اکثر مردم وردپرس را به عنوان CMS وب سایت خود انتخاب می کنند، زیرا استفاده از آن آسان است و سئوی مناسبی دارد. 

هر دوی این موارد درست است، اما مهم است که به یاد داشته باشید که وردپرس فقط یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) است. بنابراین صرف این واقعیت که شما از وردپرس استفاده می کنید برای رتبه بندی در موتورهای جستجو کافی نیست.

خوشبختانه، وردپرس اجرای بسیاری از بهترین شیوه های سئو را بسیار آسان می کند .

در این راهنما، 20 بهترین روش سئو را پوشش می دهیم، نکاتی را برای کمک به شما در رتبه بندی بالاتر به اشتراک می گذاریم، و نحوه پیاده سازی آنها را در وب سایت وردپرس خود توضیح می دهیم.

چک باکسی در وردپرس وجود دارد که اگر علامت آن علامت زده شود، عملاً حکم مرگ سئو برای وب سایت شما محسوب می شود، زیرا از ایندکس کردن صفحات توسط گوگل جلوگیری می کند. و اگر گوگل نتواند صفحات شما را ایندکس کند، نمی توانند رتبه بندی کنند.

این مورد را در تنظیمات > خواندن > قابلیت مشاهده موتور جستجو پیدا خواهید کرد :

قابلیت مشاهده موتور جستجو در وردپرس

اگر می‌خواهید شانسی برای رتبه‌بندی داشته باشید، مطمئن شوید که علامت آن را بردارید.

گوگل به domain.com و www.domain.com به طور جداگانه نگاه می کند، بنابراین مهم است که یک نسخه ترجیحی برای سایت خود انتخاب کنید. می توانید این کار را در تنظیمات > عمومی انجام دهید . فقط آدرس وردپرس (URL) و آدرس سایت (URL) را روی نسخه دلخواه خود تنظیم کنید.

دامنه ترجیحی در وردپرس

برای یک وب سایت جدید، واقعاً مهم نیست که کدام نسخه را انتخاب کنید. اما اگر صفحات شما در هر دو نسخه URL قابل دسترسی هستند، بهترین گزینه استفاده از نسخه ای با بیشترین بک لینک است.

برای اینکه ببینید این کدام نسخه است، هر دو را به ابزار تجزیه و تحلیل دسته ای Ahrefs متصل کنید و دامنه های ارجاع دهنده آنها را بررسی کنید.

برای ما، به وضوح نسخه غیرwww است:

ارجاع دامنه به دامنه ترجیحی در اکسپلورر سایت Ahrefs

زیبایی وردپرس در این است که به طور خودکار نسخه دیگر را به نسخه ترجیحی هدایت می کند تا موتورهای جستجو و بازدیدکنندگان فقط در دامنه دلخواه به سایت شما دسترسی داشته باشند.

هشدار

اگر سایت شما برای مدتی فعال بوده و راه اندازی شده باشد، تغییر نسخه ترجیحی می تواند مشکلات فنی ایجاد کند. اگر نگرانی دارید، ارزش آن را دارد که از یک توسعه دهنده کمک بگیرید تا مطمئن شوید همه چیز به خوبی پیش می رود.

پیوندهای ثابت اساساً فرمت URL برای پست‌ها و صفحات شما هستند، و گزینه “نام پست” بیشتر سئو دوستانه است زیرا کمک می‌کند:

  1. فوراً مشخص کنید که صفحه در مورد چیست.
  2. URL ها را کوتاه نگه دارید، که می تواند از کوتاه شدن آنها در نتایج جستجو جلوگیری کند.

با این حال، اگر در حال حاضر از ساختار پیوند ثابت دیگری استفاده می‌کنید، تغییر آن می‌تواند منجر به شکستگی صفحات شود. بنابراین اگر تغییری ایجاد کردید، می‌خواهید وب‌سایت خود را با ابزاری مانند حسابرسی سایت Ahrefs پس از این واقعیت بررسی کنید تا خطاهای 4XX را بررسی کنید:

خطاهای 4XX در حسابرسی سایت Ahrefs

در صورت وجود، باید از یک افزونه وردپرس مانند Redirection برای هدایت URL های قدیمی به آدرس های جدید استفاده کنید.

نظرات وبلاگ هرزنامه بعید است که باعث جریمه یا هر گونه مشکلات شدید سئو شوند، زیرا تقریبا همیشه آنها را دنبال نمی کنند. اما به گفته گوگل، آنها هنوز هم به چند دلیل می توانند برخی از مشکلات سئو را ایجاد کنند .

خوشبختانه، وردپرس با ارائه گزینه ای به کاربران برای تنظیم تمام نظرات وبلاگ به گونه ای که نیاز به تأیید دستی دارند، حل این مشکل را یک بار برای همیشه آسان می کند.

می توانید این کار را در تنظیمات > بحث > نظر باید به صورت دستی تأیید شود انجام دهید :

تایید نظرات وبلاگ در وردپرس

تقریباً همه تم های وردپرس این روزها واکنش گرا و سازگار با موبایل هستند، بنابراین جای نگرانی زیادی وجود ندارد. آنچه واقعاً باید هنگام انتخاب یک موضوع بررسی کنید عملکرد آن است.

اگر تم با کد و ویژگی های غیر ضروری پر شده باشد، سرعت وب سایت شما را کند می کند. و این خوب نیست، با توجه به اینکه سرعت صفحه یک عامل رتبه بندی گوگل برای بیش از یک دهه بوده است .

بنابراین هنگام انتخاب یک موضوع، ارزش خواندن توضیحات را دارد تا ببینید چه چیزی در آن گنجانده شده است. اگر مجموعه ای از ویژگی ها وجود دارد که از آنها استفاده نمی کنید، ممکن است بهترین انتخاب برای شما نباشد.

همچنین می‌توانید نسخه نمایشی تم را از طریق PageSpeed ​​Insights برای درک بهتر عملکرد آن اجرا کنید.

قالب وردپرس در PageSpeed ​​Insights

اگر از قبل موضوعی دارید و عملکرد آن عالی نیست، نکات 18 تا 20 را امتحان کنید و یک توسعه‌دهنده استخدام کنید تا آن را بهینه کند، اگر هنوز کند است.

قابلیت سئوی وردپرس را گسترش دهید و با یک افزونه سئوی همه کاره بهینه سازی جنبه های سایت خود را آسان تر کنید. ما از Yoast SEO استفاده می کنیم، اما جایگزین های زیادی وجود دارد .

برای نصب آن، به پلاگین ها > افزودن جدید > جستجوی «Yoast SEO» > روی فعال سازی > روی نصب کلیک کنید :

نصب Yoast SEO برای وردپرس

بسیاری از تنظیمات خارج از جعبه خوب خواهند بود، اما ما تعدادی از آنها را در حین حرکت تنظیم خواهیم کرد.

نقشه سایت پست ها و صفحات مهم سایت شما را فهرست می کند تا به موتورهای جستجو کمک کند آنها را کشف کنند. Yoast SEO یک نقشه سایت برای شما ایجاد می کند، اما باید مطمئن شوید که این گزینه روشن است.

برای انجام این کار، به SEO > General > Features > Toggle “XML sitemaps” در :

نقشه های XML در Yoast SEO جابجا می شوند

شما فقط باید به گوگل اجازه دهید صفحاتی را فهرست کند که برای جستجوگران ارزش ارائه می کنند. صفحات برچسب و آرشیوهای مبتنی بر قالب به ندرت در این دسته قرار می گیرند، بنابراین به طور کلی بهترین روش حذف آنها از نمایه سازی است.

برای انجام این کار، به SEO > ظاهر جستجو > طبقه بندی > تغییر وضعیت “نمایش برچسب ها در نتایج جستجو؟” بروید. خاموش :

حذف صفحات برچسب از نمایه سازی در وردپرس با استفاده از Yoast SEO

همین کار را برای آرشیوهای مبتنی بر فرمت نیز انجام دهید.

افزونه رایگان سئوی وردپرس ما عملکرد محتوا را بررسی و نظارت می کند و توصیه هایی در مورد بهبود آن ارائه می دهد.

به عنوان مثال، اگر افزونه متوجه شود که یکی از صفحات شما دیگر در سه رتبه برتر برای کلمه کلیدی مورد نظر خود قرار ندارد، آن را با عنوان “دیگر خوب عمل نمی کند” برچسب گذاری می کند و توصیه شخصی در مورد نحوه بهبود بر اساس شما می دهد. تنظیمات:

پلاگین سئو Ahrefs

در اینجا، توصیه می‌کند پستی را که دیگر رتبه‌بندی نمی‌شود، به‌روزرسانی کنیم. اگر به بخش پیشنهادات ضربه بزنیم، در مورد نحوه انجام این کار توصیه می کند:

توصیه های محتوا در افزونه سئو وردپرس Ahrefs
توصیه

هشت نکته بعدی مربوط به محتوا است. هنگام افزودن پست ها و صفحات به وب سایت وردپرس خود، آنها را در نظر داشته باشید.

هر صفحه و پست در وردپرس به یک عنوان نیاز دارد که در اینجا تنظیم می کنید:

عنوان قابل کلیک در وردپرس

این عنوان معمولا در جای دیگری از وب سایت وردپرس شما نشان داده می شود. به عنوان مثال، عنوان این پست در صفحه آرشیو وبلاگ ما نشان داده می شود:

نمونه ای از عنوان یک پست وبلاگ

به همین دلیل، مهم است که عنوان شما بازدیدکنندگان را ترغیب کند تا در صفحه شما کلیک کنند و در عین حال به طور دقیق توضیح دهند که صفحه درباره چه چیزی است. به عبارت دیگر، عنوان باید قابل کلیک باشد، اما نه طعمه کلیکی.

اگر در تلاش برای نوشتن چیزی هستید که مناسب با آن باشد، از عناوین SERP صفحات با رتبه برتر برای کلمه کلیدی مورد نظر خود الهام بگیرید، زیرا این عناوین اغلب مشابه یا مشابه عنوان صفحه هستند. شما می توانید این کار را در Google انجام دهید، اما بهتر است از جستجوگر SERP رایگان ما برای نتایج دقیق تر و غیر شخصی استفاده کنید:

جستجوگر رایگان SERP Ahrefs

به عنوان مثال، می توانید در بالا ببینید که بسیاری از صفحات رتبه بندی شده برای “نکات سئو” در مورد افزایش ترافیک یا رتبه بندی در عناوین SERP خود صحبت می کنند. بنابراین این احتمالاً زاویه خوبی برای یک عنوان قابل کلیک برای این موضوع است.

به طور پیش فرض، وردپرس URL را روی عنوان کامل پست یا صفحه تنظیم می کند. این به ندرت ایده آل است زیرا معمولا طولانی است و URL های طولانی معمولاً در نتایج جستجو کوتاه می شوند.

برای یک URL مناسب تر، روی «ویرایش» کلیک کنید، کلمه کلیدی اصلی خود را وارد کنید (یا یک تغییر نزدیک)، و فاصله ها را با خط تیره جایگزین کنید.

URL Slug در وردپرس

هدرها ساختار ایجاد می کنند و به بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو کمک می کنند تا سلسله مراتب محتوای شما را بهتر درک کنند.

در وردپرس، می توانید از ویرایشگر WYSIWYG برای اضافه کردن سریع و آسان هدرهای مرتبط استفاده کنید. فقط کافی است روی منوی کشویی «پاراگراف» ضربه بزنید و شش گزینه هدر را مشاهده خواهید کرد:

تگ های عنوان در وردپرس
SIDENOTE.

اگر از ویرایشگر بلاک وردپرس استفاده می کنید، اوضاع کمی متفاوت به نظر می رسد. برای افزودن بلوک «عنوان» به جای آن باید کلیک کنید. 

از آنجایی که اکثر مضامین وردپرس از عنوان پست به عنوان اولین هدر ( H1 ) استفاده می کنند، بهترین تمرین استفاده از H2-H6 در خود محتوا است.

پیوندهای داخلی به صفحات و پست های دیگر در وب سایت شما اشاره می کنند. آنها برای سئو مهم هستند زیرا کمک می کنند:

  1. بازدیدکنندگان را در سایت خود نگه دارید.
  2. “اقتدار” محتوای دیگر خود را تقویت کنید و محتوا را بالاتر ببرید.

با استفاده از ویرایشگر WYSIWYG می توانید پیوندهای داخلی به پست ها و صفحات در وردپرس اضافه کنید. فقط متنی را که می‌خواهید به‌عنوان لنگر استفاده کنید برجسته کنید، دکمه «درج/ویرایش پیوند» را بزنید و URL صفحه یا پست دیگری را در وب‌سایت خود جای‌گذاری کنید.

افزودن لینک داخلی در وردپرس
SIDENOTE.

 باز هم، اگر از ویرایشگر بلاک استفاده می کنید، ممکن است اوضاع کمی متفاوت به نظر برسد، اما روند تقریباً یکسان است. 

اگر مطمئن نیستید که آیا و کجا پیوندهای داخلی را اضافه کنید، برای یک حساب رایگان Ahrefs Webmaster Tools (AWT) ثبت نام کنید، در ممیزی سایت یک خزیدن انجام دهید ، سپس به گزارش فرصت های پیوند بروید تا پیشنهادات پیوند داخلی مرتبط را ببینید:

پیشنهادات لینک داخلی در حسابرسی سایت Ahrefs

برای مثال، می‌توانید در بالا ببینید که توصیه می‌کند عبارت «تاکتیک‌های لینک‌سازی» را در راهنمای خود به پیوندهای بد به فهرست استراتژی‌های لینک‌سازی خود پیوند دهیم .

متن جایگزین مهم است زیرا:

  1. به Google می‌گوید تصاویر درباره چه چیزی هستند، که ممکن است به آنها کمک کند در تصاویر Google رتبه بالاتری کسب کنند.
  2. با استفاده از صفحه‌خوان‌ها، دسترسی را برای بازدیدکنندگان کم بینا بهبود می‌بخشد.
  3. در صورت شکستن تصویر، تصویر شکسته را در صفحه جایگزین می کند.

برای افزودن متن جایگزین در وردپرس، هنگام آپلود تصویر، فیلد «متن جایگزین» را پر کنید:

افزودن متن جایگزین به تصاویر در وردپرس
SIDENOTE.

 یک بار دیگر، ممکن است همه چیز در ویرایشگر بلاک کمی متفاوت به نظر برسد، اما هنوز یک قسمت “متن جایگزین” وجود دارد. 

فقط سعی کنید در عین توصیفی بودن کوتاه و شیرین باشد.

مطالعه توصیه شده: متن جایگزین برای سئو: چگونه تصاویر خود را بهینه کنیم

گوگل معمولاً از برچسب عنوان شما برای قطعه در نتایج جستجو استفاده می کند.

Yoast تگ عنوان شما را به صورت پیش فرض روی پست یا عنوان صفحه تنظیم می کند. این اغلب خوب است، زیرا قبلاً باید یک عنوان پست فریبنده ایجاد کرده باشید. اما گاهی اوقات بیش از حد طولانی است، بنابراین ارزش آن را دارد که عنوان کامل را به صورت دستی بچسبانید تا مطمئن شوید که احتمال کوتاه شدن آن وجود ندارد.

اگر به رنگ سبز برجسته شود، همه چیز آماده است. اگر قرمز برجسته شود، خیلی طولانی است.

افزودن برچسب عنوان در وردپرس با استفاده از Yoast SEO

معمولاً می‌توانید با حذف هرگونه اطلاعات اضافی، مشکل تگ عنوان طولانی را حل کنید. راه های آسان برای انجام این کار عبارتند از:

توضیحات متا یک عامل مستقیم رتبه بندی گوگل نیستند، اما گوگل اغلب از آنها برای قطعه نتیجه جستجو استفاده می کند.

به همین دلیل، نوشتن یک توضیحات متا قانع‌کننده که از عنوان شما پشتیبانی می‌کند و افراد را ترغیب به کلیک کردن بیشتر می‌کند، مهم است.

در اینجا چند نکته برای انجام آن وجود دارد:

مطالعه پیشنهادی: چگونه توضیحات متا کامل را بنویسیم

با فرض اینکه ساختار پیوند ثابت خود را روی نام پست تنظیم کرده اید، آدرس صفحه و پست شما به این صورت خواهد بود:

domain.com/post-name
domain.com/page-name

اما با صفحات، می توانید آنها را با سطوح مختلف با استفاده از پوشه های فرعی ایجاد کنید.

به عنوان مثال، فرض کنید شما یک آژانس بازاریابی دیجیتال هستید که سه سرویس مختلف ارائه می دهد: SEO، PPC، و بازاریابی رسانه های اجتماعی.

در اینجا بهترین راه برای ساختار آن است:

  1. یک صفحه فرود «خدمات» ایجاد کنید که خدماتی را که ارائه می کنید فهرست می کند
  2. برای هر سرویسی که ارائه می دهید صفحات جداگانه ایجاد کنید
  3. از صفحه «خدمات» خود به هر صفحه خدمات پیوند دهید

در اینجا ساختار URL شما به صورت پیش‌فرض به نظر می‌رسد:

domain.com/services/
domain.com/seo/
domain.com/ppc/
domain.com/social-media-marketing/

به نظر می رسد خوب است. اما بهتر است صفحات خدمات فردی را در زیر پوشه “/services/” به صورت زیر قرار دهید:

domain.com/services/
domain.com/services/seo/
domain.com/services/ppc/
domain.com/services/social-media-marketing/

انجام این کار در وردپرس آسان است. فقط از منوی کشویی «والد» در ویرایشگر صفحه استفاده کنید و صفحه «خدمات» را انتخاب کنید.

صفحات تودرتو در وردپرس
توصیه

سه تاکتیک بعدی در مورد سرعت صفحه است. از اینها برای افزایش سرعت وب سایت و بهبود عملکرد آن استفاده کنید. توجه داشته باشید که ما هر بهینه‌سازی را که می‌توانید انجام دهید در اینجا توضیح نداده‌ایم، زیرا سرعت صفحه موضوع پیچیده‌ای است. بنابراین، اگر می‌خواهید عمیق‌تر در این جنبه کار کنید، راهنمای کامل ما برای افزایش سرعت وب‌سایت وردپرس خود را بخوانید .

WP Rocket خود را به عنوان یک افزونه عملکرد وب معرفی می کند که سرعت صفحه شما را افزایش می دهد. زیبایی این افزونه این است که مجموعه ای از بهینه سازی های مفید را از جعبه انجام می دهد، از جمله کش مرورگر و سرور.

در اینجا به طور خلاصه آنچه ذخیره سازی انجام می دهد:

این یک افزونه رایگان نیست، اما، به نظر من، اگر بودجه لازم را داشته باشید، ارزش قیمت 49 دلاری را دارد. اگر به دنبال پلاگین رایگانی هستید که از نظر کش کردن کاری مشابه انجام دهد، یکی از بسیاری دیگر از افزونه های کش موجود را امتحان کنید.

Minification فضای خالی غیر ضروری را از کد شما حذف می کند تا اندازه فایل را کاهش دهد.

کد Minified در مقابل Un-minified

اگر از WP Rocket استفاده می کنید، به اندازه کافی ساده است که می توانید Minification را فعال کنید. کافی است به تنظیمات File Optimization بروید و گزینه های “Minify CSS files” و “Minify JavaScript files” را بررسی کنید.

Minification در WP Rocket

اگر از WP Rocket استفاده نمی کنید، به Autoptimize ضربه بزنید (رایگان است).

هشدار

فعال کردن کوچک‌سازی می‌تواند در برخی موارد منجر به شکستن ویژگی‌ها شود. بنابراین همیشه بهترین کار این است که قبل از استقرار زنده آزمایش کنید که چگونه این وب سایت شما را در یک محیط استیجینگ تحت تاثیر قرار می دهد.

ShortPixel به طور خودکار تصاویری را که در وردپرس آپلود می کنید فشرده و بهینه می کند. این کار فایل‌های تصویری را کوچک‌تر می‌کند، فشار روی سرور شما را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود کارها برای بازدیدکنندگان شما سریع‌تر بارگذاری شوند.

برای شروع، افزونه را نصب کنید، آن را فعال کنید، سپس کلید API خود را در تنظیمات وارد کنید.

توجه داشته باشید که ShortPixel یک افزونه فریمیوم است. بنابراین اگر بیش از 100 تصویر در ماه فشرده می‌کنید، باید چند اعتبار بخرید یا برای یک طرح پولی ثبت‌نام کنید. این فقط چند دلار هزینه دارد و به نظر من ارزش پول را دارد.

اگر بودجه ای برای یک طرح پولی دارید، ارزش آن را دارد که گزینه بهینه سازی انبوه تصاویری که قبلاً در وردپرس آپلود شده اند را انتخاب کنید.

تغییر اندازه تصاویر با استفاده از ShortPixel

نتیجه نهایی

وردپرس انعطاف پذیر، آسان برای استفاده است و پایه خوبی برای سئو فراهم می کند. اما فقط می تواند شما را به این نتیجه برساند زیرا فقط یک CMS است. اگر در مورد رتبه بندی در گوگل جدی هستید، چند کار دیگر وجود دارد که باید انجام دهید.

[button color=”primary” size=”small” link=”https://ahrefs.com/blog/wordpress-seo/” icon=”” target=”false” nofollow=”false”]رفرنس[/button]

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.