توسعه فردیموفقیت

موفقیت یک‌فرمولی است، رؤیا نیست

با فراست یک فیلم یا برنامه تلویزیونی را تماشا کنید و ببینید چه چیزی سبب موفقیت و خوشبختی مردم می‌شود. معمولاً این عامل کیفیت تقریباً معجزه‌آسای رویدادها‌ست. در زندگی واقعی، تفاوت افرادی که موفق هستند و اشخاصی که موفق نیستند، مهیج یا اسرارآمیز نیست، اما مهم است. افرادی که با نظم و ترتیب، پیگیری، پافشاری و با عقل سلیم و خرد به امور نگاه می‌کنند، در نهایت به موفقیت دست می‌یابند.

 موفقیت یک‌فرمولی است، رؤیا نیست
موفقیت یک‌فرمولی است، رؤیا نیست

اوایل دهه ۱۹۵۰، «لیلیان ورنون» برای اولین تبلیغ خود ۵۰۰ دلار هزینه کرد. او کمربند و ساک‌ دستی می‌فروخت و نام صاحبانش را روی آنها می‌چسباند. هنگامی که او اولین فهرست سفارش خود را به پایان رساند، ۳۲ هزار دلار سود برده بود. از اولین تبلیغ موفقیت‌آمیز تا ۵۰سال پس از آن، لیلیان ورنون هزاران قلم کالا می‌فروخت و پیوسته فروش خود را افزایش می‌داد. در حال حاضر شرکت او سالانه ۲۵۰ میلیون دلار فروش دارد و یکی از ۰۵ شرکت بزرگ در ایالات متحده است که توسط یک زن اداره می‌شود. لیلیان فردی شکاک بود: «همه مرا از این کار منع می‌کردند، اما نتوانستند مرا شکست دهند. زیرا تنها چیزی که لازم است عقل سلیم، خرد و کار سخت است.» و این برای زن تاجر ۱۷ ساله به معنای شش روز کار در هفته است.
در بررسی اخیر از فارغ‌التحصیلان کالج‌های بازرگانی، برای ناظران آنها وجدان کاری پنج برابر عقل و خرد رضایت‌بخش‌تر بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا