برندهای موفقتاریخ موفقیت

20 برند موفق جهان در سال 2021(لیست جدید)

یک برند موفق شناخته شده ترین، قابل اعتمادترین و محبوب ترین برندهایی هستند که از ادراکات مثبت و وفاداری مشتری از سوی مخاطبان هدف خود برای متمایز شدن از رقبا لذت می برند. حضور موفق برند به طور مستقیم در هر تعامل یا قرار گرفتن در معرض برند با مصرف کننده منعکس می شود.

به قول بنیانگذار آمازون ، جف بزوس

“اسم تجاری برند شما همان چیزی است که مردم هنگامی که شما در حضور آنها نیستید درباره اش صحبت می کنند.”

برخی از عوامل کلیدی که باعث ایجاد برندهای موفق در جهان می شوند عبارتند از:

1. ایجاد یک جامعه

یک برند متخصص در یک جایگاه خاص باید بتواند به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کند. باید نیازهای مخاطبان خود را تفسیر و تحلیل کند و جامعه بسازد. این جامعه بیشتر شبکه ای را تشکیل می دهد و به شکوفایی برند کمک می کند.

برای اینکه یک برند جدید در بازار فضا ایجاد کند ، ابتدا باید با مخاطبان محلی ارتباط برقرار کند. جلب اعتماد مخاطبان محلی باید در اولویت قرار گیرد. شهرت یک نام تجاری از این رو توسعه یافته است.

2. ارتباط با مخاطبان محلی

وقتی نوبت به ساختن یک برند موفق می رسد، برندهای برتر استراتژی هایی را انتخاب می کنند که می تواند به آنها کمک کند تا با مخاطبان محلی و بازارهای هدف ارتباط برقرار کنند . آنها زبان مخاطب را در خود جای داده و از تصاویر و گرافیک های مرتبط استفاده می کنند که می تواند به راحتی با آنها ارتباط برقرار کند.

برای مثال، یک برند لباس موفق ممکن است از مدل‌های مد متفاوتی استفاده کند در حالی که مردم ژاپن را هدف قرار می‌دهد تا اینکه برای کمپین در ایالات متحده استفاده می‌کند. با استفاده از استراتژی‌های حساس فرهنگی، برندها می‌توانند اعتبار خود را بهینه کنند و ارتباطی را برای افزایش تبدیل و فروش ایجاد کنند.

مک دونالد یکی از برترین برندهایی است که از این استراتژی استفاده می کند و می توانید این موضوع را در منوهای آن ها که شامل آیتم های مختلف برای کشورهای مختلف است، مشاهده کنید.

3. پیشنهاد فروش منحصر به فرد و هویت برند موفق

در عصر دیجیتال امروزی، برندهای جدید متخصص در زمینه های متعدد در سراسر جهان و هر ثانیه در حال ظهور هستند. این یک کار دشوار است که به مصرف کننده اطلاع دهید که چگونه برند موفق شما “متمایز” است. از این رو، هویت منحصر به فرد برند تعیین می کند که برندها چگونه می خواهند توسط مشتریان درک شوند.

هویت برند یکی دیگر از جنبه های کلیدی ساخت برندهای موفق جهانی است. این شامل ماموریت یک برند موفق، عناصر بصری مختلف، ارزش پیشنهادی برند و غیره است.

Toms Shoes هویت نام تجاری خود را به خاطر مأموریت خیره‌کننده بشردوستانه خود دارد، زیرا با هر خرید اقلام سخاوتمندانه‌ای اهدا می‌کند و این به برند کمک می‌کند تا با مصرف‌کنندگانی که از فعالیت‌های بشردوستانه برندها قدردانی می‌کنند، ارتباط برقرار کند.

مثال دیگر می تواند اپل باشد که هویت خود را برای نوآوری خود دارد که به خوبی با شعار این برند موفق “متفاوت بیندیشید” همخوانی دارد. چنین هویت هایی به برندها کمک می کند تا به سبک زندگی یا جنبشی تبدیل شوند که مردم دوست دارند با آن ارتباط برقرار کنند.

4. سازگاری

ثبات یکی دیگر از عواملی است که باعث ایجاد یا شکستن اعتبار یک برند موفق می شود. یک برند موفق باید بتواند محصول یا خدمات با بهترین کیفیت را ایجاد کند و سپس آن کیفیت را برای اطمینان از ثبات حفظ کند.

این حفظ کیفیت نباید با زمان یا محبوبیت محصولات آنها به خطر بیفتد . اگر رعایت نشود، نام شرکت به سراشیبی می رسد. برندهای برتر جهانی ثبات را در محصول یا خدمات یا سطح بازاریابی خود حفظ می کنند.

5. مشتری پادشاه است

برای پیشرفت در یک بازار رقابتی، نیاز به کانال همه منابع خود را برای خوشحال کردن مشتری می باشد. برند موفق باید به اندازه کافی منعطف باشد تا در نیازهای مشتری شکل بگیرد.

رضایت مشتری باعث بازگشت آنها می شود و همچنین نوید یک زنجیره مشتری را می دهد. یک برند موفق باید برای مردم خوشایند باشد. باید از بازخورد مثبت قدردانی کند و در صورت لزوم خسارات را کاهش دهد.

6. ترفیع

برای اینکه هر برندی به گوشه و کنار و در گوش هر مشتری بالقوه ای برسد، نیاز به ارائه خدمات تبلیغاتی درخشان دارد.

یک محصول متحول کننده اگر به درستی تبلیغ نشود، می تواند از بین برود. یک تبلیغ خوب اجرا شده می تواند به تعامل با مشتریان و ارائه داستان یک برند موفق کمک کند.

مهم ترین شرکت های جهان به خوبی با این تاکتیک ها آشنا هستند که آنها را به بهترین ها تبدیل می کند.

اجزای سازنده برند موفق

اجزای سازنده برند موفق

فرآیند ساخت برند شامل اجزای زیر است

شامل-

  • کشف برند
  • تحقیق در مورد رقبا
  • مخاطب هدف
  • صدای برند
  • پیام و داستان برند

2. هویت یک برند موفق

عناصر مختلف هویت برند عبارتند از:

3. بازاریابی در یک برند موفق

شامل عناصر مختلفی مانند

  • تجربه کاربری (یعنی وب سایت شما)
  • سئو و بازاریابی محتوا
  • بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
  • بازاریابی ایمیلی
  • تبلیغات پولی (PPC)

مراحل ساخت برندهای جهانی موفق

برخی از مراحلی که برای ساختن برندهای جهانی که در ایجاد حضور، رشد و قدرت بهینه برند موفق هستند بسیار مهم هستند تا به عنوان یک رهبر در صنعت خود ثابت باشند.

  1. کشف هدف پشت برند شما
  2. تحقیق در مورد برندهای رقیب در صنعت شما
  3. تعیین مخاطب هدف برند شما
  4. ایجاد بیانیه های ماموریت و چشم انداز برند
  5. تشریح ویژگی ها و مزایای کلیدی که برند شما ارائه می دهد.
  6. صدای برند منحصر به فرد خود را شکل دهید
  7. اجازه دهید شخصیت برند شما بدرخشد
  8. ساختن داستان برند و پیام رسانی
  9. ایجاد لوگو و شعار برند
  10. ادغام نام تجاری خود در تمام جنبه های کسب و کار شما

20 برند موفق دنیا

در اینجا لیستی از 20 برند موفق در جهان قرار داده شده است که با بهینه سازی سنتی و همچنین رسانه های اجتماعی و برندسازی دهان به دهان خود در سراسر جهان بر جهان حکومت می کنند.

1. اپل

سیب

Apple computers Inc در 1 آوریل 1976 توسط استیو جابز و استیو وزنیاک ترک تحصیل کرده اند. آن‌ها می‌خواستند مردم رایانه‌هایی به اندازه‌ای کوچک داشته باشند که مردم بتوانند آن‌ها را در خانه و محل کار خود داشته باشند.

به عبارت ساده، آنها می‌خواستند رایانه‌هایشان کاربرپسند باشد. پس از سال‌ها کار سخت و فداکاری بی‌وقفه، اپل راه خود را در صنعت فناوری به‌عنوان مهم‌ترین و باارزش‌ترین برند موفق جهان پیشتاز کرده است.

شرکت اپل تنها محدود به رایانه نیست، بلکه در طراحی، ساخت و فروش گوشی‌های هوشمند، رایانه‌های شخصی، تبلت‌ها، لوازم جانبی پوشیدنی‌ها و سایر خدمات مرتبط نیز فعالیت می‌کند.

2. آمازون

آمازون

در سال 1995، جف بزوس ابتدا آمازون را به عنوان یک سایت فروش کتاب راه اندازی کرد. این شرکت قبلاً در یک ماه به بیش از 40 شرکت مختلف کتاب فروخته بود. در 25 سالی که از راه اندازی آمازون می گذرد، بزرگترین خرده فروش آنلاین جهان را در اختیار دارد و به یک نام آشنا تبدیل شده است.

آمازون اکنون مترادف با خرید آنلاین شده است. با طیف پیشرفته محصولات و خدمات خود به طور مداوم در حال رشد است.

3. مایکروسافت

مایکروسافت

 

شرکت مایکروسافت یک توسعه دهنده پیشرو در سیستم های نرم افزار کامپیوتر شخصی است. بیل گیتس آن را در سال 1975 تأسیس کرد.

مایکروسافت اولین توسعه‌دهنده نرم‌افزاری بود که استفاده از نرم‌افزار بسته‌بندی‌شده برای رایانه‌های شخصی (PC) را پیشنهاد کرد که تجربه رایانه را کاربرپسند و شهودی کند.

سیستم عامل ویندوز یک پیشرفت واقعی بود زیرا مهارت های کامپیوتری استثنایی را برای کاربران معمولی رایانه شخصی فراهم می کرد.

4. گوگل

گوگل

گوگل چهارمین برند موفق بزرگ دنیاست. این شرکت در سال 1993 توسط سرگئی برین و لری پیج تأسیس شد. گوگل به عنوان یک موتور جستجو شروع به کار کرد، اما با معرفی محصولات مختلفی از جمله Gmail، GoogleDocs، Google Drive، Google Voice و مرورگر وب به نام Chrome رشد کرد.

همچنین پلتفرم‌های پخش ویدئو مانند YouTube را به دست آورد . اخیراً نفوذهایی در بخش های مختلف صورت گرفته است.

برخی از نمونه‌ها عبارتند از Nexus (تلفن‌های هوشمند)، اندروید (سیستم عامل تلفن همراه)، پیکسل (سخت‌افزار رایانه همراه)، بلندگوی هوشمند (Google Home)، باند پهن (Google Fi)، کروم‌بوک (لپ‌تاپ)، Stadia (بازی)، اتومبیل‌های خودران. ، و سرمایه گذاری های متعدد دیگر.

5. کوکاکولا

کوکاکولا

کوکاکولا در سال 1886 توسط جان پمبرتون در داروخانه جاکوب در مرکز شهر آتلانتا ایجاد شد. این شرکت در سال 1892 به شرکت کوکاکولا، یک شرکت آمریکایی تبدیل شد.

کوکاکولا به برجسته ترین برند موفق یک نوشیدنی گازدار شیرین تبدیل شد که نمادی فرهنگی و جهانی از ذائقه آمریکایی است.

در آمریکا و سراسر جهان بسیار محبوب شد. با بیش از 2800 محصول موجود در بیش از 200 کشور، بزرگترین تولید کننده و توزیع کننده در سطح جهان و یکی از بزرگترین شرکت ها در ایالات متحده است.

6. فیس بوک

فیس بوک

در سال 2004 توسط چهار جوانان مشتاق، علامت گذاری به عنوان Zuckerburg، ادواردو ساورین، داستین موسکوویتز، و کریس هیوز تاسیس شد، فیس بوک به بیش از 2000 نفر از کارکنان و 845 میلیون کاربر افزایش یافته است.

فیس بوک در نهایت به پروژه ای از دانشجویان کالج تبدیل شد تا به عالی ترین سایت شبکه اجتماعی جهان تبدیل شوند. به افراد اجازه می داد با دوستان و خانواده ارتباط برقرار کنند.

با ویژگی های هیجان انگیزی مانند اشتراک گذاری عکس، پخش زنده، بازاریابی و غیره، این شرکت بسیار بیشتر از یک رسانه شبکه اجتماعی شد. ارزش بازار فیسبوک 932 میلیارد دلار است.

7. دیزنی

دیزنی

در 16 اکتبر 1923، والت دیزنی و برادرش روی، استودیوی کارتون برادران دیزنی را در هالیوود، کالیفرنیا تأسیس کردند. این استودیو اکنون با نام شرکت والت دیزنی شناخته می شود.

این شرکت تأثیر عمده ای بر جهان و صنعت سرگرمی داشت و در حال حاضر گسترده ترین شرکت رسانه ای در سطح جهان است.

شرکت والت دیزنی ده ها فیلم پیشگامانه و تحسین شده تولید کرده است. با افتتاح پارک های موضوعی که بین کودکان و بزرگسالان بسیار محبوب هستند، از یک شرکت سرگرمی رشد کرده است. دیزنی اکنون مالک و اداره کننده Pixar، ABC، Marvel Studios، ESPN و Lucasfilm است.

8. سامسونگ

سامسونگ

سامسونگ گروه کنگلومرا بر کره جنوبی است که شامل چند شاخه است. این یکی از بزرگترین مشاغل در کره و حتی در سراسر جهان است. تمرکز اصلی آن شامل الکترونیک، صنایع سنگین، ساخت و ساز، دفاع ، تبلیغات، بیمه و سرگرمی است.

لی بیونگ چول آن را در سال 1938 در Taegu شروع کرد. موقعیت فعلی سامسونگ در بازار جهانی بی بدیل است. سامسونگ اکنون به پیشروترین تولید کننده لوازم الکترونیکی در جهان تبدیل شده است.

کیفیت تعیین کننده آن توانایی آن در ترکیب کیفیت و نوآوری در حین ارائه محصولات به بخش های مختلف مشتریان است.

9. مک دونالد

مک دونالد

شرکت مک دونالد یک زنجیره فست فود آمریکایی است که یکی از بزرگ ترین ها در جهان است. اولین رستوران مک دونالد توسط برادران موریس و ریچارد مک دونالد در سن برناردینو، کالیفرنیا راه اندازی شد.

چهره عمومی مک دونالد با معرفی دلقکی به نام رونالد مک دونالد ظاهر شد. این زنجیره به طور تصاعدی رشد کرد و در کمترین زمان در سراسر جهان بود. گفته می شد که هر پنج ساعت یک مک دونالد جدید در سراسر جهان افتتاح می شود.

به دلیل تاکید بر غذای انگشت لیس سریع، کارآمد و مقرون به صرفه، نامی شناخته شده شد.

10. لویی ویتون

لویی ویتون

این برند موفق که توسط لویی ویتون 16 ساله در سال 1837 در پاریس تأسیس شد ، به زودی به یک نام انقلابی در صنعت مد تبدیل شد. این کار به عنوان یک تجارت کیف چمدان آغاز شد.

در سال 1997، این برند موفق شروع به طراحی لباس زنانه کرد و سه سال بعد به پوشاک مردانه گسترش یافت.

امروزه یک شرکت میلیارد دلاری با ده ها محصول طراح مانند لباس، کفش، ساعت، جواهرات، لوازم جانبی و عطر است. موفقیت همچنان شکوفا می شود و برند همیشه مورد تقاضا است .

11. تویوتا

تویوتا

در سال 1933، تویوتا کیچیرو چیزی را تأسیس کرد که بعداً به شرکت تویوتا موتور تبدیل شد، به عنوان بخشی از Toyota Automatic Loom Works, Ltd. این شرکت برای اولین بار در سال 2008 به بزرگترین تولید کننده خودرو در جهان تبدیل شد و از جنرال موتورز پیشی گرفت .

تویوتا به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودرو در جهان، سالانه بیش از 10 میلیون خودرو تولید می کند. این شرکت خودروهایی را با پنج برند موفق تولید می‌کند: دایهاتسو، لکسوس، هینو، رانز و تویوتا.

در بورس اوراق بهادار لندن، بورس اوراق بهادار نیویورک، بورس ناگویا و بورس اوراق بهادار توکیو فهرست شده است.

12. اینتل

اینتل

شرکت اینتل در خط مقدم نوآوری سیلیکون بوده است. امروزه این شرکت در توسعه محصولات، فناوری‌ها و ابتکارات برای پیشبرد شیوه کار و وجود بی‌وقفه مردم در جهان پیشرو است.

این شرکت در سال 1968 توسط رابرت ان. نویس، یکی از بنیانگذاران مدار مجتمع، و گوردون ای. مور، یکی از همکاران تاسیس شد. به زودی، سومین رویاپرداز، اندرو اس. گروو، به تیم ملحق شد و این سه نفر به بزرگترین پلتفرم فناوری دیجیتال یکپارچه تبدیل شدند .

اینتل همچنین شاخه های خود را در محصولاتی مانند چیپست های مادربرد، مدارهای مجتمع، تراشه های گرافیکی و دستگاه های مختلف دیگر در محاسبات و ارتباطات گسترش داد.

13. نایک

نایک

نایک توسط فیل نایت و بیل باورمن در سال 1964 تأسیس شد. این برند موفق محبوبیت زیادی به دست آورد. شعار آن Do It یکی از محبوب ترین شعارهای جهان است.

فقط در سه کلمه ساده، این شعار ساده و در عین حال برجسته به ورزشکاران در سراسر جهان نیرو و انگیزه داد تا از تردید دست بردارند و قدم اول را بردارند.

نایک در مجموع 1096 فروشگاه خرده فروشی در سراسر جهان دارد. این شرکت در حال حاضر بزرگترین تولید کننده کفش ورزشی در جهان است.

14. سیسکو

سیسکو برندهای موفقی است

سیسکو سیستمز یک شرکت فناوری آمریکایی است که در سراسر جهان فعالیت می کند. بیشتر به خاطر خدمات شبکه کامپیوتری خود شناخته شده است.

سیسکو ممکن است نام آشنا نباشد، اما در دهه دوم قرن بیست و یکم، یکی از بزرگترین شرکت ها در ایالات متحده بود.

سیسکو در سال 1984 توسط لئونارد بوزاک و ساندرا لرنر تاسیس شد. گفته می شود که سیسکو مفهوم “اینترنت اشیاء” را اختراع کرده است. سیسکو برای رهبری اقتصاد اینترنت و کمک به تغییر نحوه زندگی، کار، بازی و یادگیری ما قرار دارد.

15. اوراکل

اوراکل

Oracle Corporation به دلیل نرم افزار پایگاه داده Oracle ، یک سیستم مدیریت پایگاه داده رابطه ای و سیستم ها و نرم افزارهای کامپیوتری مانند Solaris و Java شناخته شده است. این شرکت در سال 1977 توسط لری الیسون و باب ماینر تأسیس شد.

اوراکل در نهایت به دلیل استراتژی های بازاریابی نوآورانه و تهاجمی خود شناخته شد . این شرکت تبدیل به بزرگترین شرکت مدیریت پایگاه داده در جهان شد.

نسخه های پایگاه داده متنوعی برای رایانه های مختلف از مین فریم گرفته تا حتی میکرو رایانه ها در دسترس بود.

16. ویزا

نشان دادن

سفر ویزا در سال 1958 آغاز شد، زمانی که بانک آمریکا اولین برنامه کارت اعتباری مصرف کننده را برای مصرف کنندگان طبقه متوسط ​​و بازرگانان کوچک تا متوسط ​​در ایالات متحده راه اندازی کرد. این شرکت خیلی زود به طور تصاعدی رشد کرد.

در سال 1974 در سطح بین المللی گسترش یافت. در سال 1975 کارت نقدی را معرفی کرد. امروزه ویزا فعالیت می کند و تجارت خود را در بیش از 200 کشور و منطقه گسترش داده است. در دسترس بودن محصولات و خدمات خود را که در هر دستگاهی در دسترس هستند، ارتقا داده است.

از لپ‌تاپ گرفته تا تبلت و تلفن‌های همراه، پرداخت‌ها ساده‌تر انجام می‌شد و می‌توان آن را در همه جا و همه جا انجام داد. ویزا آمد و نحوه پرداخت ها را در سراسر جهان تسخیر کرد.

17. والمارت

والمارت

Walmart ، Inc یکی از برندهای پیشرو در خرده فروشی و شرکت های بزرگ در سراسر جهان است. سام والتون آن را در سال 1962 در راجرز، آرکانزاس تأسیس کرد. والمارت در سال‌های آتی به عنوان یک رهبر جهانی باقی ماند و در طول دهه 2010 شروع به خرید چندین تجارت الکترونیکی از جمله Jet.com و Moosejaw کرد.

والمارت به عنوان یک شرکت خرده‌فروشی چندملیتی آمریکایی، زنجیره‌ای از هایپرمارکت‌ها یا سوپرمرکزها را به همراه فروشگاه‌های بزرگ تخفیف دار و فروشگاه‌های مواد غذایی اداره می‌کند.

این برند موفق دارای 10526 فروشگاه و کلوب در 24 کشور است در حالی که تحت 48 نام مختلف فعالیت می کند. این شرکت تحت نام Walmart در ایالات متحده و کانادا، Flipkart Wholesale در هند، و Walmart de México y Centroamérica در مکزیک و آمریکای مرکزی فعالیت می کند.

18. Budweiser

بودویزر

بودویزر به عنوان پادشاه آبجو در آمریکا شناخته می شود و به عنوان نماد یک برند موفق در این حیطه می باشد. این آبجو گل سرسبد Anheuser-Busch و پرفروش ترین آبجو در آمریکا است.

این شرکت ریشه در یک کارخانه آبجوسازی کوچک داشت که در سال 1852 توسط جورج اشنایدر در سنت لوئیس افتتاح شد.

Budweiser به عنوان یک آبجو کم رنگ به سبک آمریکایی که توسط Anheuser-Busch تولید می شود، یکی از پرفروش ترین آبجوها در ایالات متحده است. در بیش از 80 کشور موجود است.

19. Mercedes-Benz

Mercedes-Benz

این برند موفق در سال 1926 توسط کارل بنز تأسیس شد. یکی از برندهای آلمانی پیشرو در صنعت خودرو در جهان است که به شدت در سراسر جهان گسترش یافته است. این شرکت در تولید وسایل نقلیه لوکس و تجاری برتر است و در سراسر جهان خشمگین است.

مرسدس همیشه به دلیل کیفیت و دوام خود شهرت داشت و به همین دلیل در سراسر جهان شهرت داشت. این شرکت خودروهای لوکس و وسایل نقلیه تجاری تولید می کند و دفتر مرکزی آن در اشتوتگارت، بادن-وورتمبرگ قرار دارد.

در سال 2018، برند موفق مرسدس بنز با فروش حدود 2.31 میلیون خودروی سواری، بزرگترین فروشنده خودروهای درجه یک در جهان بود.

20. آی بی ام

IBM

ماشین‌های تجاری بین‌المللی با ادغام سه شرکت قرن نوزدهم به وجود آمد: شرکت ماشین‌های جدول‌بندی، شرکت بین‌المللی ضبط زمان، و شرکت مقیاس محاسباتی آمریکا در 16 ژوئن 1911.

آی‌بی‌ام شرکت را نه از طریق استراتژی‌ها یا محصولاتی مانند مقیاس‌های تجاری تا جدول‌سازهای کارتی، بلکه با فرهنگ و مدیریت آینده‌نگر تعریف می‌کند.

به دیدگاه ها و ارزش های خود پایبند بود و به بزرگترین شرکت فناوری اطلاعات جهانی تبدیل شد.

نتیجه

شرکت ها ممکن است در جایگاه های مختلف برتری داشته باشند، اما ویژگی اصلی برای رونق هر برند موفق یکسان است.

شما چه ویژگی هایی را برای موفقیت یک برند مهم می دانید؟

منبع مقاله

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا