنامه به نظر می رسد ( دستورالعمل های وب مستر گوگل بیش از 100 پیوند را در یک صفحه توصیه نمی کند).

چگونه فرصت های پیوند داخلی را پیدا کنیم

اگر مطمئن نیستید که چگونه بهترین فرصت ها را برای پیوند داخلی شناسایی کنید، در اینجا چند نکته را با نویسندگان محتوای خود به اشتراک می گذاریم: 

از دستور سایت  گوگل استفاده کنید

هنگام نوشتن یک پست جدید، از دستور جستجوی “site:” گوگل برای یافتن ذکر عبارات مرتبط در محتوای خود استفاده کنید. سپس می توانید با استفاده از متن لنگر توصیفی، به صورت داخلی به محتوای مرتبط پیوند دهید. 

به عنوان مثال، اگر بخواهیم اشاره‌ای به لینک‌های داخلی در وب‌سایت Reboot پیدا کنیم، در گوگل تایپ می‌کنیم: site:rebootonline.com لینک‌های داخلی.

نتایج تمام صفحاتی را در وب‌سایت Reboot نشان می‌دهد که حاوی عبارت «پیوندهای داخلی» هستند، که به ترتیب ارتباط رتبه‌بندی شده‌اند – به شما کمک می‌کند بهترین صفحه را برای پیوند به آن شناسایی کنید. 

این همچنین یک راه خوب برای یافتن فرصت هایی برای پیوند دادن به صفحه ای است که به تازگی ایجاد کرده اید. با یافتن تمام موارد ذکر شده در سایت خود، می توانید از آن به عنوان متن لنگر برای پیوند به صفحه جدید خود استفاده کنید. 

یک حسابرسی پیوند کنسول جستجوی گوگل را انجام دهید

همانطور که قبلاً ذکر شد، می‌توانید از کنسول جستجوی Google استفاده کنید تا بفهمید چه صفحاتی تعداد زیادی لینک داخلی دریافت می‌کنند و کدام‌ها نه. شما می توانید از این برای ساختار استراتژی پیوند داخلی خود در حال حرکت به جلو استفاده کنید و مطمئن شوید که بیش از حد به صفحات با اولویت پایین تر پیوند نمی دهید.

شما باید چندین بار در سال یک ممیزی پیوند داخلی انجام دهید تا مطمئن شوید که در صدر لینک های داخلی قرار دارید، زیرا به راحتی می توان از بازگشت به صفحات قدیمی برای به روز رسانی لینک های داخلی به پست های جدید یا صفحات فرودی که ایجاد کرده اید غافل شد. 

فرصت را خودتان ایجاد کنید

گاهی اوقات، ممکن است لازم باشد محتوا را به سایت خود اضافه کنید تا فرصت پیوند داخلی به یک صفحه مهم را ایجاد کنید. فقط مطمئن شوید که محتوایی که اضافه می‌کنید مرتبط و مفید به صفحه باشد—اگر محتوای خالی را صرفاً به خاطر آن اضافه کنید، کاربران متوجه خواهند شد.

پیوند داخلی برای سایت شما مفید است

قرار دادن لینک های داخلی در وب سایت شما برای افزایش رتبه گوگل، بهبود تجربه کاربر و ایجاد قدرت در موضوعات انتخابی شما حیاتی است. با پیروی از بهترین روش‌ها برای ساخت لینک که در این مقاله توضیح داده شده است، استراتژی کلی سئو خود را بهبود می‌بخشید.

در ابتدا توسط ابی چینری در سال 2019 نوشته شد و توسط شارلوت آزبورن برای سال 2021 به روز شد . 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا