لینک داخلی خوب یکی از راه های اصلی گوگل و سایر موتورهای جستجو برای درک و رتبه بندی وب سایت ها هستند.

خزنده‌ها و ربات‌ها لینک‌هایی را از سایت‌های خارجی به دارایی وب شما دنبال می‌کنند و سپس پیوندهای داخلی سایت شما را ردیابی می‌کنند، «جریان» سیگنال‌های رتبه‌بندی را اندازه‌گیری می‌کنند و آنها را بر این اساس به سایت‌ها نسبت می‌دهند.

من معتقدم: «جریان پیوند نام‌های زیادی  دارد. برخی از مردم آن را آب پیوند می نامند. برخی افراد به آن پیج رنک می گویند. به طور کلی، جریان پیوند اندازه گیری اهمیت صفحات شما نسبت به سایر صفحات موجود در اینترنت است.

طبق گفته اپستین، دو سیگنال اصلی برای محاسبه رتبه صفحه وجود دارد: انواع سایت هایی که به دارایی شما پیوند می دهند و ساختار پیوند داخلی شما چگونه به نظر می رسد.

اولین مورد این است: سایت های دیگری که به هر یک از صفحات شما لینک داخلی می دهند کدامند؟ او گفت. «چند نفر هستند؟ اونا چقدر بزرگن؟ چقدر معتبر هستند؟ و در مرحله دوم، به این می‌پردازد که چگونه صفحات خود را به یکدیگر پیوند می‌دهید.”

بیشتر بازاریابان تمایل زیادی به جمع آوری بک لینک داخلی برای بهبود ویژگی های خود دارند در حالی که از بهینه سازی لینک  داخلی در سایت خود غفلت می کنند. اما، برای استفاده بیشتر از تمام سایت هایی که به صفحات شما پیوند می دهند، بازاریابان باید مطمئن شوند که ساختار پیوند داخلی آنها به خوبی بهینه شده است.

در اینجا سه ​​راه وجود دارد که اپستین به بازاریابان توصیه می‌کند تا سایت‌های خود را با لینک‌ داخلی بهینه کنند.

لینک داخلی
لینک داخلی

“چگونه از فشار دادن جریان پیوند به صفحات کم اهمیت تر جلوگیری می کنید و آن را به صفحات مهم تر فشار می دهید؟” اپستین پرسید. “با حذف پیوندهای اضافی که نیازی به وجود ندارند، شروع کنید.”

این پیوندهای اضافی اغلب در چندین صفحه کپی می شوند و در نزدیکی بالای صفحات مانند فرصت های شغلی، بارگیری گزارش ها یا بیانیه های ماموریت شرکت نشان داده می شوند. در حالی که اینها اطلاعات مهمی برای بازدیدکنندگان در سایت هستند، این احتمال وجود دارد که صفحات سئو پسند نباشند.

برای پرداختن به این مسائل، اپشتین به بازاریابان پیشنهاد می‌کند که این پیوندها را در صورت امکان حذف کنند، به‌خصوص اگر اغلب تکرار شوند. سپس، پیوندهایی را به صفحاتی که برای جستجو بهتر بهینه شده اند قرار دهید.

«به صفحاتی که می‌خواهید بر اساس اهمیت آن‌ها لینک دهید، پیوند اضافه کنید. . . اگر بتوانید این کار را به طور سیستماتیک در صفحات سایت خود انجام دهید، می توانید شروع به افزایش جریان پیوند داخلی به صفحاتی که می خواهید داشته باشید و آن را به صفحاتی که به آن نیاز ندارند محدود کنید زیرا برای جستجو مهم نیستند.


کاهش از دست دادن جریان لینک داخلی

در حالی که بهینه سازی جریان لینک داخلی مهم است، بازاریابان باید به طور همزمان موارد از دست دادن رتبه را از طریق پیوندها بررسی کنند. این اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که سایت‌ها به صفحاتی پیوند می‌خورند که جستجو پسند نیستند، مانند صفحات نتیجه جستجوی داخلی یا صفحات برچسب قدیمی که ترافیک دریافت نمی‌کنند.

موارد زیادی وجود دارد که پیوند دادن به این صفحات کمتر مهم برای عملیات سایت ضروری است، بنابراین حذف آنها همیشه یک گزینه نیست. درعوض، اپستین به بازاریابان توصیه می‌کند که از دست دادن رتبه صفحه این پیوندها را با پیوند دادن از هر صفحه داخلی که به آن پیوند می‌دهید، جبران کنند.

سئو چیست؟
سئو چیست؟

بازاریابان همچنین باید در نظر بگیرند که چگونه از پیوندهای nofollow در محتوای سایت و لینک داخلی استفاده می کنند. اگرچه بحث هایی در مورد تأثیر این ویژگی ها بر رتبه بندی کلی وجود دارد، اپستاین معتقد است که استفاده از تگ nofollow استراتژیک می تواند به طور مؤثری از دست دادن جریان پیوند را کاهش دهد.

او گفت: «ما دوست داریم از تگ nofollow استفاده کنیم. ما می بینیم که بسیاری از مردم جریان پیوند به حساب های رسانه های اجتماعی را از دست می دهند. ما می بینیم که آنها آن را به سایت های ورود به سیستم مشتری و سایت های کمکی و سایت های شریک از دست می دهند. اگر مجبور هستید پیوندهایی را دنبال کنید که به سایت‌های خارجی می‌روند، آن‌ها را با استفاده از اندازه‌های پایین‌تر کاهش دهید، آنها را بیشتر در صفحه قرار دهید، یا پیوندهای دیگری به صفحه اضافه کنید.

عوامل مجازات را حذف کنید

اپستین گفت: “عوامل مجازات کارهایی هستند که صفحات شما انجام می دهند و ممکن است آنها را مانند صفحات هرزنامه جلوه دهند.”

یکی از رایج ترین عوامل جریمه مرتبط با رتبه بندی صفحه، محتوای تکراری است. به موتورهای جستجو می گوید که محتوای سایت شما کیفیت پایینی دارد. تعداد زیادی لینک داخلی به محتوا با عوامل جریمه احتمالی می تواند به رتبه سایت شما آسیب برساند.

اپستاین گفت: «به غیر از سرصفحه و پاورقی، صفحات شما نباید بیش از نیمی از کلمات را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. اما ما تعداد زیادی صفحه را می بینیم که در آن یک صفحه 90 درصد کلمات خود را با صفحه دیگری در سایت به اشتراک می گذارد.

بازاریابان همچنین باید از پیوند دادن به بخش های زیادی از محتوای “نازک” در سایت های خود اجتناب کنند. اینها صفحاتی با تعداد کلمات بسیار کم هستند که به عنوان قطعات آموزنده تنظیم شده اند اما اطلاعات کمی ارائه می دهند.

اپستاین گفت: «زمانی که جریان پیوند را به سایت‌های دیگر ارسال می‌کنید، مراقب نحوه قرارگیری آنها باشید. تعداد زیادی از لینک‌های سرمقاله بدون متقابل و دنبال شده باعث می‌شود به نظر برسد که شما یک سایت تبلیغاتی هستید حتی اگر اینطور نیستید.

ساختن یک پروفایل بک لینک داخلی با کیفیت بالا و مرتبط مهم است، اما بهینه سازی ساختار پیوند داخلی و حذف عوامل خطر برای به دست آوردن بیشترین مزایا از سیگنال های رتبه بندی حیاتی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.