برندهای موفقتاریخ موفقیت

10 برند موفق جهان که بیشترین تعامل با مشتریان را دارند(لیست سال 1401)

برند موفق جهان

برخی از شرکت ها هستند که به نظر می رسد همیشه چند قدم جلوتر از بقیه هستند و به نوعی همیشه برند موفق جهان هستند . محصولات آنها بهتر تلقی می شود، فروشگاه های آنها همه جا هستند، ما احساس می کنیم با مارک های آنها آشنا هستیم و از خرید محصولات آنها لذت می بریم. اینها عموماً شرکت های بزرگ و چندملیتی هستند که هویت برند خود را کامل کرده و سودآورترین حوزه های کسب و کار خود را شناسایی کرده اند .

طبق گزارش مدیرآگاه ، در سال 1401، 10 برند موفق جهان به شرح زیر می باشند:

برند موفق جهان
برند موفق جهان

بنابراین این شرکت ها چه کاری انجام می دهند که بقیه کاملاً متوجه نشده اند؟ برای اینکه بفهمیم چگونه این برندها تا این حد نمادین و موفق بوده اند، باید بپرسیم که چه کاری انجام می دهند تا آنها را از رقبا متمایز کنند:

ارزش

مشتری قبل از اینکه پول خود را روی آن سرمایه گذاری کند، باید واقعاً ارزش یک محصول را قائل شود. این 10 شرکت برتر می‌توانند روی آنچه مشتری می‌خواهد و نیاز دارد سرمایه‌گذاری کنند و در عین حال اطمینان حاصل کنند که معامله منصفانه‌ای در قبال پول خود دریافت می‌کنند. این امر به ویژه هنگام خرید یک کالای گران قیمت مانند جدیدترین گوشی هوشمند اپل یا سامسونگ اهمیت دارد. ارزش مرتبط با این برندها باعث می شود مصرف کنندگان ارزش خرید را درک کنند.

هویت مشخص

زمانی که یک برند هویت مشخصی داشته باشد کمک می کند. این به مشتری کمک می کند تا بازاریابی را با برند مرتبط کند. این شرکت‌ها آنقدر تداعی برند قوی دارند که حتی نیازی به ذکر نام شرکت ندارید – برای فکر کردن به اپل فقط باید بگویید « متفاوت فکر کن ». فقط “طاق های طلایی” را ذکر کنید و می دانید که مک دونالد است.

این برندهای موفق تضمین می‌کنند که شخصیت آن‌ها در تمام جنبه‌های بازاریابی وارد می‌شود و تأثیری ماندگار بر روی مشتری می‌گذارد.

تجربه برند

وفاداری مشتری یک چیز مهم برای به دست آوردن است. این اطمینان حاصل می کند که مشتری فقط یک محصول یا خدمات را از شرکت شما خریداری می کند. برای کمک به کسب این مهم، مهم است که تجربه برند را در نظر بگیرید. اپل این کار را بسیار خوب انجام می دهد – تلویزیون شیک و تبلیغات آنلاین باعث می شود که بخواهید به فروشگاه های آنها بروید، جایی که خدمات مشتری استثنایی دریافت می کنید. اگر مشکلی در تلفن شما وجود دارد، به نوار Genius مراجعه کنید، جایی که می توان آن را برطرف کرد. با یک محصول اندرویدی در استرالیا چنین چیزی را نخواهید یافت. این ارتباط مثبت باعث می‌شود مشتریان برای کسب اطلاعات بیشتر بازگردند. مهم نیست که قیمت محصول از رقبا بیشتر باشد، مشتری همچنان به دلیل تجربه مثبت باز خواهد گشت.

شیوه مدیریت

همیشه بحث بازاریابی و مشتری نیست. شرکت هایی که پیشروی می کنند این کار را به دلیل نحوه اداره و کنترل آنها انجام می دهند. آنها بر فرهنگ کار مسلط شده اند – تشویق به نگرش باز در حالی که همچنان اهداف سازمانی را برآورده می کنند. دلیلی وجود دارد که مدام از مردم می شنوید که به محبوبیت Google برای کار در آن اشاره می کنند . آنقدر محبوب است که در واقع ورود به هاروارد آسان تر از گوگل است. سالانه دو میلیون نفر برای کار در گوگل درخواست می دهند، زیرا این گوگل به دلیل سبک مدیریتی چشمگیر، تعادل بین کار و زندگی و امتیازات کارمندی شناخته شده است. این محیط کاری مثبت به تقویت نوآوری و در نتیجه افزایش سود کمک می کند.

جلوتر از رقابت ماندن

به نظر می رسد یک جمله واضح است، اما مهم است. اینکه بتوانید «متفاوت فکر کنید» و رقابت آزارتان ندهد بسیار مهم است. شرکت های بزرگ می توانند قبل از رقبای خود، اغلب سال ها قبل، به ایده فکر کنند. نوآور بودن کلید موفقیت است.

برای اثبات این موضوع فقط باید به شرکت های شکست خورده نگاه کنید. نوکیا و بلک بری نتوانستند در برابر رقابت و به روز رسانی های مداوم اپل، سامسونگ و سایر رقبای اندروید مقاومت کنند. Blockbuster قادر به پیش بینی چالش های سرویس های استریم مانند نتفلیکس نبود.

شرکت‌های بزرگ می‌توانند تغییرات بازار را ببینند و ایده‌های جدیدی برای تطبیق محصول یا خدمات خود ارائه کنند و از رقبا جلوتر بمانند. Amazon Prime Air یک نمونه عالی از نوآوری است که برندها را جلوتر نگه می دارد. این شرکت از هواپیماهای بدون سرنشین برای تحویل سفارشات مشتریان استفاده می کند، چیزی که رقبای آن مطمئناً در آینده از آن بهره خواهند برد.

ثبات

اطمینان از منسجم بودن بازاریابی شرکت بسیار مهم است. این باعث شناخت برند و در نتیجه وفاداری مشتری می شود. این یک استراتژی است که کوکاکولا قادر است آن را عالی اجرا کند. شما فقط باید به صفحه اصلی کوکا کولا، حساب فیس بوک و حساب های توییتر نگاه کنید:

 

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی آن‌ها به‌طور یکپارچه در هم تنیده است و تضمین می‌کند که پیام‌های منتقل شده برای ارتقای برند کار می‌کنند. بازاریابی مداوم به این معنی است که هیچ سردرگمی در مورد پیامی که منتقل می شود وجود ندارد. همیشه یک پیام وجود دارد، و همیشه در محل است. مشتریان می خواهند از برندهایی که می شناسند خرید کنند و با آنها تعامل داشته باشند. بازاریابی مداوم به دستیابی به این امر کمک می کند و در نتیجه به برند پاداش داده می شود.

تمرکز

چند دسته مختلف وجود دارد که شرکت های بزرگ روی آنها تمرکز می کنند. این مشتریان و اهداف خودشان و آنچه در آن مهارت دارند هستند.

مشتریان یکی از مهمترین بخش های هر کسب و کاری هستند . بدون مشتری، شما هیچ کسب و کاری ندارید. منطقی است که آنها باید کانون اصلی هر کسب و کاری باشند. جذب یک مشتری جدید پنج برابر بیشتر از نگه داشتن مشتری فعلی هزینه دارد .

این نشان دهنده اهمیت تمرکز بر مشتریان به منظور حفظ مشتری است. برندهایی که مشتری خود را درگیر کنند، پاداش خواهند گرفت. فقط کافی است به کمپین اشتراک گذاری کوکا کوکا کولا نگاه کنید ، کمپینی که یکی از بهترین عملکردها در تاریخ کوکا کولا است.

این کمپین بطری های آنها را با نام مشتریان شخصی کرد. این کمپین توانست با مشتریان در سطح شخصی ارتباط برقرار کند و در نتیجه مشتریان به برند پاداش دادند.

همچنین برای یک شرکت مهم است که روی چیزی که در آن خوب است تمرکز کند، بدون اینکه خود را گسترش دهد و خیلی نازک کند . در حالی که تلاش برای گسترش و نوآوری می تواند مفید باشد، می تواند پیامدهای منفی نیز داشته باشد. در حالی که IBM هنوز جایگاه 10 برند موفق خود را حفظ کرده است، اما در حال سقوط است. این به این دلیل است که تمرکز خود را به تجزیه و تحلیل داده ها، رایانش ابری، موبایل، اجتماعی و امنیت معطوف کرده است. در حالی که IBM به آرامی در محاسبات ابری و تجزیه و تحلیل داده ها پیشرفت می کند، سهام آن همچنان در حال کاهش است و برای 17 فصل متوالی کاهش را گزارش کرده است.

با دانستن این نکات، به راحتی می توان فهمید که چگونه این برندها می توانند جایگاه خود را به عنوان 10 برند برتر جهان حفظ کنند. البته ما در مدیرآگاه پیش از این در مقاله 20 برند موفق جهان در سال 2021(لیست جدید) به معرفی برخی از این برندها نیز پرداخته بودیم.

با این حال، این نکات فقط برای شرکت های بزرگ چند ملیتی نیست. آنها می توانند به راحتی توسط هر کسب و کاری برای برتری در رقابت و متمایز کردن خود پیاده سازی شوند.

رفرنس مقاله

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
Cart
Your cart is currently empty.