توسعه فردیموفقیت

شب خوب بخوابید

ما روزها، ساعت‌های زیادی را در اختیار داریم و همچنین کارهای زیادی باید انجام دهیم. خستگی روزانه با خواب شب جبران می‌شود؟ اما خواب عاملی حیاتی برای حفظ کارایی شماست. خواب غذای مغز است. می‌توانید برای به دست آوردن دقت بیشتر، خواب خود را فدا کنید، اما سرانجام توانایی خود را برای استفاده هدفمند و مؤثر از وقت،‌ قربانی می‌کنید.

شب خوب بخوابید
شب خوب بخوابید

سال‌ها بود که «مت» خوابی نامنظم داشت. «بسیاری از افراد می‌دانند که بیدار شدن صبح روز بعد از تعطیلات، در حالی که شب‌های تعطیل را خوب نخوابیده باشند، چه احساسی دارد. خوب، تصور کنید اگر به مدت پنج سال خواب خوبی نداشته باشید چه احساسی دارید.» مت همیشه سستی می‌کرد. «سراسر زندگی من با حرکت آهسته همراه بوده است.» هنگامی که او یک آگهی درباره بررسی تحقیقاتی مشکلات خواب را مشاهده کرد، ثبت‌نام کرد و پزشکان از او خواستند چند شب در یک مرکز پزشکی بخوابد. آنها کارهایی را که مت برای به خواب رفتن می‌کرد، روی نوار ویدئو ضبط کردند و دریافتند که یک مشکل تنفسی پیوسته او را از خواب بیدار می‌کند و خواب کامل شبانه را برایش غیر‌ممکن می‌سازد. پزشکان می‌توانستند با استفاده از ماسکی که تنفس او را در حالت خواب تنظیم می‌کرد، این مشکل را کاهش داده یا حذف کنند. برای مت، استفاده از این ابزار به معنای زندگی کاملاً تازه‌ای بود. «بهتر کار می‌کنم، شوهر و پدر بهتری هستم، از هر کاری که می‌کنم بیشتر لذت می‌برم.»
بسیاری از مردم ایالات متحده سر کار چرت می‌زنند و خواب‌‌آلود هستند. از هر پنج نفر دو نفر می‌گویند که به علت خواب‌آلودگی مرتکب اشتباه می‌شوند. خواب ناکافی تفکر خلاق را به میزان ۶۰ درصد و انعطاف در تصمیم‌گیری را به میزان ۳۹ درصد کاهش می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا