سئو چیست؟ (یاد بگیرید چگونه سایتتان را در 5 دقیقه سئو کنید)
اصولی که حرفه ای ها انجام می دهند.

آیا می خواهید همه چیز را در مورد SEO یاد بگیرید؟ قبل از اینکه نحوه کار و نحوه انجام آن را به شما آموزش دهم، ابتدا به تعریف سئو می پردازیم و سپس به نحوه عملکرد سئو خواهیم پرداخت.
سئو چیست؟
SEO مخفف بهینه سازی موتور جستجو است. سئو فرآیند انجام مراحلی است که به یک وب سایت یا محتوایی کمک می کند تا در رتبه بالاتر گوگل قرار گیرد.
تفاوت اصلی بین سئو و تبلیغات پولی در این است که سئو شامل رتبهبندی «ارگانیک» است، به این معنی که برای حضور در آن فضا پولی پرداخت نمیکنید. برای سادهتر کردن آن، بهینهسازی موتور جستجو به معنای برداشتن یک قطعه از محتوای آنلاین و بهینهسازی آن است، بنابراین موتورهای جستجو مانند Google وقتی کسی چیزی را جستجو میکند، آن را در بالای صفحه نشان میدهد.
به آن اینگونه نگاه کن. وقتی شخصی «لازانیا وگان» را در گوگل تایپ میکند، احتمالاً به دنبال دستور غذا، مواد اولیه و دستورالعملهایی برای تهیه آن است. اگر مقاله ای در مورد تهیه لازانیا وگان نوشته اید، دوست دارید مردم دستور پخت شما را پیدا کنند. برای اینکه هر کسی بتواند آن را پیدا کند، باید بالاتر از همه وب سایت های دیگر با دستور العمل های لازانیا وگان قرار بگیرید. این آسان نیست، اما این همان چیزی است که بازاریابی سئو در مورد آن است.
بیایید آن را حتی بیشتر تجزیه کنیم: اکثر جستجوهای آنلاین با موتور جستجویی مانند گوگل آغاز می شوند. در واقع، 75 درصد از این جستجوها در گوگل شروع می شود.
برای درک بهتر اینکه چگونه می توانید محتوای خود را در موتورهای جستجو رتبه بندی کنید، ابتدا باید نحوه عملکرد جستجو را بدانید.
هدف نهایی این مقاله این است که به شما کمک کند تا نکات و نکات جستجو را درک کنید تا بتوانید محتوای خود را برای رتبه بالاتر در گوگل بهینه سازی کنید و در پست های خود توجه بیشتری را به خود جلب کنید.
عناصر اصلی سئو: سئو داخلی و سئو خارج از صفحه
وقتی صحبت از سئوی گستردهتر به میان میآید، دو مسیر به یک اندازه مهم وجود دارد: سئو داخلی و سئوی خارج از صفحه که این ما را به پاسخ پرسش سئو چیست؟ نزدیک می کند.
سئوی داخلی در مورد ایجاد محتوا برای بهبود رتبه شما است. این به گنجاندن کلمات کلیدی در صفحات و محتوای خود، نوشتن محتوای با کیفیت بالا به طور منظم، اطمینان از اینکه متاتگ ها و عناوین شما غنی از کلمات کلیدی و به خوبی نوشته شده اند، از جمله عوامل دیگر است.
سئوی خارج از صفحه بهینه سازی است که در خود وب سایت شما اتفاق می افتد، مانند کسب بک لینک. این بخش از معادله شامل ایجاد روابط و ایجاد محتوایی است که مردم می خواهند به اشتراک بگذارند. اگرچه کار بسیار زیادی می طلبد، اما برای موفقیت سئو ضروری است.

استراتژی های سئو: کلاه سیاه در مقابل. کلاه سفید
من همیشه بازی کارآفرینی درازمدت را انجام دادهام و معتقدم که این راهی برای رفتن است. با این حال، این مورد در مورد همه نیست. برخی از افراد ترجیح می دهند دستاوردهای سریع را بدست آورند و به سراغ چیز دیگری بروند.
وقتی صحبت از سئو چیست؟ به میان میآید، به دنبال دستیابی به دستاوردهای سریع اغلب به عنوان « سئو کلاه سیاه » گفته میشود. افرادی که سئو کلاه سیاه را پیادهسازی میکنند، تمایل دارند از تاکتیکهای زیرکانه مانند پر کردن کلمات کلیدی و حذف لینک برای رتبهبندی سریع استفاده کنند. ممکن است در کوتاه مدت کار کند و ترافیک سایت شما را به ارمغان بیاورد، اما پس از مدتی، گوگل در نهایت سایت شما را جریمه می کند و حتی در لیست سیاه قرار می دهد، بنابراین هرگز رتبه ای نخواهید داشت.
از سوی دیگر، سئو کلاه سفید راهی برای ایجاد یک تجارت آنلاین پایدار است. اگر سئو را به این روش انجام دهید، روی مخاطبان انسانی خود تمرکز خواهید کرد.
شما سعی خواهید کرد بهترین محتوای ممکن را به آنها ارائه دهید و با بازی مطابق قوانین موتور جستجو، به راحتی به آن دسترسی داشته باشید.

این تصویر از Inbound Marketing Inc. یک کار استثنایی در تجزیه آن انجام میدهد، اما اجازه دهید کمی بیشتر به این موضوعات بپردازم:
- محتوای تکراری: وقتی شخصی سعی می کند برای یک کلمه کلیدی خاص رتبه بندی کند، ممکن است محتوای سایت خود را تکرار کند تا بارها و بارها آن کلمه کلیدی را در متن خود بیاورد. گوگل سایت هایی را که این کار را انجام می دهند جریمه می کند.
- متن نامرئی و پر کردن کلمات کلیدی: سالها پیش، یک استراتژی کلاه سیاه این بود که تعداد زیادی از کلمات کلیدی را در پایین مقالههایتان بگنجانید اما آنها را همرنگ پسزمینه کنید. این استراتژی خیلی سریع شما را در لیست سیاه قرار می دهد. همین امر در مورد پر کردن کلمات کلیدی در جایی که آنها به آنها تعلق ندارند نیز صدق می کند.
- Cloaking و Redirecting: وقتی صحبت از تغییر مسیر می شود، یک راه درست و غلط برای انجام آن وجود دارد. راه اشتباه خرید یک دسته از دامنه های غنی از کلمات کلیدی و هدایت تمام ترافیک به یک سایت است.
- روشهای ضعیف پیوند: بیرون رفتن و خرید یک بسته Fiverr که به شما 5000 پیوند در 24 ساعت میدهد، راه درستی برای ایجاد پیوند نیست. شما باید از محتواها و سایت های مرتبط در جایگاه خود پیوندهایی دریافت کنید که ترافیک خاص خود را دارند.
از آنجایی که گوگل سایت هایی را که این کارها را انجام می دهند جریمه می کند، شما فقط صحبت من در مورد سئو کلاه سفید را خواهید شنید.
با این حال، چیزی به نام سئو کلاه خاکستری وجود دارد. این بدان معناست که به اندازه سفیدترین کلاه سفید خالص یا بیگناه نیست، اما به اندازه تکنیکهای کلاه سیاه کاملاً دستکاریکننده نیست. شما سعی نمی کنید کسی را فریب دهید یا عمداً سیستم را با کلاه خاکستری بازی کنید. با این حال، شما در تلاش برای به دست آوردن یک مزیت متمایز هستید.
ببینید، استانداردهای گوگل آنقدر که می خواهند شما فکر کنید واضح نیستند. خیلی وقت ها حتی ممکن است حرف های متناقضی بزنند. به عنوان مثال، گوگل گفته است که آنها طرفدار وبلاگ نویسی مهمان برای ایجاد لینک نیستند.
حالا، وبلاگ نویسی مهمان برای رشد برندتان چطور؟ اگر این کار را برای ایجاد آگاهی، ایجاد ترافیک با کیفیت بالا به سایت خود و تبدیل شدن به یک نام آشنا در صنعت انجام دهید، چه؟
در دنیای سئو، مهم این نیست که چه کاری انجام می دهید، بلکه به نحوه انجام آن اهمیت می دهد. اگر پستهای مهمان را در سایتهایی خریداری میکنید که هیچ ربطی به جایگاه شما ندارند و مجموعهای از لینکها را اسپم میکنید، جریمه خواهید شد. اگر پستهای مهمان منحصربهفردی ایجاد میکنید که برای خوانندگان در سایتهای مرتبط با شما ارزش ایجاد میکند، خوب خواهید بود و آب پیوند به خوبی به سایت شما منتقل میشود.
اصول بازاریابی SEO: تفکیک کامل
اکنون زمان آن است که یاد بگیرید چگونه بازاریابی سئو انجام دهید. درک آن یک چیز است، اما سئو به عمل و زمان زیادی نیاز دارد. این چیزی نیست که بتوانید امروز آن را تغییر دهید و انتظار داشته باشید فردا نتایج را ببینید. سئو اقدامات روزانه را با هدف موفقیت طولانی مدت انجام می دهد.
محتوا
احتمالاً قبلاً شنیده اید: “محتوا پادشاه است.” بیل گیتس این پیش بینی را در سال 1996 انجام داد و امروز مانند همیشه درست است.
چرا؟
زیرا یک کاربر گوگل زمانی خوشحال می شود که نتیجه ای را پیدا کند که به بهترین شکل نیازهای خود را برآورده کند.
وقتی «مک و پنیر خانگی سریع و آسان» را در گوگل جستجو میکنید، Google تمام انرژی خود را صرف ارائه آنچه به عقیده Google بهترین دستور پخت مک و پنیر خانگی است (که زمان کمی میبرد و از مواد کمی استفاده میکند) را در کل وب به شما میدهد.
این فقط به دنبال سریعترین دستور غذا نیست، بلکه به دنبال ساده ترین دستور غذا است، یا یک دسته از فروشگاه های آنلاین را برای شام یخ زده دور می اندازد. سعی می کند دقیقا همان چیزی را که خواسته اید به شما بدهد. گوگل همیشه سعی می کند بهترین تجربه ممکن را با هدایت شما به بهترین محتوایی که می تواند پیدا کند ارائه دهد.
این بدان معناست که کار شماره یک شما برای انجام خوب سئو، تولید محتوای عالی است.
این افتضاح است، درست است؟ شما هنوز باید کار زیادی انجام دهید. سئو هیچ تفاوتی با هر مهارت دیگری ندارد: نتایج عالی از تلاش بزرگ حاصل می شود. درست همانطور که بهترین بازاریابی در جهان به شما کمک نمی کند محصول بدی بفروشید، سئوی فوق پیشرفته نیز اگر محتوای باکیفیتی نداشته باشید بی فایده است.
عناصر محتوا
میلیون ها عنصر برای ایجاد محتوای با کیفیت بالا وجود دارد. در اینجا چند مورد از مهم ترین آنها وجود دارد:
کیفیت
زمانی، پست کردن یک محتوا با یک سری کلمات کلیدی استاندارد بود. اگر محتوای باکیفیتی ایجاد میکردید که واقعاً مشکل کسی را حل میکرد، برجسته بودید و رتبهبندی آن را آسان میکرد.
امروزه محتوا بسیار بهتر است و بسیاری از کسب و کارهای آنلاین وبلاگ هایی دارند که از آنها برای افزودن ارزش به سایت خود و رتبه بالاتر در گوگل استفاده می کنند.
تولید محتوای عالی آسان نیست، اما خبر خوب این است که شما همیشه نیازی به ایجاد محتوای خود از ابتدا ندارید. میتوانید از آنچه دیگران ساختهاند عقبنشینی کنید، اما به سادگی ارزش بیشتری به آن اضافه کنید و محتوای خود را عمیقتر کنید.
نکته اصلی این است که محتوای شما باید یک مشکل را حل کند یا برای هر چیزی که خواننده را به پست شما می آورد راه حلی ارائه دهد. اگر اینطور نباشد، آنها به سرعت از صفحه شما دور میشوند و به Google بگویید که محتوای شما مشکل کسی را حل نمیکند.
قصد
گوگل بر قصد و نیت تاکید زیادی دارد. می خواهد بفهمد که جستجوگر وقتی چیزی را در نوار جستجو تایپ می کند به دنبال چه چیزی است.
- آیا آنها می خواهند چیزی بدانند؟
- آیا آنها سعی می کنند چیزی بخرند؟
- آیا آنها ویترین هستند؟
به عنوان سازنده محتوا، باید این را نیز درک کنید. شما نمی توانید محتوایی در مورد “بهترین چوب ماهیگیری یخی” ایجاد کنید و “باس ماهیگیری” را به عنوان کلیدواژه اصلی خود هدف قرار دهید. این منطقی نیست زیرا مردم معمولاً از چوب ماهیگیری یخی برای صید باس در سرما استفاده نمی کنند. بنابراین، شما پاسخ درستی به این پرس و جو ارائه نمی کنید و گوگل متوجه خواهد شد.
خنکی
HubSpot معیاری را تعیین کرد که نشان میدهد ارسال مکرر به رتبهبندی گوگل کمک میکند. با این حال، ارسال محتوای جدید تنها یک راه برای نشان دادن تازگی گوگل است. کارهای زیادی وجود دارد که می توانید با محتوایی که قبلاً منتشر کرده اید انجام دهید تا آن را به روزتر کنید .
مرور و بهروزرسانی محتوای خود برای دقت، اصلاح پیوندهای شکسته، و بهروزرسانی دادههای قدیمی با آمارهای جدید که مرتبطتر هستند، همگی راههایی هستند که به Google نشان میدهند محتوای شما همچنان شایسته جایگاه در صفحه اول است.
4 نکته برای ایجاد محتوای با کیفیت
در اینجا بهترین نکات من برای ایجاد بهترین محتوایی است که خوانندگان دوست دارند و گوگل به آنها احترام می گذارد:
- درک هدف کاربر: شما باید بدانید که خواننده وقتی در صفحه شما قرار می گیرد چه کاری می خواهد انجام دهد.
- یک آواتار مشتری بسازید: همچنین باید بدانید خواننده شما کیست ، چه چیزی را دوست دارد، چه چیزی را دوست ندارد و چرا آنجاست.
- متن را تجزیه کنید: مردم دامنه توجه کوتاهی دارند و نوشتن دیوارهای غول پیکر دیگر کار نمی کند. شما باید آن را با هدرها و تصاویر فراوان تقسیم کنید.
- آن را عملی کنید: هیچ چیز بدتر از این نیست که یک قسمت از محتوا را بخوانید و همه آنچه را که برای انجام کاری لازم دارید به دست نیاورید. محتوای شما باید کامل باشد، اما همچنین باید به این سوال پاسخ دهد: “الان چه؟” آیا وقتی خواننده مقاله شما را تمام کند، همه چیزهایی را که نیاز دارد در اختیار خواهد داشت؟
تحقیق و انتخاب کلمات کلیدی
ما فقط به طور خلاصه به تحقیق کلمات کلیدی پرداختیم که نشان می دهد سایت خود را چه می نامید یا چگونه نام تجاری خود را آنلاین توصیف می کنید.
کلمات کلیدی حتی نحوه ایجاد پیوندها را تعیین می کنند ، از جمله همه چیز از تاکتیک هایی که انتخاب می کنید تا نحوه برنامه ریزی برای اجرای آنها. یکی دیگر از اشتباهات رایج مردم این است که متوقف می شوند.
شاید آنها وب سایت خود را دوباره طراحی کنند یا با یک کمپین بازاریابی جدید بیرون بیایند. آنها این کار را برای یک یا دو هفته انجام می دهند، صفحات خود را به روز می کنند و سپس متوقف می شوند. آنها فکر می کنند که تحقیق در مورد کلمات کلیدی یک کار یکپارچه است. در واقعیت، دقیقا برعکس است. بهترین سئوکارها دائماً در حال انجام تحقیقات کلمات کلیدی هستند.
تحقیقات کلمات کلیدی به دلایل مختلفی انجام می شود، اما دو دلیل اصلی رتبه بندی در گوگل و ایجاد محتوای مرتبط است. کلمات کلیدی اغلب می توانند با گفتن دقیقاً آنچه مردم بر اساس آنچه که در جستجوی آن هستند بدانند، دریچه الهام را باز کنند.
عناصر انتخاب کلمه کلیدی
انتخاب کلمه کلیدی خیلی بیشتر از ابزار تحقیق کلمه کلیدی و انتخاب هر کلمه کلیدی در لیست است. شما باید هدف از کلمه کلیدی و همچنین رقابت آن را درک کنید. در اینجا مهمترین عناصر در پس انتخاب کلمه کلیدی وجود دارد:
انتخاب کلمات کلیدی مناسب
فرض کنید شما خدمات مشاوره می فروشید. خدمات شما ممکن است در طول یک سال 10000 دلار برای مشتریان هزینه داشته باشد. این مقدار کمی کمتر از هزار دلار در ماه است، بنابراین دور از ذهن نیست اما هنوز هم نسبتاً گران است.
اکنون، اگر برای “نکات رایگان رشد کسب و کار” رتبه 1 را دارید، حدس بزنید چه نوع مخاطبی را می خواهید جذب کنید ؟
شما افرادی را وارد خواهید کرد که به دنبال چیزهای رایگان هستند! این بدان معناست که آنها احتمالاً کارت اعتباری خود را در لحظه ورود به سایت شما تحویل نخواهند داد. این یک کلمه کلیدی می تواند هر ماه هزاران نفر را برای سایت شما ارسال کند. با این حال، احتمالاً مخاطب اشتباه است، بنابراین رتبه بندی برای آن منطقی نیست. بهتر است کلمه کلیدی دیگری را انتخاب کنید، حتی اگر به معنای صرف نظر از 990 بازدید در ماه باشد.
در مورد آن فکر کنید: اگر فقط یک یا دو نفر که آن تبدیل را خوانده اند، شما از قبل جلوتر هستید. هرچند این تنها اشتباه رایجی نیست که می بینم. در واقع، این مورد بعدی حتی رایج تر است.
تجزیه و تحلیل رقابت
شما کلمه کلیدی مناسب را از ابتدا انتخاب کرده اید. از لحاظ بافتی به کاری که انجام میدهید مربوط میشود، و بهتر با چیزی که میخواهید بفروشید همسو میشود. کار بعدی که انجام می دهید چیست؟
شما یک ابزار کلمه کلیدی مانند Ubersuggest را باز می کنید تا ایده های مرتبط با کلمات کلیدی را دریافت کنید. به طور طبیعی، شما شروع به جذب به سمت آنهایی می کنید که بیشترین تعداد جستجو را دارند، اما این چیزی است که شما از دست می دهید: توانایی شما برای رتبه بندی برای یک کلمه کلیدی اغلب بیشتر به رقابتی که با آن روبرو هستید بستگی دارد.
برای مثال کلمه کلیدی «بازاریابی محتوا» را بررسی کنید.

وقتی آن را می گذارید، می گویید: «وای! ببینید، 35000 جستجو در ماه دریافت می کند. این عالی است!” چیزی که نمی دانید این است که صدها و صدها بک لینک و احتمالاً سال ها طول می کشد تا حتی به رتبه بندی در صفحه اول به عنوان یک سایت جدید فکر کنید.
چرا؟
رقابت شدید است. سایت ها در حال حاضر برای آن کلمه کلیدی در صفحه یک رتبه بندی می شوند. این سایتها مدتی در آنجا بودهاند، شهرت بالایی دارند و گوگل میداند که اطلاعات باکیفیتی ارائه میکنند. به این ترتیب آنها این جایگاه را به دست آورده اند. شما هنوز اعتماد گوگل را به دست نیاوردهاید، و پیشی گرفتن از رقبا به مقدار زیادی نیاز دارد.
هدف جستجو
گوگل بارها و بارها به ما می گوید که هدف جستجو چقدر مهم است.
بیشتر مردم بر روی کلمات کلیدی تمرکز می کنند. به طور متناقض، این چیزی نیست که شما می خواهید انجام دهید. به جای نگاه کردن به آنچه افراد در حال تایپ کردن هستند، باید سعی کنید آنچه را که آنها در جستجوی آن هستند شناسایی کنید.
این همان چیزی است که ” نیت جستجو ” به آن اشاره دارد. این تفاوت بین دریافت اندکی ترافیک و کسب درآمد واقعی است.
بیایید کارها را با یک سناریوی اساسی شروع کنیم تا تفاوت را برجسته کنیم. شما صاحب یک سایت شغلی هستید که با وادار کردن شرکت ها به اجرای لیست پست های شغلی در سایت شما درآمد کسب می کنید. این بدان معناست که شما باید رتبه بندی صفحات شغلی خوبی داشته باشید تا افراد به جای Indeed یا جای دیگری به سایت شما بیایند.
هرچه افراد بیشتری از طریق شما شغل پیدا کنند، حقوق بیشتری دریافت خواهید کرد. ببینید با کلمه کلیدی مانند «مشاغل مهندسی» چه اتفاقی میافتد.

نتایج همه جا هست! برخی به مهندسان مکانیک اشاره می کنند، در حالی که برخی دیگر بر روی نرم افزار یا موقعیت های ابتدایی تمرکز می کنند. هدف پشت هر جستجو کاملاً متفاوت است، این همان چیزی است که باید مشخص کنید. این کاربر دقیقاً به دنبال چه چیزی است؟ به کدام نوع شغل مهندسی علاقه دارند؟
گوگل با تطبیق هدف جستجو با عبارتی که کاربر در نوار جستجو تایپ می کند به ما کمک می کند این کار را انجام دهیم. از منظر شما، آنچه مهم است این است که شما در حال ایجاد محتوا و انتخاب کلمات کلیدی برای مطابقت با هدف جستجوی کاربر هستید.
4 نکته برای انتخاب بهترین کلمات کلیدی
در اینجا نکات من برای انجام بهترین تحقیق و انتخاب کلمات کلیدی وجود دارد:
- از ابزارهایی برای کمک استفاده کنید: بدون ابزارهایی که به شما کمک می کنند نمی توانید بهترین تحقیق در مورد کلمات کلیدی را انجام دهید. ابزارهایی مانند Ubersuggest و Ahrefs بینشی در مورد رقابت شما ارائه می دهند و زندگی شما را آسان تر می کنند.
- درک معناشناسی: این یک راه عالی برای یادگیری آینده تحقیقات کلمات کلیدی است . اگر کلمه کلیدی را 15 بار دقیق وارد کنید، گوگل اهمیتی نمی دهد. آنچه می خواهد مطابقت داشته باشد هدف است. اگر یک کلمه کلیدی را وارد کنید، به احتمال زیاد گوگل 12 کلمه کلیدی دیگر را پیدا خواهد کرد. نیازی نیست چوب ماهیگیری باس، چوب ماهیگیری باس، چوب ماهیگیری برای باس و هر جایگشت را در آن قرار دهید. اگر محتوای شما خوب باشد، گوگل آن را برای شما انتخاب می کند.
- هدف را یاد بگیرید: باید هدف کلمه کلیدی را بدانید . درک کنید که تفاوت زیادی بین آنچه که یک خریدار در گوگل تایپ می کند و آنچه یک محقق در گوگل قرار می دهد وجود دارد. اگر محتوای شما به سوالی پاسخ می دهد، خریدار نمی خواهید. اگر محتوای شما چیزی را می فروشد، شما یک محقق نمی خواهید.
- جاسوسی از رقبا: یکی از بهترین راهها برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی این است که ببینید رقبای شما چه میکنند و از آنها پیروی کنید. اگر فردی برای کلمه کلیدی مورد نظر شما رتبه یک را دارد، به ابزار تحقیق کلمه کلیدی خود بروید ، URL او را وارد کنید و ببینید از چه کلمات کلیدی با شکاف کلمه کلیدی استفاده می کند .
HTML
HTML سایت شما بخش مهمی از پازل بازاریابی سئو است. بدون برچسبها، سربرگها و توضیحات مناسب، گوگل به سختی میتواند بفهمد محتوای شما در مورد چیست و چرا باید در رتبه بالاتر از رقبا قرار گیرد.
وقتی مردم می خوانند که HTML بخشی از SEO است ، شروع به ترسیدن می کنند، اما جای نگرانی وجود ندارد. شما نیازی به درک کد ندارید و در فرآیند تغییر برچسب ها و توضیحات دخالت بسیار کمی وجود دارد. در بیشتر موارد، تغییر HTML از دیدگاه SEO به سادگی کپی و چسباندن است.
عناصر HTML
حال بیایید برخی از عواملی را که باید در مورد HTML به آنها توجه کنیم را بررسی می کنیم.
برچسب های عنوان
یکی از چیزهایی که بسیاری از مردم اشتباه می گیرند، تگ عنوان و تگ H1 است . اینها دو عنوان متفاوت هستند و باید با آنها برخورد کرد. تگ عنوان چیزی است که در برگه بالای مرورگر شما نمایش داده می شود و زمانی که صفحه شما در گوگل نمایش داده می شود نشان داده می شود.

ناحیه ای که در جعبه سیاه قرار دارد، تگ عنوان شما است. این برجسته ترین عنوان در جستجو است و دارای رنگ آبی یا بنفش است که خودنمایی می کند. شما میخواهید با درج کلمه کلیدی اصلی خود و جذاب کردن عنوان به طوری که کاربران بخواهند کلیک کنند، از این بخش عاقلانه استفاده کنید.
توضیحات متا
توضیحات متا منطقه زیر است. اینجا جایی است که شما فرصتی دارید تا به جستجوگر بگویید محتوا در مورد چیست. بهینه سازی کلمه کلیدی این بخش بسیار مهم است و بیش از 160 کاراکتر نیست. شما می خواهید که هم در صفحه نمایش موبایل و هم در صفحه دسکتاپ به درستی نمایش داده شود.

طرحواره
طرحواره نتیجه همکاری چندین موتور جستجو است. این اساساً فقط زیرمجموعه ای از برچسب های HTML خاص است که نحوه نمایش محتوای شما توسط SERP ها را بهبود می بخشد.
به عنوان مثال، نویسنده مثال بالا در مورد بیت کوین از طرحی برای ایجاد رتبه بندی گوگل در SERP استفاده کرده است. این یک عامل نسبتاً کوچک است اما قطعاً تمرین خوبی است.
پس از تکمیل طرحواره خود ، فراموش نکنید که صفحه خود را آزمایش کنید تا مطمئن شوید همه چیز به خوبی اجرا می شود.
عناوین فرعی
یک نمونه از عنوان فرعی می تواند H1 شما باشد. این عنوان مقاله شما است و در بالای صفحه نمایش داده می شود. اگرچه ممکن است فقط یک رشته کلمات به نظر برسد، اما مهم است زیرا H1 شماست. این هدر اصلی شماست.
این عنوان به گوگل می گوید که مقاله یا قسمتی از محتوا در مورد چیست. همچنین این فرصتی است که خوانندگان را در اولین باری که روی صفحه میآیند جذب کنید. شما می خواهید از کلیدواژه اصلی خود در H1 خود استفاده کنید، اما نمی خواهید کلمات کلیدی را پر کنید.
من همچنین دوست دارم به H1 خود فکر کنم که کسی را به صفحه دعوت می کنم. نباید معامله ای یا اجباری باشد. شما می خواهید خوانندگان را به ادامه صفحه با H1 خود ترغیب کنید.
متن جایگزین
متن جایگزین تصویری را در مقاله شما توصیف می کند. همه مطالب دارای آن هستند، اما بسیاری از افراد از آن استفاده نمی کنند. نکته متن جایگزین این است که موتورهای جستجو می توانند به صورت شفاهی تصویر را برای افرادی که دارای اختلال بینایی هستند توصیف کنند. وقتی متن جایگزین مینویسید، میخواهید به درستی تصویر را تجزیه کند، اما میتوانید از آنها برای درج کلمات کلیدی نیز استفاده کنید.
URL Slug
با بازگشت دوباره به این تصویر، میبینید که کادر اطراف عبارت «بازاریابی محتوا چیست» است. این URL Slug است ، که بخشی از URL است که به Google می گوید محتوا در مورد چیست. اینها همچنین قسمت های مهمی هستند که می توانید مهمترین کلمه کلیدی خود را وارد کنید.

در این مثال، ما از «بازاریابی محتوا چیست» برای توصیف صفحه استفاده کردیم، و گوگل باید بداند که این مقاله جزئیات بازاریابی محتوای اساسی را توضیح میدهد.
4 نکته برای ایجاد بهبودهای HTML مناسب
در اینجا مهمترین نکات من است که باید هنگام بهبود HTML در سایت خود به خاطر داشته باشید:
- از ابزارهایی برای کمک به شما استفاده کنید: این را مدام می گویم، اما بسیار مهم است. ابزارهای مختلف بازاریابی سئو موجود در بازار ارزش سرمایه گذاری را دارند زیرا به شما کمک می کنند تا مشکلات HTML سایت خود را شناسایی کنید. به عنوان مثال، Ahrefs به شما می گوید که آیا یک سایت دارای برچسب های عنوان تکراری است یا چند مقاله فاقد توضیحات متا هستند.
- Piggyback در رقابت: دزدی بد است، اما استفاده از رقبای رتبه اول خود برای الهام گرفتن اینطور نیست. اگر در تلاش هستید که بفهمید چه چیزی را باید برای تگ عنوان یا توضیحات متا خود استفاده کنید، ببینید رقبا چه می کند.
- هرگز کلمات کلیدی را پر نکنید: هیچ چیز بدتر از توضیحات متا پر از کلمه کلیدی نیست که به طرز وحشتناکی خوانده شود. گوگل دقیقاً آن را می بیند و حتی ممکن است شما را جریمه کند اگر این کار را به اندازه کافی انجام دهید.
- هدرهای H2، H3 و H4 را فراموش نکنید: در مورد هدرهای H1 صحبت کردیم، اما بقیه را فراموش نکنید. همه اینها مکانهای مهمی هستند که باید کلمات کلیدی اصلی خود را داشته باشید تا به گوگل بگویید مقاله شما روی کدام موضوع تمرکز دارد.
معماری سایت
یک معماری خوب وب سایت منجر به تجربه کاربری عالی می شود که برای بازاریابی سئو مهم است. این برنامه بر مواردی مانند زمان بارگذاری سریع، اتصال ایمن و طراحی سازگار با موبایل تمرکز دارد.
در حالت ایده آل، حتی قبل از خرید دامنه، معماری سایت خود را ترسیم می کنید. این به شما این امکان را می دهد که واقعاً وارد ذهن کاربر خود شوید و راه خود را به سمت یک تجربه کاربری عالی (UX) مهندسی معکوس کنید.
ConversionXL یک راهنمای عالی در مورد چگونگی اطمینان از موثر بودن UX دارد. شما همچنین باید چند چیز را برای یک “تجربه موتور جستجو” عالی بهینه کنید. هرچه وب سایت شما در دسترس گوگل باشد، رتبه بهتری خواهد داشت.
عناصر معماری سایت
اگر در درک معماری سایت مشکل دارید، بخش های زیر باید آن را برای شما روشن کند.
خزیدن آسان
خواهید دید که کلمه “crawl” زیاد استفاده می شود. این بدان معناست که گوگل در حال بررسی سایت شما است تا بفهمد که چیست. گوگل کلمات کلیدی مهم را شناسایی می کند، مشکلات موجود در سایت را تشخیص می دهد و از این عوامل برای تعیین رتبه شما استفاده می کند.
بسته به اینکه آنها چقدر می توانند تمام صفحات سایت شما را ایندکس کنند، احتمالاً نتیجه خوبی را گزارش می دهند. هرچه شبکه پیوندها بین صفحات سایت شما ضخیم تر باشد، دسترسی عنکبوت ها به همه آنها آسان تر است و به موتور جستجو درک بهتری از سایت شما می دهد.
اگر از وردپرس استفاده می کنید یا از یک تولید کننده نقشه سایت XML آنلاین استفاده می کنید، می توانید با ایجاد نقشه سایت با یک افزونه ساده ، این کار را برای گوگل آسان کنید .
هدف شما باید این باشد که سایت را تا حد ممکن آسان کنید. اگر گوگل در تشخیص سایت شما مشکل داشته باشد، برای رتبه بندی زمان سخت تری خواهید داشت زیرا هوش مصنوعی تمام کلمات کلیدی را که استفاده می کنید انتخاب نمی کند.
محتوای تکراری
افسانه های زیادی در مورد محتوای تکراری و اینکه چگونه به رتبه شما آسیب می رساند وجود دارد. بسیاری از مردم به اشتباه تصور می کنند که همه چیز در صفحه شما باید اصلی باشد، اما واقعیت این است که موتورهای جستجو وب سایت ها را برای محتوای تکراری جریمه نمی کنند.
ارسال مجدد محتوای خود در سایر وب سایت ها یا انتشار مجدد پست های مهمان خود در سایت خود به سئو سایت شما آسیب نمی رساند مگر اینکه این کار را به روش اشتباه (هرزنامه) انجام دهید.
به عنوان مثال، اگر دقیقاً همان محتوای خود را مجدداً در یک رسانه بزرگ مانند Medium ارسال کنید، ممکن است به رتبه شما آسیب برساند زیرا Google ابتدا مقاله Medium شما را ایندکس می کند زیرا در دامنه معتبرتر است. این اغلب به عنوان یک مشکل “قانونی سازی” نامیده می شود، و ممکن است در حال حاضر بدون اینکه شما متوجه شوید در سایت شما اتفاق می افتد.
مشکلات متعارف زمانی رخ می دهد که یک یا چند URL در سایت شما محتوای مشابه یا تکراری را نمایش می دهد.
در واقعیت، محتوای تکراری زیادی در اینترنت وجود دارد. یکی از موقعیت هایی که بسیاری از صاحبان سایت با آن مواجه می شوند، داشتن محتوای تکراری است که در نوار کناری ظاهر می شود. اگر یک مقاله وبلاگی در سایت خود ارسال می کنید و یک مقدمه در نوار کناری دارید، گوگل می تواند آن محتوای تکراری را در نظر بگیرد.
همچنین مواردی از محتوای تکراری در دو دامنه مختلف وجود دارد. سندیکای محتوا نمونه ای از این است. Syndication زمانی است که محتوای اصلی در جایی دیگر ارسال می شود. تا زمانی که این کار با اجازه انجام شود، گوگل شما را به خاطر آن جریمه نمی کند.
سازگاری با موبایل
ما ابتدا فهرست های گوگل را برای موبایل می دانیم. این بدان معناست که ما باید سایتی بسازیم که در تلفن همراه عملکرد خوبی داشته باشد زیرا زمانی که گوگل تعیین می کند که خزیدن سایت شما چقدر آسان است، این مهم ترین عامل تصمیم گیری خواهد بود.
اگر وارد کنسول جستجوی گوگل خود شوید، اطلاعات زیادی در مورد نظر گوگل در مورد سایت خود خواهید یافت.

با نگاهی به تصویر بالا، می بینید که این سایت یک مشکل برای استفاده از موبایل دارد. اگر چنین مشکلاتی را در کنسول جستجوی Google خود مشاهده کردید، باید فوراً آنها را برطرف کنید.
سرعت صفحه
با اجرای Core Web Vitals ، گوگل تاکید زیادی بر سرعت صفحه و قابلیت استفاده دارد. اگر سایت شما خیلی کند بارگذاری میشود یا برخی از عناصر به کندی بارگذاری میشوند، ممکن است گوگل شما را جریمه کند یا برتری از رقبا را برای شما دشوارتر کند.
یک بار دیگر، کنسول جستجوی گوگل این اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهد تا مجبور نباشید به دنبال ابزاری بگردید تا به شما بگوید سرعت صفحه شما چقدر است.
HTTPS و SSL
امنیت و ایمنی عوامل مهم رتبه بندی هستند. اگر گوگل فکر میکند که سایت شما اسپم یا ناقص است، به شما رتبهبندی صفحه اول را نمیدهد.
یکی از راه هایی که به آن کمک می کند تا خوبی از بد را فیلتر کند، گواهی های SSL و HTTPS است. تنظیم این موارد ساده است و می تواند قفل کوچکی را در کنار URL و HTTPS قبل از رشته URL به شما بدهد. این یک سیگنال اعتماد مهم است، و در حالی که آنقدر آب سئو را ارائه نمی دهد، بهترین روشی است که به اهداف بلندمدت شما کمک می کند.
3 نکته برای بهبود معماری سایت
برای بهبود معماری سایت خود سه عامل مهم وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. نگاهی بیاندازید.
1. مطمئن شوید که Core Web Vitals را میدانید: مهمترین بخش پازل Core Web Vitals است. شما باید بدانید که اینها چیستند، چگونه بر رتبه بندی شما تأثیر می گذارند و چه کاری می توانید در مورد آنها انجام دهید. در مورد آن بیشتر بخوانید و مطمئن شوید که تمام حرکات درست را در سایت خود انجام می دهید.
2. دریافت نقشه سایت: اگر سایت گسترده ای دارید از چیزی مانند افزونه نقشه سایت وردپرس استفاده کنید. یک مثال عالی از این برای یک وب سایت املاک و مستغلات است. سایت هایی مانند این بسیار بزرگ هستند زیرا هزاران صفحه برای همه لیست املاک خود دارند. بدتر از همه، با خرید و فروش خانه ها، صفحات به طور مداوم در حال تغییر هستند. دریافت نقشه سایت به رتبه سایت املاک و مستغلات برای هر آدرس کمک می کند و تعداد کلمات کلیدی را که برای آنها رتبه بندی می کنند، ترافیک آنها و اعتبار دامنه آنها را افزایش می دهد.
3. رفع مشکلات canonicalization: ویژگی که باعث ایجاد محتوای تکراری می شود اغلب در سایت تعبیه شده است، اما راه هایی برای رفع مشکلات canonicalization مانند این وجود دارد. راه حل دقیق بستگی به این دارد که چه چیزی باعث مشکل اصلی شده است. این می تواند به سادگی حذف یک خط کد یا به پیچیده تر شدن ساختار کل سایت شما برای جلوگیری از محتوای تکراری باشد.
حتی اگر کنسول جستجوی گوگل یا ابزار دیگری می گوید شما هزاران خطای محتوای تکراری دارید، شما واقعاً فقط یک دلیل اصلی دارید.
اگر چندین نسخه از یک صفحه دارید، تگ canonical می تواند به شما کمک کند تا مشخص کنید کدام محتوا اصلی است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک خط کد را که به URL صفحه اصلی ارجاع می دهد، مانند زیر رجوع کنید:

خوشبختانه افزونه هایی مانند Yoast SEO این کار را ساده می کنند. میتوانید صفحه پیشفرض یا نسخه پست را به عنوان نسخه متعارف تنظیم کنید تا همیشه این خط را بهطور پیشفرض اضافه کند. از طرف دیگر، می توانید آن را به صورت دستی در زیر گزینه های تنظیمات پیشرفته برای هر صفحه یا پست مشخص کنید:

یکی دیگر از نکات صرفه جویی در زمان وردپرس استفاده از افزونه Quick Page/Post Redirects است. اگر صفحات قدیمی را به صفحات جدید تبدیل کرده اید که اغلب موجی از پیوندهای شکسته را پشت سر می گذارند، مفید است. افزونه را نصب کنید و می توانید URL های قدیمی را به صورت انبوه و سپس نسخه جدید هر صفحه را اضافه کنید.
از این افزونه Broken Link Checker استفاده کنید تا ببینید کدام URL را باید تغییر مسیر دهید.

بیشتر ابزارهای متمرکز بر سئو سایت شما را مانند موتورهای جستجو می خزند تا این مسائل رایج را بررسی کنند.
محتوای تکراری و لینک های شکسته (یا خطاهای 404) دو خطای رایج خزیدن هستند که اکثر وب سایت ها را آزار می دهند.

اگر از یک سیستم مدیریت محتوا مانند وردپرس استفاده نمی کنید، باید فایل htaccess. سایت خود را ویرایش کنید تا 301 ریدایرکت داشته باشد. اکیداً توصیه میکنم درباره تغییر مسیر 301 به خودتان آموزش دهید و در این مورد از کمک حرفهای بگیرید.
اعتماد کنید
PageRank ، فرمول معروفی که بنیانگذاران گوگل اختراع کردند، مطمئناً تنها معیاری نیست که آنها هنگام رتبه بندی صفحات در ده نتیجه جستجوی برتر انجام می دهند.
اعتماد به طور فزاینده ای اهمیت پیدا می کند و بیشتر به روز رسانی های اخیر گوگل به وب سایت های هرزنامه و مبهم ضربه زده است. TrustRank راهی برای گوگل است که ببیند سایت شما قانونی است یا خیر. برای مثال، اگر مانند یک برند بزرگ به نظر می رسید، احتمالاً گوگل به شما اعتماد خواهد کرد. بک لینک های با کیفیت از سایت های معتبر (مانند دامنه های .edu یا .gov) نیز کمک می کند.
عناصر اعتماد در سایت شما
اکنون، سه بخش برای ایجاد اعتماد وجود دارد: قدرت، نرخ پرش و سن دامنه.
قدرت
گوگل اعتبار کلی سایت شما را با ترکیبی از دو نوع قدرتی که می توانید ایجاد کنید تعیین می کند:
- اعتبار دامنه ، که به میزان گسترده بودن نام دامنه شما مربوط می شود. به عنوان مثال، Coca-cola.com بسیار معتبر است، زیرا همه در مورد آن شنیده اند.
- اعتبار صفحه ، که به میزان معتبر بودن محتوای یک صفحه (مثلاً یک پست وبلاگ) مربوط می شود.
می توانید از این ابزار برای بررسی قدرت خود در مقیاس 1-100 استفاده کنید.
دو معیار محبوب دیگر، اعداد اعتبار دامنه و صفحه از Moz هستند.
Moz نیز این امتیاز را از 100 پایه گذاری می کند، اما این یک مقیاس وزنی است.
این بدان معناست که از 0 تا 20 به نسبت آسان است. با این حال، هر چیزی بیش از 50-60 بسیار بالا است، و 80-90 اغلب بالاترین در یک صنعت خاص است.
نرخ پرش
نرخ پرش شما به سادگی معیاری است که نشان می دهد چند نفر قبل از اینکه بلافاصله دوباره سایت شما را ترک کنند، فقط یک صفحه را در سایت شما مشاهده می کنند.
محتوا، زمان بارگذاری، قابلیت استفاده و جذب خوانندگان مناسب همگی بخشی از کاهش نرخ پرش شما هستند . ریاضیات ساده است—خوانندگان مناسب زمان بیشتری را در سایتی که سریع بارگذاری می شود، ظاهر خوبی دارد و محتوای عالی دارد، صرف می کنند.
ویدیو روش عالی دیگری برای انجام این کار است، اما شما نیاز دارید که محتوای ویدیویی خود را برجسته و ارائه دهد. مهمتر از همه، محتوای شما باید آنچه را که خواننده انتظار دارد ارائه کند. آنها باید در صفحه شما بیایند و در اسرع وقت دقیقاً به آنچه می خواستند برسند. اگر بتوانید این کار را انجام دهید، اکثر افراد به اندازه کافی در سایت می مانند، که به گوگل می گوید سایت شما به صورت موضعی مرتبط است.
عصر دامنه
گاهی اوقات محترم ترین فرد در اتاق مسن ترین است نه؟ در مورد اینترنت هم همینطور. اگر وبسایتی برای مدتی وجود داشته باشد و محتوای ثابتی تولید کند و این کار را بهگونهای انجام دهد که برای موتورهای جستجو خوشایند باشد، مهم نیست که چه اتفاقی میافتد، بالاتر از یک سایت جدید قرار میگیرد.
3 نکته برای ایجاد اعتماد بیشتر
در اینجا برخی از بهترین نکات من برای کمک به ایجاد اعتماد بیشتر در سایت خود آورده شده است:
- صبور باشید: اعتماد چیزی نیست که یک شبه اتفاق بیفتد. گاهی اوقات، شما فقط باید صبور باشید و متوجه شوید که گوگل عجله ای برای خزیدن سایت شما ندارد. یکی از راههایی که میتوانید آنها را به انجام این کار زودتر تشویق کنید، ایجاد تغییرات جزئی در سایت و درخواست فهرستسازی در کنسول جستجوی گوگل است. این امر گوگل را وادار به عمل می کند، اما هنوز چیزی را تضمین نمی کند.
- درک هدف: بخش بزرگی از بازاریابی سئو این است که بدانید کاربران چه می خواهند، نه آنچه شما می خواهید آنها بخواهند. وقتی کسی چیزی را در گوگل جستجو می کند، به دنبال انجام کاری است. اگر آن راه حل را ارائه می کنید، مطمئن شوید که راه حل کامل را ارائه کرده اید. در غیر این صورت، آنها به سایت شما می رسند، متوجه می شوند که به اندازه کافی خوب نیست، و ادامه می دهند.
- آنچه را که می خواهند به آنها بدهید: یک نکته عالی برای جلوگیری از پرش کاربران این است که به محض ورود به سایت شما آنچه را که می خواهند به آنها بدهید. اکثر مردم به دنبال خواندن یک مقاله کامل نیستند، در عوض، آنها می خواهند پاسخی دریافت کنند، و هر چه زودتر آن را به آنها بدهید، بهتر است.
پیوندها
اهمیت یک پروفایل پیوند محکم از متخصص به متخصص دیگر متفاوت است. من هنوز معتقدم که لینک ها یکی از مهم ترین عوامل رتبه بندی گوگل برای شما هستند.
یکی از مشکلات بسیاری از سئوکاران این است که نمی دانند چگونه این کار را به روش صحیح انجام دهند. اگر از تاکتیک های اشتباه استفاده کنید، از همان ابتدا خود را برای شکست آماده کرده اید. اگر استراتژی بلندمدت را انتخاب کنید و پیوندها را درست بسازید، ممکن است کمی بیشتر طول بکشد، اما در ادامه راه از خودتان تشکر خواهید کرد.
عناصر لینک سازی
در اینجا مهمترین عواملی که باید هنگام ایجاد لینک برای سایت خود در نظر بگیرید آورده شده است:
کیفیت لینک
در حالی که لینک ها همه چیز نیستند، وقتی به لینک ها نگاه می کنیم، کیفیت آنها همه چیز است . این خیلی بیشتر از تعداد لینک هایی که دارید اهمیت دارد. ساختن بک لینک های با کیفیت به معنای دستیابی به منابع مناسب و ارائه ارزش در ازای یک لینک قوی است. راههای زیادی برای ایجاد پیوندها به روش درست وجود دارد، بنابراین Google به کسانی که این کار را به درستی انجام میدهند، پول پرداخت میکند.
اکثر مردم فقط به تعداد کل پیوندها نگاه می کنند، اما به چند دلیل این یک اشتباه بزرگ است:
- موتورهای جستجو ممکن است اکثریت قریب به اتفاق لینک ها را در صورتی که کیفیت پایین یا اسپم داشته باشند نادیده بگیرند.
- لینک های سایت های کاملا جدید ارزش بیشتری نسبت به لینک های تکراری از سایت های موجود دارند.
- ارزش لینک های سایر وب سایت ها از تعداد زیادی لینک از سایت شما (از یک صفحه به صفحه دیگر) بیشتر است.
چگونه یک لینک بد را از یک لینک خوب تشخیص دهیم؟
گوگل انتظار دارد لینک هایی که به سایت خود اشاره می کنید مرتبط باشند. رفتن به Fiverr و خرید یک کنسرت که 10000 لینک را با قیمت 100 دلار ارائه می دهد، نتایجی را که انتظار دارید به همراه نخواهد داشت. آنها پیوندهای نمایهای در مواردی مانند Myspace و Soundcloud خواهند بود، که احتمالاً به جایگاه شما مرتبط نیستند.
یکی دیگر از مواردی که گوگل به دنبال سایت هایی است که برای لینک ها هزینه دریافت می کنند. میتوانید یک جستجوی سریع «سایت: برای ما بنویسید» انجام دهید، و ممکن است نتایجی شبیه به این داشته باشد.

برخی از این سایتها ممکن است در ازای دریافت لینک، هزینه پست مهمان در سایت خود را از شما دریافت کنند. گوگل این را دوست ندارد زیرا برای کسانی که بانک بزرگی دارند بازی کردن سیستم را آسان می کند.
هدف از ساخت لینک این است که گوگل به کسانی که در ازای یک لینک ارزش ارائه می کنند، پاداش دهد. شما می خواهید یک پست مهمان در سایتی با افرادی که به تخصص شما علاقه مند هستند بنویسید.
سایتی که برای نوشتن پست مهمان انتخاب می کنید نیز باید دارای ترافیک خاص خود باشد. زمانی که سایت دارای ترافیک باشد، پیوند بیشتری به سمت شما جریان می یابد، زیرا مردم در واقع آنچه را که شما مشارکت می دهید می بینند.
متن لنگر
Anchor text متنی است که در زیر پیوند استفاده می شود. هدف این است که متن تا حد امکان طبیعی در مقاله ظاهر شود. شما می خواهید انواع مختلفی از انکر تکست داشته باشید زیرا هر کدام جایگاه خاص خود را در حوزه سئو دارند.
تنها کاری که نمیخواهید انجام دهید این است که مجموعهای از متن داشته باشید که میگوید «اینجا را کلیک کنید» که به سایت شما اشاره میکند. درعوض، اگر مقالهای در مورد تختهای مرتفع باغ نوشتهاید و سعی میکنید پیوندی به آن بیابید، ممکن است بخواهید که متن لنگر با پیوندی روی آن در واقع عبارت «تختهای باغ بلند» باشد. انجام این کار به Google کمک میکند تا درمورد مواردی که وقتی کسی کلیک میکند، بیشتر توضیح دهد.
تعداد پیوندها
در نهایت، تعداد کل لینکهایی که دارید نیز مهم است و باید در طول زمان بک لینکهایی با کیفیت بالا در مقیاس ایجاد کنید.
ما قبلاً به این موضوع اشاره کردهایم، اما باید تکرار شود: این فقط کل پیوندها نیست که شما دنبال آن هستید. در پایان روز، سایتی که بیشترین لینک ها را با کیفیت بالا دارد، معمولاً از مزیت بهتری برخوردار است. با این حال، این به صفحاتی نیز بستگی دارد که در حال دریافت لینک هستید. پیوندها به صفحه اصلی شما خوب هستند، اما بیشتر پیوندهای طبیعی به یک صفحه اصلی نمیآیند مگر اینکه نام برند شما را به طور خاص ذکر کنند.
چیزی که اغلب مییابید این است که افراد به صفحات یا پستهای سایت شما پیوند میدهند. در صورت امکان، می خواهید مطمئن شوید که منابع مناسب به صفحات مناسب پیوند داده شده اند. آنچه شما نمی خواهید این است که خط مشی رازداری شما بیشترین پیوند را به صفحه شما داشته باشد. چیزی برای خرید از آن صفحه وجود ندارد! بازدیدکنندگان نمی توانند اطلاعات خود را به شما بدهند یا مشترک یا خرید کنند.
این اولین اشتباه است.
دوم این است که این پیوندها از کجا و چگونه می آیند. یکی از محبوبترین ویژگیهای Crazy Egg ، نقشه حرارتی است که به افراد کمک میکند تا مشخص کنند کدام عناصر سایت به تبدیلها کمک میکنند و کدامیک افراد را از تبدیل منحرف میکند. اگر میخواهید به این صفحه پیوند داشته باشید، میخواهید پیوندهایی را از صفحات فرود یا منابع مرتبط با تبدیل دریافت کنید.
این ممکن است برای صفحات ویژگی دیگر مانند ضبطها تغییر کند . در اینجا، پیوند مرتبط با طراحی چندان منطقی نخواهد بود. آنقدرها هم مرتبط با زمینه نیست. با این حال، اگر صفحه یا پست در مورد قابلیت استفاده یا طراحی رابط صحبت می کند، مناسب خواهد بود.
منبع کیفیت پیوندهایی که دریافت می کنید مهم است، اما مکانی که به آن لینک می دهند نیز اهمیت دارد.
3 نکته برای بهبود پروفایل لینک
اکنون اجازه دهید چند گام عملی را در اختیار شما قرار دهم که میتوانید برای بهبود نمایه پیوند خود انجام دهید و مطمئن شوید که از تلاشهای خود بیشترین میزان پیوند را دریافت میکنید.
- از میانبرها استفاده نکنید: هیچ میانبری در لینک بیلدینگ وجود ندارد. شما باید زمان بگذارید و آنها را به روش درست بسازید. این شامل گفتگو با مردم، معرفی خود و گفتن اینکه چگونه می توانید برای سایت آنها ارزش قائل شوید. به دنبال فرصتهای پیوند شکسته باشید ، سایتهایی را پیدا کنید که مربوط به جایگاه شما هستند، و آنها را از طریق ایمیل یا رسانههای اجتماعی معرفی کنید.
- حذف پیوندهای خطرناک: گوگل چیزی به نام ابزار انکار دارد که به شما امکان می دهد پیوندهایی را که ممکن است به توانایی شما در رتبه بندی آسیب برساند حذف کنید. شما باید با دقت از این ابزار استفاده کنید زیرا رد کردن تعداد زیادی لینک در واقع می تواند به سایت شما آسیب برساند. حذف پیوندهایی که دیگر مرتبط نیستند یا ممکن است به طور تصادفی در نمایه شما ظاهر شوند، می تواند به پاکسازی نمایه پیوند شما کمک کند.
- پیوند داخلی را فراموش نکنید: پیوند داخلی نیز بخش مهمی از پازل است. ما نباید فقط نگران پیوندهای خارجی باشیم. البته، لینک های خارجی مهم هستند، اما ایجاد یک وب از موضوعات در همان جایگاه به گوگل کمک می کند تا سایت شما را بخزد. گوگل توجه زیادی به هدف جستجو و جامعیت کلی یک قطعه محتوا دارد. اگر بتوانید مشکلات همه را در یک مکان با مجموعهای از مقالات که یک موضوع را از جلو به عقب پوشش میدهند حل کنید، گوگل به شما پاداش میدهد.
شخصی
دسته بعدی سئوی خارج از صفحه که ارزش نگاه کردن به آن را دارد عوامل شخصی است. من در مورد جمعیت و مکان صحبت می کنم. این عوامل به طور خودکار بر نحوه پاسخگویی افراد به محتوای شما تأثیر میگذارند، اما تلاشهای سئوی شما نیز از ناحیهای از جهان به منطقه دیگر متفاوت عمل میکند.
در حالی که بسیاری از این موارد خارج از کنترل شما هستند، می توانید چند کار را انجام دهید تا شانس خود را برای دستیابی به یک مخاطب خاص افزایش دهید. وقتی صحبت از فاکتورهای سئوی شخصی به میان میآید، هیچ گزینه «یک اندازه مناسب برای همه» وجود ندارد.
عناصر عوامل سئوی شخصی
در اینجا بزرگترین عوامل تاثیرگذار بر سئوی شخصی آورده شده است:
کشور
همه جستجوگران نتایج مربوط به کشوری را که در آن هستند میبینند. زمانهای باز فروشگاهها و رستورانهای توصیهشده بر اساس منطقه زمانی شما ظاهر میشوند.
موتورهای جستجو کلمات را متفاوت تفسیر می کنند. کسی که در ایالات متحده به دنبال “تسلی دهنده” است، پتوهایی را برای تخت خود می بیند، در حالی که کسی در بریتانیا ممکن است پستانک ببیند، زیرا این اصطلاح در آنجا به این معنی است. راهی برای اینکه به گوگل بگویید میخواهید کشورهای خاصی را هدف قرار دهید، البته این است که آنها را به عنوان کلمات کلیدی درج کنید.
با این حال، ابتدا از خود بپرسید که آیا ارزش آن را دارد که چندملیتی شوید؟ سطوح مختلف رقابت از کشوری به کشور دیگر وجود دارد. به یاد داشته باشید که چگونه انتخاب کلمه کلیدی تا حد زیادی به رتبه بندی رقابت در حال حاضر بستگی دارد؟ خوب، گوگل کانادا نتایج متفاوتی نسبت به گوگل برزیل خواهد داشت. هر کشور ممکن است سطوح مختلف دشواری داشته باشد. یک سایت چند زبانه نه تنها اطلاعات شما را در اختیار افراد بیشتری به زبان مادری آنها قرار می دهد، بلکه می تواند به شما کمک کند در مکان های دیگر رتبه بندی آسان تری داشته باشید.
ایجاد محتوای چند زبانه یکی از سادهترین «پیروزیهای سریع» است که من دیدهام. با این حال، کشیدن آن آسان نیست. اکثر افزونه های ترجمه وب خیلی خوب نیستند. بسیاری قول خواهند داد که محتوای شما را به طور خودکار به تقریباً هر زبانی ترجمه کنند، اما نتیجه نهایی طبیعی نیست.
شخصاً ترجیح میدهم کمی بیشتر بپردازم تا افراد بومیزبان به ترجمه محتوا کمک کنند. کیفیت و دقت افزایش مییابد، به این معنی که افراد مدت طولانیتری در اطراف میمانند و دادههای استفاده از سایت و رتبهبندی من بالا میرود.
شهر
هدف گذاری جغرافیایی حتی فراتر می رود، تا سطح شهر. به همین دلیل است که هنگام جستجوی یک زنجیره فست فود، معمولاً نتایج را از همان اطراف مشاهده می کنید. استفاده از نام شهرها به عنوان کلمات کلیدی به شما کمک می کند، اما خودتان را در گوشه ای قرار ندهید، در غیر این صورت به نظر می رسید که فقط یک مقام محلی هستید.
گفته شد، اگر شما یک مقام محلی هستید و کسب و کار شما عمدتاً در منطقه محلی معامله میکند، میخواهید با سئوی محلی عالی از آن سرمایهگذاری کنید .
3 نکته برای بهبود عوامل شخصی
من سه نکته ساده برای کمک به شما در بهبود عوامل شخصی موثر بر سئوی شما دارم:
- آواتار مشتری خود را بشناسید : فقط شما می توانید بفهمید مشتری شما کیست، و اگر شخصیت مشتری ایده آل خود را ندارید، این اولین قدم برای سئوی شخصی است. مشتری شما چه می خواهد؟ چرا دنبال شما می گردند؟ وقتی در سایت شما قرار می گیرند چه انتظاری دارند؟ اگر به این سؤالات به درستی پاسخ دهید، باید بتوانید دقیقاً همان چیزی را که مشتری انتظار دارد ارائه دهید. وقتی این کار را انجام می دهید، گوگل به شما پاداش می دهد زیرا مردم زمان بیشتری را در سایت شما صرف می کنند و با عناصر موجود در سایت تعامل دارند.
- تولید محتوای چند زبانه: داشتن محتوا به زبان های مختلف آنقدرها هم که فکر می کنید سخت نیست. وقتی این کار را انجام میدهید، موانع بسیاری را از بین میبرید و به افرادی که بومی انگلیسی زبان نیستند اجازه میدهید هر ارزشی را که شما ارائه میدهید جذب کنند.
- تحقیق در مورد کلمات کلیدی در کشورهای دیگر: تقریباً همه ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی به شما امکان می دهند برای کشورهای دیگر تحقیق کنید. اگر افراد خارج از کشور مادری خود را هدف قرار می دهید، باید برای دسترسی به آن افراد، تحقیق درستی برای کلمات کلیدی انجام دهید.
اجتماعی
در آخر، بیایید نگاهی به عوامل اجتماعی سئو خارج از صفحه بیندازیم. علاوه بر سیگنالهای اجتماعی مستقیماً از جستجوگر، راههای دیگری نیز وجود دارد که نتایج خوب در رسانههای اجتماعی به شما کمک میکند رتبه بهتری کسب کنید.
خواه مستقیماً از طریق پیوندهای بیشتر باشد یا به طور غیرمستقیم از طریق افزایش روابط عمومی، مسائل اجتماعی .
عناصر اجتماعی برای سئو
دو عامل اصلی تأثیر وجود دارد:
کیفیت سهام
بازاریابی سئو و بازاریابی رسانه های اجتماعی دست به دست هم می دهند زیرا هدف این است که به گوگل بگویید چقدر عالی هستید. اگر افرادی در آنجا هستند که محتوای شما را به اشتراک میگذارند و دسترسی را بیشتر میکنند، این به Google چه میگوید؟
این به آنها میگوید که آنچه را که شما برای ارائه دارید دوست دارند، و شما ارزش زیادی برای مردم ارائه میدهید. این برای گوگل خوب است.
تعداد سهام
معیار اجتماعی ثانویه تعداد سهام است. رسیدن به یک موفقیت ویروسی آرزوی هر بازاریاب است، اما بیش از حد ارزش گذاری شده است. نکات و هک های زیادی وجود دارد، اما حقیقت کمی ساده تر است: محتوای عالی بسازید.
این به معنای چیزهای مختلف برای افراد مختلف است. به عنوان مثال، در فضای بازاریابی، من متوجه شده ام که محتوای طولانی تقریبا همیشه بهتر از فرم کوتاه است. اکنون، یک لحظه به سایت های شایعات مشهور مشهور فکر کنید. هیچکس نمیخواهد از میان یک دسته کلی از کلمات غافلگیر شود. در اینجا تقریباً برعکس است. مخاطب آنها چیزی مختصر با درام زیاد می خواهد. آنها ویدیوها و تصاویر بیشتری با متن کمتر می خواهند.
این نان و کره سایت هایی مانند Buzzfeed و TMZ است. آنها شما را با این سرفصل های بزرگ جذب می کنند که چیزی را هیجان انگیزتر از آنچه هست می کند. فکر می کنید چند نفر آن را بدون خواندن مقاله به اشتراک می گذارند؟
احتمالا زیاد.
برای به دست آوردن سهام در بازی سئو، شما فقط باید محتوای عالی را ایجاد کنید که مردم دوست دارند آن را بخوانند، در سایتی که مردم در حال خواندن آن هستند. به همین دلیل است که قبلاً گفتم پست مهمان در سایت هایی با خوانندگان واقعی چقدر مهم است. اگر در جایی مهمان پست میکنید که خوانندهای ندارد، فکر میکنید پست اشتراکگذاری میشود؟
3 نکته برای بهبود اشتراک گذاری اجتماعی
در اینجا سه نکته برای به اشتراک گذاری بیشتر در رسانه های اجتماعی وجود دارد:
- ایجاد محتوای عالی: ایجاد محتوای با بهترین کیفیت راهی برای به اشتراک گذاری ساده و ساده است. گوگل ساعتهای زیادی و پول بیشتری از آنچه تصور میکنید برای جلوگیری از بازی کردن سیستم توسط افراد صرف میکند. این یک مفهوم ساده است، واقعا. این یک مبادله ارزش است. همه چیز در تجارت مبادله ارزش است و همین امر در مورد بازاریابی سئو نیز صدق می کند. محتوای ارزشمندی را در اختیار گوگل قرار دهید تا گوگل به شما پاداش دهد.
- سازگار باشید: ثبات در سئو و رسانه های اجتماعی بسیار مهم است. اگر هر سه ماه یک بار پست می گذارید، نه تنها الگوریتم های رسانه های اجتماعی از شما متنفر می شوند، بلکه کسی در اطراف هم نخواهد بود که محتوا را به اشتراک بگذارد، زیرا از پست قبلی شما بسیار می گذرد. پست کردن مداوم در رسانه های اجتماعی مستلزم داشتن محتوای جدید برای به اشتراک گذاری به طور منظم نیز هست. همه چیز به دور کامل می رود.
- کار را آسان کنید: افزونه های زیادی برای ترویج اشتراک گذاری اجتماعی وجود دارد ، بنابراین باید از چیزی در سایت خود استفاده کنید. اگر خواننده نتواند راه ساده ای برای به اشتراک گذاشتن پست شما در رسانه های اجتماعی بیابد، احتمالاً ادامه خواهد داد.
دستورالعمل EAT گوگل
همانطور که شیوه های سئوی خود را ارزیابی می کنید، می توانید تجزیه و تحلیل کنید که گوگل از چه چیزی برای آموزش ارزیابی کنندگان محتوای انسانی استفاده می کند. ببینید، علاوه بر تعداد زیادی الگوریتم، گوگل از ارزیابیکنندگان کیفیت استفاده میکند تا تجربه موتور جستجو را برای همه بهبود بخشد.
گوگل در دستورالعمل های ارزیاب خود توضیح می دهد که یک صفحه با کیفیت بالا باید دارای سطح بالایی باشد:
- تجربه و تخصص
- قدرت
- امانت
یا همانطور که این مجموعه دستورالعمل ها بیشتر شناخته شده است، EAT.
بررسی ذهنی آنچه باعث میشود یک محتوای EAT نمایش داده شود به موضوع، پسزمینه ارسالکنندگان، شهرت وبسایت و موارد دیگر بستگی دارد.
اگرچه ممکن است از همان ابتدا کنترلی روی همه عوامل نداشته باشید، اما در نظر داشتن EAT در حین ایجاد محتوا میتواند به شما کمک کند تا مطمئن شوید که محتوای شما به آن سمت میرود.
4 نکته برای بهبود امتیاز EAT شما
- تحقیقات خود را انجام دهید: این ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما بهترین راه برای به تصویر کشیدن واقعی تخصص، اقتدار و قابل اعتماد بودن، به اشتراک گذاشتن اطلاعات دقیق است. در صورت امکان، مصاحبه های تخصصی یا پست های مهمان را بیاورید. اطمینان حاصل کنید که اطلاعاتی که به اشتراک می گذارید، در زمینه موضوع و برای مخاطبانی که آن را می خوانند، صحیح باشد. انجام در غیر این صورت سریعترین راه برای کسب امتیاز پایین با این معیارها است.
- دقیق باشید : اکنون که از صحت اطلاعات خود مطمئن شدید، باید از جامع بودن آن نیز مطمئن شوید. پاسخ دادن به یک سوال با یک پست کوتاه یا ساده می تواند احساس نادیده انگاشتن داشته باشد. برای اینکه به عنوان یک متخصص دیده شوید، محتوای شما باید احساس رضایت و تجهیز را در خواننده ایجاد کند.
- با آنچه می دانید صحبت کنید: هنگامی که در حال توسعه محتوا برای وب سایت خود هستید، به آنچه به عنوان یک برند در مورد آن هستید پایبند باشید. از سندروم شی براق و گم شدن در محتوایی که مربوط به موضوع وب سایت شما نیست اجتناب کنید. پایبندی به موضوع تخصصی خود به ایجاد شهرت به عنوان مکانی که برای کسب اطلاعات در مورد آن باید مراجعه کنید، کمک می کند.
- با نیاز مخاطب خود صحبت کنید: با توجه به نکات مشابه، تنها زمانی قادر خواهید بود که در ذهن خواننده اعتماد و اقتدار ایجاد کنید که واقعاً در مورد موضوعی صحبت کنید که خوانندگان برای خواندن آن می آیند. در مورد موضوعی که باید بدانند چیست؟ چه مشکلاتی را می توانید حل کنید؟ تفاوت وجود دارد بین اینکه بتوانید درباره یک موضوع عمیق صحبت کنید زیرا آن را به خوبی می دانید و بتوانید آن را به روش هایی که در دسترس و مرتبط هستند آموزش دهید. دومی به خوانندگان کمک می کند که در واقع شما را به عنوان یک مرجع و فردی که می توانند به آنها اعتماد کنند ببینند.
بازاریابی سئو: قرار دادن همه چیز در کنار هم
ما تعداد زیادی اطلاعات را در این راهنما پوشش دادیم، و میتوانم متوجه شوم که آیا شما کمی خسته هستید. بیایید همه چیز را ساده کنیم و به سرعت به مهمترین نکات دست بزنیم تا بتوانید با احساس آرامش و هیجان در سفر خود با SEO برای بازاریابی کنار بروید.
کلاه سیاه در مقابل سئو کلاه سفید
سئو کلاه سیاه از تاکتیک های لزج مانند خرید لینک، پر کردن کلمات کلیدی و کپی کردن محتوا استفاده می کند. در حالی که این چیزها در کوتاه مدت کار می کنند، اما در دراز مدت کار نمی کنند. ممکن است برای یک یا دو ماه شاهد افزایش ترافیک و درآمد باشید تا زمانی که گوگل شما را شناسایی کند و سایت شما را برای همیشه در لیست سیاه قرار دهد.
سئو کلاه سفید راهی برای رفتن است. بیشتر طول می کشد، اما تاکتیک های درستی را اجرا می کند که برای سال های آینده به شما دستمزد خواهد داد.
تحقیق و انتخاب کلمات کلیدی
داشتن کلمات کلیدی مناسب در وب سایت شما، اصلی ترین روشی است که گوگل متوجه می شود سایت در مورد چیست. استفاده از ابزارهایی مانند Ubersuggest می تواند به شما کمک کند کلمات کلیدی مناسبی را پیدا کنید که مرتبط با موضوع شما هستند.
مطمئن شوید که آنها را به جایی که به آنها تعلق ندارند مجبور نمی کنید، و به یاد داشته باشید که ایجاد محتوای با کیفیت مهمتر از همه چیز است.
HTML
برچسبهای عنوان ، توضیحات متا، متن جایگزین و هدر قطعات مهم پازل بازاریابی سئو هستند. شما از این موارد برای اطلاع بیشتر به گوگل در مورد محتوای خود و آنچه که خوانندگان در هنگام ورود به سایت شما می توانند انتظار داشته باشند، استفاده خواهید کرد.
معماری سایت
معماری سایت شما بر روی طراحی و عملکرد آن تمرکز دارد. اگر کاربران نتوانند به راحتی در سایت حرکت کنند، خیلی کند بارگذاری می شود و دسترسی به برخی عناصر دشوار است، برای گوگل نیز ناوبری سایت دشوارتر می شود.
اعتماد کنید
مردم باید به سایت شما اعتماد کنند و داشتن ویژگی هایی مانند گواهینامه های SSL و HTTPS در حال حاضر استاندارد صنعت است. بدون اینها نمی توانید وب سایتی داشته باشید و انتظار داشته باشید که رتبه بندی کنید زیرا گوگل این انتظار را دارد.
علاوه بر موارد باطن، شما می خواهید سیگنال های اعتمادی در سایت خود داشته باشید که به افراد نشان می دهد شما یک حرفه ای هستید و به هیچ وجه به دنبال کلاهبرداری از آنها نیستید.
پیوندها
لینک بیلدینگ بسیار مهم اما دشوار است و به زمان و تلاش زیادی نیاز دارد. خبر خوب این است که افراد زیادی این کار را اشتباه انجام می دهند. این دری را برای سئوکارانی باز می کند که مایلند مایل بیشتری را برای ایجاد پیوندها به راه درست انجام دهند.
در Fiverr برنامه های اسپم دریافت نکنید که وعده 10000 لینک را می دهد. آنها کلاهبرداری هستند شما باید هر پیوند را به صورت دستی بر روی سایت هایی در جایگاه خود بسازید که ترافیک خاص خود را دارند.
شخصی
اطمینان حاصل کنید که مخاطبان خود را درک می کنید و آنها از شما چه می خواهند. هر مشتری وقتی در سایت شما قرار می گیرد انتظاراتی دارد و این به شما بستگی دارد که آن نیاز یا خواسته را برآورده کنید.
اجتماعی
رسانه های اجتماعی و بازاریابی سئو به خوبی با یکدیگر کار می کنند، بنابراین جنبه اجتماعی را نادیده نگیرید زیرا می تواند به تلاش های سئو شما کمک کند. رتبهبندی در گوگل به مقدار زیادی نیاز دارد، و دریافت اشتراکگذاریهای اجتماعی فراوان واقعاً میتواند به Google کمک کند نشان دهد که برای مدت طولانی در آن هستید و مایل به انجام هر کاری هستید.
EAT (تخصص، اقتدار، اعتماد)
بر اساس معیاری که Google برای ارزیابیکنندگان دنیای واقعی از آن استفاده میکند، این یک بررسی تشخیصی است که میتوانید برای اطمینان از اینکه محتوای شما به خوبی با مردم ارتباط برقرار میکند، استفاده کنید.
محتوایی ایجاد کنید که سطح درک موضوعی را نشان دهد و شهرت خود را برای منبع برتر اطلاعات در مورد آن منعکس کند. از خود بپرسید که آیا محتوایی که در آنجا منتشر می کنید به شما کمک می کند تا آن شهرت را بسازید و به خوانندگان اجازه می دهد تا در مورد موضوع به شما اعتماد کنند.
به روز رسانی الگوریتم سئو و گوگل
سئو اغلب ممکن است به دلیل اصطلاح “الگوریتم” غیرقابل دسترس یا غیرممکن به نظر برسد. الگوریتم مجموعهای از عملیات است که موتور جستجو برای محاسبه و رتبهبندی وبسایتها بر اساس زمانی که شخصی از یک عبارت جستجوی خاص استفاده میکند، استفاده میکند.
ممکن است شنیده باشید که الگوریتم ها همیشه در حال تغییر هستند و تا حدی این درست است. Google چندین بار در سال آنچه را که آنها را « بهروزرسانیهای اصلی » مینامند انجام میدهد تا به کسانی که در اینترنت جستجو میکنند خدمات بهتری ارائه دهد. میتوانید تاریخچه بهروزرسانیهای الگوریتم Google را در وبسایت Moz بررسی کنید.
با این حال، در حالی که ممکن است گوگل اغلب تغییراتی ایجاد کند، نگرانی اصلی شما باید به ایجاد محتوای با کیفیت بالا، استفاده از کلمات کلیدی مرتبط و ایجاد روابط بک لینک معتبر ادامه دهد. وقتی صحبت از الگوریتمهای گوگل میشود، نباید سعی کنید «سیستم را بازی کنید»، زیرا دلیل اصلی بهروزرسانیهای مستمر حذف افرادی است که این کار را انجام میدهند. در واقع می توانید با تمرکز بیش از حد بر روی الگوریتم و عدم تمرکز کافی بر روی محتوای خود، به رتبه بندی خود آسیب وارد کنید.
سوالات متداول بازاریابی سئو
چه مدت طول می کشد تا سئو کار کند؟
سئو یک مسیر سریع برای موفقیت نیست. هرگز نبوده و نخواهد بود. در مورد سئو باید یک برنامه بلندمدت داشته باشید زیرا رتبه بندی اکثر کلمات کلیدی بین شش ماه تا یک سال طول می کشد.
مهمترین عامل در بازاریابی سئو چیست؟
هیچ عامل مهمی وجود ندارد زیرا همه آنها مهم هستند. اگر بخواهم چیزی را انتخاب کنم که باید روی آن تمرکز کنید، ارائه اطلاعات با کیفیت به مردم است. شما می توانید تمام قطعات سئو را در جای خود داشته باشید، اما اگر محتوای شما خوب نیست، مهم نیست زیرا مردم به شما علاقه ای نخواهند داشت.
چگونه در گوگل سریعتر رتبه بندی کنم؟
بهترین راه برای رتبه بندی، تلاش مداوم و منظم است. اگر برای برنده شدن در آن هستید، باید به طور پیوسته پیوندهایی به سایت خود ایجاد کنید، محتوای جدید ایجاد کنید و محتوای قبلی را به روز کنید . انجام این کار روز به روز نتایج مورد نظر شما را به همراه خواهد داشت.
آیا می توانم یک وب سایت را بدون سئو رتبه بندی کنم؟
البته، موقعیتهایی وجود دارد که افراد خوششانس میشوند، اما احتمالاً به این دلیل است که آنها چیزی را ارائه میدهند که بسیاری از مردم آن را ندارند. بسیاری از افراد در یک فضا با هم رقابت می کنند، جایی که بهترین سئو می تواند برنده شود. بازاریابی وابسته یک مثال عالی از این موضوع است. میلیون ها سایت وجود دارد که بر روی کالاهای ورزشی برای بازاریابی وابسته تمرکز می کنند. رقابت در این فضا مستلزم درک درستی از بازاریابی سئو است.
هزینه سئو چقدر است؟
هزینه سئو بستگی دارد. شما می توانید یک متخصص را استخدام کنید تا آن را برای شما مدیریت کند، یا می توانید همه کارها را خودتان انجام دهید. انجام آن توسط خودتان زمان زیادی طول خواهد کشید و باید منحنی یادگیری را در نظر بگیرید. با این حال، در اکثر موارد، اگر همه کارها را به تنهایی انجام دهید، می توانید تقریباً رایگان این کار را انجام دهید.
راهنمای بازاریابی سئو: نتیجه گیری
امیدوارم از این راهنما بهره زیادی برده باشید زیرا اطلاعات زیادی در اینجا وجود دارد. مطمئن شوید که زمانی که در مسیر سفر بازاریابی سئو خود قرار می گیرید، به آن مراجعه کنید . مهمترین چیزی که در مورد سئو باید به خاطر بسپارید این است که هیچ میانبری در این بازی وجود ندارد. شما باید کارها را به روش درست انجام دهید و راه بیشتری را طی کنید زیرا اینگونه برجسته خواهید شد.
اگر می خواهید نتایج را ببینید، حداقل شش ماه را به آن اختصاص دهید . کسانی که می گویند سئو یک استراتژی «تنظیم کن و فراموش کن» است اشتباه می کنند. میخواهید از محتوای خود مطلع باشید، مرتباً آن را بهروزرسانی کنید و به ایجاد محتوای جدید عالی ادامه دهید تا سایت خود را تازه کنید و به Google نشان دهید که هنوز فعال هستید.
به نظر شما مهمترین عامل در بازاریابی سئو چیست؟
سئو یعنی همه چیز
از پاسخ شما سپاسگذاریم.