با توجه به بهینه‌سازی موتورهای جستجو که حتی قبل از گوگل پیش رفته است، آیا هنوز فرصت‌هایی در یکی از بزرگترین بازارهای آنلاین وجود دارد؟

این سوالی است که من در این گزارش از برخی از موفق ترین شرکت ها در صنعت به دنبال پاسخ آن بودم.

برخی از نام ها در لیست زیر وجود دارد که احتمالا آنها را می شناسید.

استثناهای قابل توجهی نیز وجود دارد و این یک اشتباه نیست.

می‌توانید با اطلاعات شرکت‌های مربوطه در کشورهای مربوطه، ایده خوبی از عملکرد برندهای محبوب مانند DeepCrawl، Screaming Frog و Yoast دریافت کنید.

به طور مشابه، وقتی صحبت از برندهایی مانند Backlinko می‌شود که یک گروه خصوصی فیس‌بوک به برنامه‌های آموزشی بیش از 1000 دلاری خود متصل هستند، می‌توانید تعداد اعضای گروه را بشمارید و بررسی کنید که چند میلیون نفر ممکن است منجر به آموزش شوند.

با این گزارش نمی‌خواستم حدس‌های زیادی بزنم، و نمی‌خواستم وضعیت مالی کسب‌وکارهایی را که برای افشای آن‌ها تلاشی نکرده‌اند، به اشتراک بگذارم.

من سعی نکرده‌ام همه برندهای سئو را در آنجا بگنجانم – آژانس‌ها به تنهایی این فهرست را بزرگ می‌کنند – بلکه بیشتر بر نشان دادن انواع روش‌های کسب درآمد افراد متمرکز شده‌ام.

و چون این Gaps است، نیمه دوم این پست در مورد فرصت هایی برای سرمایه گذاری در صنعت مورد علاقه من است.

بیا شیرجه بزنیم…

Credo (همسان سازی آژانس) – 32000 دلار در ماه

تماشای جان دوهرتی، بنیانگذار Credo، از مدیریت تیم بازاریابی در HotPads (یک بازوی Zillow) به شروع چیزی که اساساً یک خدمات همسان سازی بازاریابی دیجیتال برای کسانی است که به دنبال ارائه دهندگان خدمات با کیفیت و تایید شده هستند، بسیار چشمگیر است.

جان هشت ماه پیش در مصاحبه ای با Indie Hackers فاش کرد که Credo حدود 25000 دلار در ماه درآمد ایجاد می کند و در کل سال 2017 درآمدی معادل 356000 دلار داشته است.

در حالی که Credo فقط در ارتباط با افراد با SEO نیست، مطمئناً این صنعت است که باعث شد من او را بشناسم و قبل از کسانی که به دنبال متخصصان تبلیغات PPC یا فیس بوک هستند در صف اول سایت قرار دارد.

به روز رسانی: جان به طور خصوصی به من فاش کرد که در حال حاضر حدود 32000 دلار در ماه با این سایت درآمد دارد.

ساعت شب (پلتفرم نرم افزار سئو) – 40000 دلار در ماه

برایم مهم نیست که Nightwatch چقدر خوب است: آنها جالب ترین طراحی صفحه اصلی را در بین هر شرکتی در صنعت دارند.

در سال 2018، بنیانگذار Aljaž گزارش داد که آنها 35000 دلار در ماه تولید می کنند که اکنون به 40000 دلار در ماه به روز شده است.

من هنوز این فرصت را نداشته ام که Nightwatch را به چرخش درآورم، اما آنها نسخه آزمایشی در دسترس دارند، بنابراین فقط بر اساس طراحی آنها باید یک بار دیگر به آنها مراجعه کنم.

NinjaOutreach (Email Outreach) – 50000 دلار در ماه

NinjaOutreach جالب است، زیرا من در واقع اعداد دقیق درآمد آنها را می دانم. با این حال، از آنجایی که آنها آن را به صورت عمومی به اشتراک نمی گذارند – حداقل تا آنجا که من می دانم – من در اینجا در مورد آن گزارش نمی کنم.

من به شوخی می گویم که آنها مسئول 99٪ ایمیل های خودکاری هستند که برای درخواست پست مهمان دریافت می کنم، اما احتمالاً این یک شوخی هم نیست. با این حال، آنها در یافتن آنچه که دنیای سئو می‌خواهد و ارائه یک راه‌حل جامع که همه چیز را مشخص می‌کند، کار باورنکردنی انجام داده‌اند.

دیو اشنایدر، یکی از بنیانگذاران، امسال شرکت را در شرایطی ترک کرد که من با آنها آشنا نیستم، اما نه قبل از اینکه در IndieHackers فاش کند که درآمد آنها از 50000 دلار در ماه گذشته است.

Serpstat (سکوی نرم افزار SEO) – درآمد سالانه 840000 دلار

Serpstat مستقر در اوکراین خود را به عنوان “ابزار هک رشد برای SEO و بازاریابی محتوا” توصیف می کند و ادعا می کند که محبوب ترین ابزار SEO در ProductHunt است.

پلتفرم آنها در دسامبر 2017 70000 دلار و فقط یک ماه بعد 88000 دلار درآمد داشت. آنها در حال رشد هستند و به سرعت.

در یک مصاحبه افشاگرانه (اکنون حذف شده) با ناتان لاتکا، بنیانگذار آرتم برخی از تاکتیک‌هایی را که به پیشرفت شرکتش در بازار رقابتی کمک می‌کنند، به اشتراک گذاشت.

GoPBN (پیوندها و میزبانی PBN) – 70000 دلار در ماه

GoPBN توسط Udit Goenka که تنها 19 سال سن داشت، قبلاً یک افزونه امنیتی برای وردپرس ایجاد کرده بود که درآمد شش رقمی ایجاد کرد، تأسیس شد.

Udit از آن زمان با GoPBN که در سال 2016 شروع به کار کرد، تعدادی سرمایه گذاری موفق ایجاد کرده است.

من از خواندن اینکه متوسط ​​مشتری GoPBN فقط حدود 24 دلار در ماه پرداخت می کند شگفت زده شدم و ارزش طول عمر آن 400 تا 500 دلار است.

اگرچه این مصاحبه ماه گذشته پخش شد، اما من حدس می زنم که اعداد مربوط به سال 2016 هستند.

تانک فکری ترافیک (جامعه سئو) – 73000 دلار در ماه

Traffic Think Tank که کمتر از یک سال پیش تأسیس شد، سه نام بزرگ در دنیای دیجیتال مارکتینگ را به خود اختصاص داد و دامنه و تخصص آنها را با هم ترکیب کرد تا یک گروه Slack و منبع آموزشی برای افرادی که به دنبال یادگیری SEO هستند، جمع آوری کند.

این سه نفر متشکل از نیک یوبانکس، ایان هاولز و متیو باربی هستند. هر سه دارای اعتبار عالی هستند، اما اگر متیو چیزی در مورد HubSpot بدانید، احتمالاً با متیو آشنا هستید، جایی که او مدیر کسب آنهاست.

می دانستم که جامعه آنها در حال رشد است، اما نمی دانستم تا چه حد. آنها اخیراً در Indie Hackers فاش کردند که ماهیانه 73000 دلار درآمد دارند. می توانید آمار درآمد زنده آنها را در اینجا مشاهده کنید .

RankScience (تست تقسیم سئو) – 80000 دلار در ماه

به عنوان یکی از اولین مصاحبه ها در پادکست Indie Hackers – که در رتبه ۱۱ قرار گرفت – رایان بدنار، بنیانگذار Rank Science فاش کرد که چگونه از مشاور SEO به صاحب نرم افزار SEO تبدیل شده است.

Rank Science تست تقسیم خودکار سئو را ارائه می دهد که به شما کمک می کند درصدی از صفحات سایت خود را تغییر دهید تا آنچه را که گوگل و سایر موتورهای جستجو به دنبال آن هستند پیدا کنید تا بتوانید تغییرات برنده را در سراسر صفحه پیاده سازی کنید.

از زمان نوشتن این مقاله، Rank Science 1.8 میلیون دلار اضافی از سرمایه گذاران دریافت کرده است که مجموع آنها را به 1.9 میلیون دلار می رساند. این نه تنها پتانسیل برند را نشان می دهد، بلکه اعتقاد به مدل و اجرای آنها را نیز نشان می دهد.

آنها در فضایی جالب با رقبای اندک (در حال حاضر) هستند و برندهای چشمگیری را در فهرست مشتریان خود دارند.

ماشین رشد (سئو و خدمات بازاریابی محتوا) – 85000 دلار در هر متر.

یک سال پیش نمی دانستم نات الیسون کیست. یک سال پیش شرکت او، ماشین رشد ، حتی وجود نداشت.

او در حال حاضر به لطف یک پیشنهاد فریبنده در مسیر رسیدن به 7 رقم در 12 ماه آینده است: ما ترافیک جستجوی شما را در سه ماه آینده دو برابر خواهیم کرد.

من اخیراً یک تماس با مشتری بالقوه با یکی از مشتریان فعلی Nat داشتم – نه برای یک سرویس رقیب (آنها از او بسیار راضی هستند) – بنابراین می دانم که مارک های بسیار هیجان انگیزی وجود دارند که به ایجاد این اعداد کمک می کنند.

Rankings.io (SEO برای وکلا) – درآمد سالانه 2.1 میلیون دلار

کریس درایر’s Rankings.io یک مثال عالی از چیزی است که من وقتی به مردم توصیه می‌کنم با آژانس بازاریابی خود پیش بروند، آموزش می‌دهم .

این کسب و کار در سال 2013 تأسیس شد و به 5000 Inc گزارش داد که در پایان سال 2017 20 کارمند داشتند که درآمد آنها 2.1 میلیون دلار بود.

Inc 5000 اخیراً نشان می دهد که ارقام رشد سه ساله آنها در سال 2020 بسیار چشمگیر 262٪ است.

آن‌ها از Case Study Buddy استفاده کردند تا به آنها کمک کند تا یک مطالعه موردی برای جذب مشتریان بیشتری ترتیب دهند و این را در بازخورد خود بیان کردند.

ما در ماه گذشته معاملاتی به ارزش 179444 دلار بسته‌ایم و مطالعات موردی به بستن همه آنها کمک کرد.

کریس یک نام شناخته شده در دنیای سئو است، بنابراین دیدن عملکرد او بسیار خوب است.

جالب است بدانید که نام تجاری کسب و کار نسبت به زمانی که برای اولین بار این مقاله را منتشر کردیم کمی دستکاری شده است.

در ابتدا، هدر Rankings.io نمایش داده شد:

موسسه حقوقی خود را با رتبه بندی صفحه اول رشد دهید

با این حال، اکنون این نشان می دهد:

ما به شرکت‌های حقوقی نخبه آسیب‌های شخصی کمک می‌کنیم تا در رتبه‌بندی صفحه اول تسلط پیدا کنند

که در مقایسه با تمرکز قبلی خود فوق العاده جذاب به نظر می رسد.

بنابراین در حالی که این تمرکز از شرکت‌های حقوقی به وکلای آسیب‌های شخصی ظریف است، یک بار دیگر ارزش بالقوه پایین آمدن واقعی را برجسته می‌کند.

gShift (پلتفرم نرم افزار SEO) – درآمد سالانه 2 تا 5 میلیون دلار

اگر رند فیشکین، بنیانگذار Moz که چند سال پیش در توییتر به gShift اشاره نکرده بود، هرگز نمی دانستم که آنها وجود دارند. خوشبختانه تعداد درآمد آنها چندان خجالتی نیست.

gShift خود را به‌عنوان «سکوی سئو و بهینه‌سازی محتوا» معرفی می‌کند و رتبه 305 را در جوایز کسب‌وکارهای کانادایی G500 قرار می‌دهد و درآمد سالانه 2 تا 5 میلیون دلار را گزارش می‌کند .

آنها خوشحال بودند که این رتبه بندی را با بیانیه مطبوعاتی خود گزارش کنند ، که برای من به اندازه کافی تأیید می کند که اعداد – در عین حال گسترده – دقیق هستند.

این کسب و کار همچنین در مجموع 3.5 میلیون دلار از سرمایه گذاران در چهار دور تأمین مالی دریافت کرده است. نشان دادن اعتقادی که به gShift و مدل کسب و کار آنها وجود دارد.

RankWatch (سکوی نرم افزار SEO) – درآمد سالانه 2.3 میلیون دلار

با 30 کارمند تمام وقت که از مشتریان خود حمایت می کنند، RankWatch درآمد آنها را به بیش از 180000 دلار در ماه در سال 2018 افزایش داده است.

مشتری متوسط ​​آنها 125 دلار در ماه خرج می کند تا بینش عملی در مورد رتبه بندی، بک لینک ها و رقبای خود در نتایج جستجو به دست آورد.

صفحه اصلی آنها بیان می کند که آنها 25000 مشتری فعال در 25 کشور دارند، اگرچه فقط ماه گذشته آنها اظهار داشتند که آنها 1500 مشتری پرداخت می کنند. من کاملاً مطمئن نیستم که عدد 25000 از کجا آمده است، زیرا به نظر نمی رسد که آنها هیچ نوع پیشنهاد رایگانی داشته باشند.

در هر صورت، دیدن آژانس‌های بزرگی مانند iProspect در صفحه مشتریان خود شگفت‌انگیز است، بنابراین آنها به وضوح کاری را درست انجام می‌دهند.

Linkdex (سکوی نرم افزار SEO) – درآمد سالانه 2.86 میلیون دلار

در اواسط سال 2016، پلتفرم سئوی خود دوبله برای بازاریابان حرفه ای، Linkdex، توسط ScribbleLive خریداری شد. اگرچه اعداد در آن زمان فاش نشدند، می‌توانیم اطلاعاتی را از این بیانیه مطبوعاتی دریافت کنیم. حداقل بخشی از پرداخت ها برای Linkdex بالغ بر 1.2 میلیون پوند (1.56 میلیون دلار) بود.

کرافت خاطرنشان می کند که درآمد آنها در سال 2.86 میلیون دلار بوده است. آنها شماره های خود را منبع نمی آورند، اما تحقیقات بیشتر به من اطمینان می دهد که آنها بسیار دقیق هستند.

یکی از دلایل کلیدی که می‌خواستم لینکدکس را برجسته کنم این است که آنها به تازگی در ژوئن 2018 دوباره خریداری شده‌اند. مالک جدید آنها؟ Autoritas ، یک پلت فرم سئوی همه در یک.

من متأسفانه نتوانستم هیچ شماره ای را در Autoritas پیدا کنم ، اما در سطح شخصی، من دوست دارم شرکت های بزرگی را در این فضا پیدا کنم که هیچ تصوری از وجود آنها نداشتم. پس از برنده شدن در رده خود در جوایز جستجوی اروپا 2018، مطمئناً یکی از تماشاگران هستند.

آزمایشگاه های رسمی (ردیابی رتبه) – درآمد سالانه 3 میلیون دلار

در آوریل 2017 در مصاحبه ای با اریک سیو، چیس گرنبری، بنیانگذار آزمایشگاه های اتوریتی ، فاش کرد که این شرکت در مسیر رسیدن به درآمد 3 میلیون دلاری در آن سال است.

نرم افزار آنها که عمدتاً بر روی ردیابی رتبه تمرکز دارد، فقط از 4 کارمند تشکیل شده است که به پشتیبانی از بیش از 2000 مشتری پولی کمک می کنند.

من درباره شما نمی دانم، اما فکر می کنم خیلی خوب است که می بینم شرکتی با تمرکز روی یک چیز هنوز به خوبی انجام می دهد.

در واقع آنقدر خوب است که در سال 2017 این تجارت به همراه SERPS.com و ZoomRank به مجموعه Traject پیوست. آنها اکنون تیمی متشکل از 60 کارمند دارند.

PlumberSEO (سئو و طراحی وب سایت) – درآمد سالانه 3.3 میلیون دلار

اگر توضیحات Rankings.io من را بخوانید، می‌دانید که اگر می‌خواهید خدمات سئو را ارائه دهید، طرفدار بزرگی هستم، بنابراین مجبور شدم یکی از نمونه‌های مورد علاقه‌ام را در این زمینه اضافه کنم: PlumberSEO.net .

ببینید، حتی زمانی که دات کام گرفته می شود، همچنان می توانید موفقیت داشته باشید.

با گزارش به Inc.com ، آنها فاش کردند که درآمد آنها در سال 2017 3.3 میلیون دلار بوده است که رشد سه ساله آن 78 درصد بوده است.

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که می‌تواند به خوبی کار کند این است که مشتریان بالقوه فوراً فکر می‌کنند: «بله، این شرکت برای من است».

آن‌ها تعداد شرکت‌هایی را که می‌توانند با آن‌ها کار کنند محدود می‌کنند، اما نرخ بسته شدن آنها احتمالاً به همین دلیل بسیار بالاتر است.

BuzzSumo (پلتفرم تجزیه و تحلیل محتوا) – 450000 دلار در ماه

اگر واقعا صادق باشم، واقعاً BuzzSumo را به عنوان یک برند سئو طبقه بندی نمی کنم، اما آنها آنقدر ابزار تحقیقاتی محبوبی برای ارائه ایده های محتوایی ارزشمند هستند که در صنعت مطبوعات زیادی را دریافت می کنند.

پیدا کردن اعداد و ارقام درآمد آنها کار سختی نیست، اما برای این پست، من اطلاعاتی را از منبع می خواستم.

خوشبختانه، بنیانگذار برند واچ، گیلز پالمر، که برند BuzzSumo را خریداری کرد، در اکتبر 2017 فاش کرد که ماهانه 450000 دلار درآمد دارد.

داستان پشت برند واچ جالب تر است. آنها قطعاً بیش از حد بر رسانه های اجتماعی متمرکز هستند که نمی توانند بخش خود را در این مقاله داشته باشند، اما بیش از 50 میلیون دلار در سال درآمد دارند.

ابزارهای تحقیقاتی پیوند (سکوی تحقیقاتی سئو) – درآمد سالانه 5 میلیون دلار

کریستوف سمپر یکی از شخصیت‌های جالب‌تر در دنیای سئو است و اگر بخواهم با شما صادق باشم، فکر نمی‌کنم به خاطر چیزی که در Link Research Tools خلق کرده است، به اندازه‌ای که شایسته است شناخته شود .

کریستوف در مصاحبه‌ای در جولای ۲۰۱۷ با Grant Cardone از همه افراد، فاش کرد که پلتفرم تحلیل پیوند او سالانه حدود ۵ میلیون دلار درآمد دارد.

شاید جالبتر این باشد که او اظهار داشت که این درآمد فقط از 195 مشتری حاصل می شود، به این معنی که میانگین ارزش مشتری حدود 25000 دلار در سال است.

Stone Temple (سئو سایت و خدمات بازاریابی محتوا) – درآمد سالانه 9.2 میلیون دلار

مسلماً من برای این اسکرین شات قسمتی از سایتشان را که بیشتر بر سئو متمرکز شده بود گرفتم

ممکن است با نام معبد سنگی آشنا نباشید، اما اگر در فضای سئو هستید، احتمالا نام بنیانگذار آن، اریک انج را شنیده اید.

در فهرست 5000 شرکت 2017 ، درآمد معبد سنگی 9.2 میلیون دلار برای سال ثبت شد.

ما احتمالاً دیگر هرگز از ارقام آنها مطلع نخواهیم شد، زیرا آنها توسط Perficient در جولای 2018 خریداری شدند. اعلامیه ای که بسیاری را در صنعت شگفت زده کرد.

ThirdDoorMedia (اخبار و کنفرانس های SEO) – درآمد سالانه 9.4 میلیون دلار

اگرچه اعدادی که می‌خواهم فاش کنم کمی قدیمی‌تر از آن چیزی هستند که می‌خواستم، اما فکر می‌کنم نشان دادن طیف گسترده‌ای از داستان‌های موفقیت در دنیای سئو مهم است و ThirdDoorMedia مطمئناً در این امر کمک می‌کند.

ممکن است آنها را با مارک های رسانه ای محبوبشان مانند Search Engine Land و Marketing Land یا کنفرانس های بازاریابی آنها (در درجه اول برای SEO) مانند SMX بشناسید.

در سال 2015 توسط دنی سالیوان تأسیس شد – که اکنون در گوگل کار می کند .

این اعداد احتمالاً در حال حاضر بالاتر هستند، به ویژه از آنجایی که درآمد در طول سه سال گذشته 53 درصد رشد داشته است.

The Hoth (خدمات لینک سازی) – درآمد سالانه 10.4 میلیون دلار

آنها طرفداران متعصب، بیش از 300000 مشتری و منتقدان سرسخت دارند، اما هر چه در مورد خدمات لینک بیلدینگ Hoth احساس می کنید، یک چیز واضح است: آنها می دانند چگونه آنها را بفروشند.

Hoth که مخفف “Hit’em Over the head” است در سال 2010 تأسیس شد و بعداً توسط Next Net Media که مالک Backlinks.com نیز هست خریداری شد.

یک پست وبلاگ ژانویه 2018 سفری را که به آنها کمک کرد در یک ماه بیش از 1 میلیون دلار خدمات سئو بفروشند، برجسته کرد.

در سال 2017، آنها در رتبه 561 در Inc 5000 قرار گرفتند و درآمدی معادل 10.4 میلیون دلار گزارش کردند. یک گزارش جدیدتر در سال 2019 نشان داد که آنها به رشد سه ساله 461 درصدی دست یافته اند.

در حالی که جدیدترین گزارش 2021 Inc. 5000 این موفقیت مستمر را با رشد 116 درصدی نسبت به دو سال قبل نشان می دهد.

ChatMeter (سکوی سئوی محلی) – درآمد سالانه 10-12 میلیون دلار

در LinkedIn Chatmeter خود را به عنوان یک پلتفرم SEO محلی توصیف می کند که “به برندهای خرده فروشی سازمانی و آژانس هایی که چندین مکان را مدیریت می کنند کمک می کند تا درآمد خود را افزایش دهند”.

در مصاحبه ای با ناتان لاتکا، کالین هولمز، بنیانگذار Chatmeter، فاش کرد که این شرکت 80000 دلار در ماه برای تبلیغات پولی خرج می کند که به آنها کمک کرده تا درآمد سالانه سالانه خود را به 10 میلیون دلار افزایش دهند.

آنها به وضوح به وضعیت خود به عنوان “شریک رسمی دانش Yelp” افتخار می کنند و در درجه اول بر کمک به شرکت ها در مدیریت لیست های محلی خود متمرکز هستند.

StatusLabs (مدیریت اعتبار سئو) – درآمد سالانه 10.4 میلیون دلار

بهترین ظاهر خود را در نتایج جستجو نشان می دهد که عنوان جذاب در صفحه اصلی StatusLabs را می خواند.

درآمد سال 2017 خود را 10.4 میلیون دلار با رشد سه ساله 245 درصدی و 112 درصد رشد سه ساله دیگر در سال 2019 گزارش می دهند، آنها به وضوح در فضای پرسودی قرار دارند.

در زمانی که نتایج جستجوی گوگل می تواند همه چیز را برای مردم معنی کند، منطقی است که فهرست مشتریان آنها از سیاستمداران، مدیران عامل و ورزشکاران تشکیل شده است.

برو Local Interactive (خدمات SEO محلی) – درآمد سالانه 12.1 میلیون دلار

Go Local Interactive خود را به عنوان یک آژانس بازاریابی دیجیتال با خدمات کامل معرفی می کند، اما زمانی که سه فراخوان اول در صفحه اصلی آنها بر SEO متمرکز است، منصفانه است که بگوییم این برای آنها یک اولویت است.

این شرکت هفت ساله مستقر در کانزاس سیتی، کانزاس، به Inc گزارش داد که درآمد آنها در سال 2017 12.1 میلیون دلار بوده است.

این دومین سال متوالی آنها در شرکت Inc. 5000 است و با افزایش تعداد کارمندان به بیش از 80 کارمند، واضح است که آنها در جذب و حفظ مشتری موفق شده اند.

Ayima (سئو و خدمات بازاریابی دیجیتال) – درآمد سالانه 18 میلیون دلار

با تشکر از Ayima، گرافیک Nasdaq در بالای این مقاله واقعاً منطقی است: آژانس بازاریابی دیجیتال و SEO در Nasdaq First North در 4 سپتامبر 2018 پذیرفته شد. در واقع، این گرافیک در واقع از Ayima است.

به دلیل اینکه یک شرکت سهامی عام هستند، آنها باید هر سه ماهه مالی خود را برای سرمایه گذاران به اشتراک بگذارند. این اعداد به دلیل محل تاسیس شرکت به کرون (کرون سوئد) گزارش شده است.

با درآمد سه ماهه اول 2018 آنها در حدود 4.5 میلیون دلار، من به سادگی آن را ضرب کردم تا اعداد آنها در سال 2018 را تخمین بزنم، اگرچه شما همچنین می توانید به راحتی ببینید که دقیقاً چقدر در سال 2017 درآمد داشته اند.

آن‌ها در خرید بسیار زیادی بودند، بنابراین تعجبی ندارد که ببینیم درآمد آنها برای سال 2020 به بیش از 16 میلیون دلار و با بیش از 10 میلیون دلار سود رسیده است.

Ahrefs (سکوی نرم افزار SEO) – برآورد درآمد سالانه 40-50 میلیون دلار (تأیید شده: 40 میلیون دلار ARR)

در ادامه این پست متوجه خواهید شد، من دوست ندارم تخمین بزنم.

در واقع، فقط اعداد برای Ahrefs در کل این پست تخمین زده شده است. از آنجایی که هر دوی آنها در دنیای سئو بسیار محبوب هستند و اغلب به عنوان Moz از آنها یاد می شود، نمی خواستم آنها را کنار بگذارم.

من می دانم که این تعداد کمتر از آن چیزی است که برخی افراد تخمین می زنند. به هر حال، بنیانگذار Moz دو سال پیش پیش‌بینی کرد که آنها 40 تا 80 میلیون دلار درآمد داشته‌اند .

من افتخار همکاری با Ahrefs را یک بار از طریق Detailed داشته ام و خودم را نسبتاً نزدیک به شرکت می دانم، اما بینش داخلی در مورد درآمد آنها صفر است (من هرگز نپرسیده ام و شک دارم که آنها به من بگویند. اگر انجام دادم).

آنها در صفحه اصلی خود نشان می دهند که هر هفته چند ثبت نام آزمایشی دریافت می کنند، و بر اساس آن اعداد می توانیم تخمین هایی را انجام دهیم، اما ارقام من را با کمی نمک در نظر بگیریم.

نزدیک ترین چیزی که ما به هر بینشی از آنها داریم زمانی است که آنها به طور عمومی اعتراف کردند که یک شرکت 8 رقمی هستند، اما این برای هیچ کسی در صنعت تعجب آور نبود.

به‌روزرسانی : برای این پیش‌بینی انتقاداتی دریافت کردم – حداقل در توییتر – اما سه هفته پس از انتشار این مقاله، دیمیتری، مدیرعامل Ahrefs تأیید کرد که ARR آنها 40 میلیون دلار است.

SoloSEO (ابزار و نرم افزار سئو) – درآمد سالانه 48 میلیون دلار

اگر من این صنعت را به همان خوبی که فکر می کنم بشناسم، SoloSEO یکی از لینک های این مقاله خواهد بود که بیشترین کلیک روی آن می شود. بسیاری از پیشکسوتان سئو حتی در مورد این ارائه دهنده سئو که چنین اعداد بزرگی را انجام می دهد نشنیده اند.

اینکه چگونه آنها چنین اعدادی را انجام می دهند برای من جالب تر است.

آیا تا به حال در یک شرکت هاست اشتراکی ثبت نام کرده اید و سئو به عنوان یک بسته الحاقی با هزینه ماهانه به شما پیشنهاد می شود؟ این بسته ممکن است فقط توسط SoloSEO اداره شود.

SoloSEO بین 50 تا 60 درصد ماهانه به شرکای میزبان خود پرداخت می کند تا محصول خود را در طول جریان ثبت نام به عنوان یک محصول جدید به فروش برساند.

این به توضیح اینکه چرا میانگین درآمد هر کاربر آنها فقط 20 دلار است (که قبلاً در مصاحبه‌ای که اکنون حذف شده بود افشا شده است) کمک می‌کند و چرا آنها توانسته‌اند بیشتر زیر نظر بزرگ‌ترین نام‌های جهان سئو پرواز کنند.

من باید تصور کنم که تعدادی از ارائه دهندگان سئو پس از یادگیری در مورد این یکی، با مخاطبین خود در شرکت های میزبان تماس بگیرند.

BrightEdge (سکوی سئو و بازاریابی محتوا) – درآمد سالانه 50 میلیون دلار

برای من سخت است که BrightEdge را دوست داشته باشم. آنها یک نبرد حقوقی چهار ساله را با Searchmetrics شروع کردند (و شکست دادند) که ادعا می کردند حق ثبت اختراعات مرتبط با SEO آنها را نقض می کند. پنج حق ثبت اختراع BridgetEdge که برای بحث در نظر گرفته شده بود، بعداً باطل شدند.

از احساسات شخصی من که بگذریم، BrightEdge چیزی ساخته است که بسیاری از شرکت ها با خوشحالی هزینه آن را پرداخت می کنند. پلت فرم آنها، که آنها آن را به عنوان “محرک همگرایی سئو و بازاریابی محتوا” توصیف می کنند، توسط برخی از بزرگترین برندهای جهان متکی است.

یافتن داده‌های اخیر در مورد تعداد آنها دشوار است، اما نمایه 2014 Inc آنها بیان می‌کند که در آن سال 40.1 میلیون دلار درآمد داشته‌اند، با مصاحبه‌ای در سال 2015 که نشان می‌دهد این رقم از 50 میلیون دلار فراتر رفته است.

با افزایش به بیش از 400 کارمند در سال 2018، درآمد سالانه آنها در حال حاضر حدود 80 میلیون دلار تخمین زده می شود.

Moz (سکوی نرم افزار SEO) – درآمد سالانه 60 میلیون دلار

Moz بدون شک یکی از محبوب ترین برندها در دنیای سئو است. نه فقط به دلیل محتوایی که منتشر می کنند، بلکه به دلیل شفافیتی که در مورد عملیات تجاری خود ارائه می دهند نیز.

این شفافیت به امور مالی آنها نیز تعمیم می‌یابد، جایی که آنها خوشحال هستند که درآمدهای 41.1 میلیون دلاری را در سال 2017 گزارش کنند. رشد 11 درصدی نسبت به سال گذشته، با جمع‌آوری 29.1 میلیون دلاری از طریق چندین دور تأمین مالی برای کمک به تحقق این اعداد.

این رشد درآمد تا سال 2018 ادامه یافت و به 60 میلیون دلار رسید و انتظار می‌رود 70 میلیون دلار ARR در سال 2019 برسد.

بنیانگذار آنها رند فیشکین اخیراً شرکت را ترک کرد تا یک استارتاپ دیگر بسازد و امیدوار است که موفقیت خود را تکرار کند و اخیراً 1.3 میلیون دلار در دور غیرمعمول بودجه جمع آوری کرده است.

به روز رسانی: Moz در ژوئن 2021 توسط iContact، یک شرکت بازاریابی ایمیلی و زیرمجموعه J2 Global خریداری شد.

به نظر می‌رسد برنامه‌های بزرگی برای Moz در آینده وجود دارد، و می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد این خرید در اینجا بخوانید .

هنوز هیچ اطلاعات مالی در مورد خرید منتشر نشده است، اما زمانی که این اطلاعات عمومی شود، این پست را به روز خواهیم کرد.

SEMRush (پلتفرم نرم افزار SEO) – درآمد سالانه 188 میلیون دلاری

SEMRush با ارائه طیف گسترده ای از ابزارها برای کمک به مهندسی معکوس موفقیت رقبای خود، به نظر می رسد این روزها همه جا وجود دارد.

در پشت جمع آوری 40 میلیون دلار در سال جاری، آنها رویدادهای حضوری از استرالیا تا فنلاند و در هر نقطه ای را برگزار می کنند.

مانند Ahrefs، آنها همیشه در مورد اعداد درآمد واقعی خود نسبتاً محرمانه بودند، با بیانیه مطبوعاتی جمع آوری کمک های مالی خود که بیان می کرد “بیش از 2,000,000 متخصص بازاریابی در سراسر جهان به آنها اعتماد دارند” اما چیزی بیش از این نگفتند.

با این حال، انتشار ارقام آنها برای سال 2020 نشان می دهد که آنها فقط 125 میلیون دلار درآمد سالانه داشتند (از 92 میلیون دلار در سال 2019)، با سود ناخالص تقریباً 95 میلیون دلار.

جالب اینجاست که ما همچنین می‌توانیم ببینیم که آن‌ها ۵۴.۵ میلیون دلار برای بازاریابی برای دستیابی به چنین ارقام فروش قدرتمندی هزینه کردند.

رشد سالانه 57 درصدی برای سال 2021 وجود داشت که شاهد افزایش درآمد سالانه مکرر به 188 میلیون دلار بود.

همچنین شایان ذکر است که از سپتامبر 2021، SEMRush به 79000 مشتری باورنکردنی خدمات رسانی می کرد. این یک افزایش 12000 نفری نسبت به 67000 مشتری است که آنها در مارس 2021 داشتند.

این واقعیت که این رقم در دسامبر 2019 فقط 54000 بود، واقعاً نشان می‌دهد که چگونه تجارت از قدرتی به قوت خود رسیده است.

Yext – 298.8 میلیون دلار درآمد سالانه

در حالی که بسیاری دیگر ممکن است Yext را فقط به عنوان یک شرکت سئو تلقی نکنند، هفت راه حل از دوازده راه حلی که به مشتریان ارائه می دهند هنوز بر SEO متمرکز هستند.

با تمرکز اولیه بر سئوی محلی، آنها بزرگترین شرکتی هستند که من در کل صنعت از آنها مطلع هستم، با درآمد 170.2 میلیون دلاری برای سال مالی 2018. سود ناخالص آنها 126.1 میلیون دلار بود.

گزارش به روز شده آنها برای سال 2020 نشان می دهد که درآمد سال مالی آنها به 298.8 میلیون دلار رسیده است که نسبت به ارقام سال 2019 آنها 31 درصد افزایش داشته است.

این افزایش درآمد منجر به افزایش سالانه 30 درصدی سود برای کسب‌وکار شد و ارقام سود ناخالص آن‌ها در سال 2020 به رقم باورنکردنی 221.8 میلیون دلار رسید – که ما را به این باور می‌رساند که رشد چشمگیر آن‌ها هیچ نشانه‌ای از کاهش را نشان نمی‌دهد.

علاوه بر شرکت‌هایی که در مقدمه ذکر شد و من عمداً تعداد درآمدشان را به اشتراک نمی‌گذارم، شرکت‌های بسیار بیشتری بودند که متأسفانه در مورد تعداد درآمدشان اعلام عمومی نکرده‌اند. حداقل در حد اطلاع من نیست.

برخی از شرکت هایی که دوست داشتم اطلاعات بیشتری در مورد آنها داشته باشم عبارتند از:

اگر در یکی از این شرکت‌ها – یا هر برند سئوی بزرگ دیگری کار می‌کنید و می‌خواهید شماره‌های خود را به اشتراک بگذارید، با خوشحالی آنها را به این پست اضافه می‌کنم.

پیدا کردن شکاف در یک صنعت 80 میلیارد دلاری در سال: برداشت من

اگر Search Engine Land به یک منبع اعتماد کند، برای من به اندازه کافی خوب است. این منبع پیش بینی کرد که تا سال 2020 صنعت سئو 80 میلیارد دلار ارزش خواهد داشت.

این فقط در ایالات متحده است. و فقط بر SEO به عنوان یک سرویس متمرکز است.

اگر ارائه دهندگان نرم افزار (و سایر نقاط جهان) را در نظر بگیریم، عادلانه است که فرض کنیم صنعت صدها میلیارد ارزش دارد، اما Borrell Associates تنها کسانی هستند که این تحقیق را انجام داده اند، بنابراین 80 میلیارد دلار بهترین رقمی است که ما داریم.

اگرچه فهرست بالا تنها نمونه کوچکی از شرکت‌هایی است که در دنیای سئو موفق هستند، اما کاملاً واضح است که شرکت‌هایی که بیشترین درآمد را کسب می‌کنند معمولاً به پیاده‌سازی خدمات یا ارائه نرم‌افزار متکی هستند.

بسیاری از آنها از یکی به دیگری انتقال یافتند، مانند Moz که قبل از تغییر به عنوان یک مشاوره SEO شروع به کار کرد.

تعداد کمی هر دو را انجام می دهند.

از آنجایی که Gaps فقط در مورد گزارش داستان های موفقیت نیست، بلکه در مورد یافتن شکاف هایی است که به طور بالقوه می توانید روی آنها سرمایه گذاری کنید، من قبل از به اشتراک گذاشتن یافته هایم تحقیقات زیادی انجام داده ام.

من بخش های زیر را تقسیم می کنم همانطور که خیلی چیزها برای گفتن دارم.

10 جایگاهی که من در آن خدمات ارائه خواهم داد

اگر این اولین بازدید شما از Gaps نیست، احتمالاً می دانید که یکی از اولین وب سایت هایی که من در اینترنت قرار دادم ViperChill.com بود. من 16 ساله بودم و به سرعت عاشق این ایده شدم که بتوانم رتبه‌بندی گوگل را “کنترل” کنم و واقعاً آرزو داشتم که برای انجام این کار برای افراد دیگر پول دریافت کنم.

در اینجا نحوه ظاهر سایت سیزده سال پیش آمده است:

این در ASP.net ساخته شده است و مسلماً خیلی زیبا نیست

با این حال، رویای من مدت زیادی طول کشید تا به واقعیت تبدیل شود، و یکی از اصلی ترین چیزهایی که به آن توجه کردم، تلاش برای کمک به همه و همه است. من روی اینکه به چه کسی می‌خواهم کمک کنم یا اینکه چگونه می‌خواهم به آنها کمک کنم متمرکز نبودم.

در نهایت رویای فروش خدمات سئو را رها کردم تا اینکه متوجه شدم دانستن نحوه فروش به همان اندازه مهم است (اگر نه بیشتر) تا تلاش برای تبدیل شدن به بهترین سئوی دنیا. هدف عجیبی که در آن زمان داشتم. من می گویم عجیب است زیرا خوب … هیچ راهی برای تعیین اینکه چه کسی بهترین است وجود ندارد (و واقعاً مهم نیست).

اگر کاملاً صادق باشم، فکر می‌کنم واضح است که آژانس‌های «عمومی» که روی یک موقعیت خاص تمرکز ندارند، می‌توانند بسیار بیشتر از آژانس‌های تخصصی درآمد کسب کنند. معبد سنگی که در بالا نشان داده شد، نمونه خوبی از آن است.

اما نقطه ضعفی که من پیدا کردم این است که آنها تمایل دارند دفاتر داشته باشند، در سرتاسر جهان حضور داشته باشند و یک تیم فروش داشته باشند که می دانند چگونه ارتباط برقرار کنند و معاملات بزرگ را انجام دهند.

این چیزی نیست که من همیشه دوست داشتم در آن شرکت کنم.

رفتن به جایگاه به شما این آزادی را می دهد که در هر جایی باشید، و باعث می شود که مشتریان بالقوه کمتر بر روی شرکت هایی که در آستانه خود هستند تمرکز کنند.

به روز رسانی: آموزش دیگر آنلاین نیست. با تشکر از همه کسانی که ایمیل زدند!

نرم افزار سئو: بازار همه چیز به جز یک بازار که هنوز در آن پتانسیل می بینم

کسب و کار ارائه نرم افزار سئو بسیار رقابتی است و در بسیاری از موارد حتی برای شروع کار بسیار پرهزینه است.

به لطف اینکه Moz در مورد درآمدهای خود بسیار باز است، می توانیم ببینیم که آنها 8.7 میلیون دلار را صرف ارائه دهندگان هاست و داده در سال 2017 کرده اند. این چیزی نیست که یک تازه وارد به فضا بتواند به راحتی با آن رقابت کند.

فراموش نکنید که آنها 29 میلیون دلار برای کمک به آنها جمع آوری کرده اند تا به این نقطه برسند.

حتی SEMRush که احتمالاً بسیار بزرگتر از Moz است، امسال 40 میلیون دلار برای کمک به رشد عملیات خود جمع آوری کرد. در حالی که شایعات حاکی از آن است که آنها احتمالاً به این پول نیاز نداشته اند، اما همچنان با هدف کنار کشیدن از رقابت هزینه می شود.

با این حال، Ryte مستقر در مونیخ به ما کمی امیدواری می دهد. اگر اعداد موجود در سایت آنها را باور کنید، با سرعتی باورنکردنی در حال رشد هستند.

سال گذشته آنها 3.1 میلیون یورو (3.59 میلیون دلار) جمع آوری کردند که اگرچه مقدار کمی نیست، اما در مقایسه با رقبای آنها با پیشنهادات مشابه بسیار ناچیز است.

شرکت‌هایی مانند ScreamingFrog و Sitebulb توانسته‌اند با پیشنهادات متمرکزتری تسلط پیدا کنند – که عمدتاً به عنوان ابزار ممیزی وب‌سایت مورد استفاده قرار می‌گیرند – و در حالی که این کار را انجام می‌دهند، از خود تأمین مالی می‌شوند.

مانند بسیاری از صنایع، به نظر می رسد که هر چه بیشتر بخواهید ارائه دهید و بزرگتر شوید، به سرمایه گذاری بیشتری نیاز خواهید داشت.

اما، می‌توانید روی بخش کوچک‌تری از بازار تمرکز کنید – مانند BuzzSumo که در مورد محتوا انجام داد – و با پیشنهادات ارزان‌تر نسبت به ارائه‌دهندگان یکپارچه، بر فضا تسلط پیدا کنید.

بنابراین فکر می کنم بهترین شکاف ها در مورد نرم افزار سئو چیست؟

من قصد ندارم خسته کننده باشم، اما فکر نمی کنم که شما اصلاً نیازی به شکاف ندارید.

در واقع، من فکر می‌کنم بهترین شانس شما برای موفقیت در چنین بازار بزرگی فقط مدل‌سازی چیزی است که مردم به وضوح از پرداخت آن خوشحال هستند .

صدها ردیاب رتبه وجود دارد.

ده ها ابزار برای یافتن دامنه برای شبکه وبلاگ خصوصی شما.

ابزارهای ممیزی سایت بیشتر از هر کسی که بخواهد استفاده کند.

اگر آنها اکنون بتوانند وجود داشته باشند و رشد کنند، مطمئنم که جا برای یکی دیگر وجود دارد.

من نمی‌خواهم خیلی ضد آب و هوا باشم، پس بیایید به نمونه‌ای در دنیای واقعی از یک صنعت خواهر که حرف من را ثابت می‌کند شیرجه بزنیم.

بیش از یک بافر وجود دارد: فضایی برای یک ابزار سئو [خالی] بیشتر وجود دارد

یکی از نمونه‌های مورد علاقه من از این مدل‌سازی در عمل به لطف موفقیت عظیم Buffer با ابزار برنامه‌ریزی رسانه‌های اجتماعی خود است.

با وجود داشبورد درآمد زنده آنها که 1.5 میلیون دلار پرداخت های مکرر ماهانه را نشان می دهد، موفقیت عمومی آنها احتمالاً الهام بخش تعدادی از رقبا بوده است.

صنعت سئو
صنعت سئو

لورا رودر، که من سال‌ها قبل از اینکه با ابزار خودش، MeetEdgar وارد بازار شود ، او را دنبال می‌کردم ، با پیشنهاد مشابهی موفق شده است.

تنها در سیزده ماه نرم افزار او بیش از 150000 دلار در متر درآمد داشت بخش بزرگی از آن بدون شک به مهارت های بازاریابی او مربوط می شود، اما بافر به آموزش کل بازار در مورد اینکه برنامه ریزی رسانه های اجتماعی چقدر قدرتمند و صرفه جویی در زمان می تواند باشد کمک کرد.

از این گذشته، Buffer با ایده خود از YCombinator رد شد و زمانی که شروع به کار کردند فقط 280 دلار در ماه درآمد داشتند.

Plann ، برنامه‌ریزی متمرکز بر اینستاگرام، سال گذشته 7 رقم تولید کرد. این تنها سال قبل راه اندازی شد.

طبیعی است که فرض کنیم Tailwind به راحتی سالانه 7 رقم می‌سازد، پس از اینکه با افتخار ادعا کرد با بیش از 700000 برند کار می‌کند (200000 در زمان انتشار این مقاله برای اولین بار) با برنامه‌ریز Pinterest و Instagram خود.

من می توانم ادامه دهم، اما امیدوارم شما ایده را دریافت کنید.

برای موفقیت در فضای نرم افزار سئو، لازم نیست اولین نفر باشید:

  • راه حل تست تقسیم SEO
  • افزونه سئو برای وردپرس
  • ابزار تحقیق کلمات کلیدی
  • ابزار ممیزی سایت
  • پلت فرم مدیریت سئو محلی
  • ردیاب رتبه

بازار آنقدر بزرگ است – به طور بالقوه هر کسی که ترافیک وب سایت بیشتری می خواهد – که من صادقانه فکر می کنم شما می توانید وب سایت بعدی را بسازید .

ایده های جدید هنوز وجود دارد، مانند Little Warden که اخیراً با یک سیستم ردیابی مشتری هوشمند برای آژانس ها عرضه شده است، اما آنها بسیار اندک هستند.

وقتی صحبت از ردیابی چیزها شد، نمی توانم این پست را بدون یک پیش بینی بیشتر به پایان برسانم.

پیش‌بینی نامطلوب: گوگل ارائه‌دهندگان نرم‌افزار سئوی برجسته را از خزیدن در نتایج جستجو محدود می‌کند

من پیش‌بینی‌های نسبتاً دقیقی در مورد Medium ( تبدیل متن به صدا ) و Patreon ( تمركز كمتر روی محتوای NSFW ) انجام داده‌ام، بنابراین حالا توجهم را به Google معطوف كرده‌ام.

من تصور می کنم که گوگل شروع به سرکوب محبوب ترین شرکت هایی خواهد کرد که از ردیابی نتایج جستجوی خود سود می برند. اگر در یکی دو سال آینده این اتفاق بیفتد تعجب می کنم، اما فکر می کنم این اتفاق بیفتد.

اعتراف می کنم محتمل ترین اتفاق نیست. به هر حال، گوگل اساساً برای مدت طولانی به شرکت‌ها اجازه می‌دهد از جمع‌آوری داده‌های خود سود ببرند.

همچنین فوق العاده طعنه آمیز خواهد بود. آنها بزرگترین خراش دهنده در وب هستند. و آنها از شما می خواهند که قبل از شروع به خزیدن در سایت شما، به جای انتخاب کردن، انصراف دهید.

گفته می شود، این فقط گوشه ای از من است. من با اشتباه کردن مشکلی ندارم.

اگر این اتفاق بیفتد، مطمئناً به معنای پایان ارائه‌دهندگان نرم‌افزار سئو نخواهد بود: بیشتر داده‌های ارزشمند آنها (حداقل برای من) از خود وب‌سایت‌های خزنده است نه گوگل.

همچنین نمی‌توانم فکر کنم ویژگی‌های ردیابی رتبه آنها به دلیل تغییر SERP ها ارزش کمتری خواهند داشت، اما از آنها نیز خواسته می‌شود که متوقف شوند.

این اولین بار نیست که یک شرکت بزرگ چنین اقدامی را انجام می دهد.

Instagress یکی از محبوب ترین ربات های اینستاگرام بود و به طور خاص توسط این شرکت مورد هدف قرار گرفت.

صفحه اصلی آنها امروز چگونه به نظر می رسد:

جان مولر از گوگل در مورد کسانی که داده های گوگل را ردیابی می کنند صحبت نمی کند و از یکی از شرکت هایی که در این مقاله به عنوان «خراش های کلاه سیاه» معرفی شده است، صحبت می کند.

 

خارج از ردیابی رتبه، حتی ایده بسیاری از شرکت‌های مختلف که وب‌سایت‌ها را خزنده می‌کنند، شهرت منفی پیدا می‌کند. شاید سزاوار این باشد.

آیا واقعاً به تعداد زیادی فهرست پیوندی که بر روی خزیدن کل وب متمرکز شده اند نیاز داریم؟

Joost de Valk یک موضوع چشمگیر در این مورد در توییتر داشت.

 

اگر به دنبال شکافی در بازار هستید، این موضوع برای شما مناسب است. پاسخ‌ها به توییت آخر او ممکن است ایده‌های خوبی را برای توسعه‌دهندگانی که این مطلب را می‌خوانند تحریک کند.

نظرات Joost پس از مقاله بحث برانگیز Moz در مورد ” المپیک فهرست پیوند ” منتشر شد که تا حدی به این موضوع پرداخته بود که اکثر وب سایت ها از خزیدن ابزارهای نرم افزار SEO جلوگیری کرده بودند.

اگر ایده مسدود کردن خزنده ها برای کمک به صرفه جویی در هزینه هاست و انرژی تبدیل به یک روند شود، ابزارهای تحقیق پیوند را از بین نمی برد، اما مطمئناً می تواند ارزش آنها را کاهش دهد.

به نقطه اصلی من برگردم، میزان استخراج داده هایی که افراد در نتایج جستجوی گوگل انجام می دهند، مشخصاً برای آنها ناشناخته نیست. آخرین نظر در تصویر از جان مولر گوگل است.

حتی اخیراً، جان به مقاله ای در مورد این موضوع از Search Engine Journal پاسخ داد.

البته، نمی‌توانید انتظار داشته باشید که فقط یک نظر کارمندان Google منجر به تصمیمی در کل شرکت شود، اما افکار جان ممکن است بیانگر آنچه در داخل شرکت مورد بحث قرار می‌گیرد باشد.

درست مانند اینستاگرام، البته، اگر نام‌های بزرگ برخی از بزرگترین ویژگی‌های خود را از دست بدهند، برخی از شرکت‌ها زیر رادار پرواز می‌کنند و سعی می‌کنند پول نقد کنند.

تا جایی که به Gaps مربوط می شود، اگر این اتفاق بیفتد، یا یک فرصت باورنکردنی برای تازه واردان خواهد بود، یا نشانه ای برای توقف کامل توسعه ابزارهای رقیب.

البته، همانطور که در بالا ذکر کردم، اگر گوگل چنین حرکتی را انجام دهد، طنز از ذهن من خارج نمی شود.

اگر می‌خواهید در ارائه خدمات سئو موفق شوید، چند جایگاه وجود دارد که به سرعت در حال رشد هستند.

اگر می‌خواهید با نرم‌افزار موفق شوید، من واقعاً فکر می‌کنم بهترین شرط شما این است که آنچه را که قبلاً وجود دارد و به خوبی انجام می‌دهید تکرار کنید.

و اگر می‌خواهید فضای جدیدی ایجاد کنید، فرصت‌هایی وجود دارد، اما احتمالاً زمان زیادی را صرف آموزش بازار با روش تفکر خود خواهید کرد.

Gaps طی چند هفته آینده دستخوش تغییرات عظیمی خواهد شد که من بسیار هیجان‌زده هستم – و نمی‌توانم صبر کنم تا با شما به اشتراک بگذارم – اما فعلاً تمام است.

با تشکر از شما برای خواندن!

این پست را دوست دارید؟

[button color=”primary” size=”medium” link=”https://gaps.com/seo-industry/” icon=”” target=”false” nofollow=”false”]رفرنس[/button]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.