سئووب

9 رویه سئو 2022 برای بهبود نتایج وب سایت شما

بهبود دید صفحه و ترافیک ارگانیک همچنان تمرکز اصلی بسیاری از بازاریابان دیجیتال در سال آینده است

تنها چیزی که ثابت می ماند تغییر است – یعنی اکنون زمان مناسبی برای شروع برنامه ریزی کمپین های بازاریابی دیجیتال خود برای ماه های آینده است.

این شامل تمام موارد مربوط به بهینه سازی موتور جستجو (سئو 2022) می شود.

با این حال، آنچه در گذشته برای افزایش رتبه وب سایت شما در وب کار می کرد، دقیقاً چیزی نیست که شما را از سال 2022 عبور دهد.

گوگل به طور گسترده اعلام کرده است که برای خلاص شدن از شر هرزنامه ها و افزایش تعداد لینک ها با محتوای جذاب و آموزنده که تجربه کاربری مثبتی را ارائه می دهد، کار می کند.

در واقع، این چیزی است که آنها اخیراً در به‌روزرسانی الگوریتم اصلی نوامبر 2021 به آن پرداخته‌اند .

این بدان معناست که تنظیم تاکتیک‌های خود در حال حاضر بهترین راه برای اطمینان از موفقیت از نظر میزان و نوع ترافیکی است که وب سایت شما از Google دریافت می‌کند.

بنابراین، آیا آماده هستید که وارد شوید و درباره بهترین روندها بیشتر بدانید تا به شما در رسیدن به اهدافتان کمک کند؟ در اینجا نه روند سئو 2022 برای افزایش رتبه شما در سال 2022 آورده شده است.

  • 1. جمع آوری داده های شخص اول
  • 2. بهبود سرعت صفحه
  • 3. تجربه کاربری گسترده
  • 4. تمرکز بهتر روی نیت کاربر
  • 5. تجدید محتوای موجود
  • 6. محتوای همیشه سبز بیشتر
  • 7. کمپین های دیجیتال Omnichannel
  • 8. تجربیات تعاملی
  • 9. Google Discover Optimization
  • جمع بندی: روندهای سئو که در سال 2022 باید به آنها توجه کرد

1. جمع آوری داده های شخص اول

در دو سال گذشته، گوگل با فشار بر بازنشستگی کوکی‌های شخص ثالث ، واقعاً همه چیز را متزلزل کرده است .

از دیدگاه مصرف کننده، این یک حرکت عالی است که واقعا حریم خصوصی داده های شخصی را افزایش می دهد. 

اما برای بازاریابان؟ واقعاً می تواند شبیه شلیک گلوله به پا باشد.

به همین دلیل جای تعجب نیست که ایجاد یک طرح جمع آوری داده های شخص اول در صدر فهرست کارهای سئوی همه افراد در سال 2022 باشد.

این چطوری کار میکنه؟

اساساً، صاحبان وب‌سایت تلاش می‌کنند تا تعداد زیادی مشتریان جدید و سرنخ‌های بالقوه را از طریق موتورهای جستجو مانند Google و Bing به وب‌سایت خود بیاورند.

از آنجا، آن‌ها می‌توانند مشوق‌هایی را برای افراد به منظور درخواست پیشنهاد، ثبت نام در لیست ایمیل، یا هر استراتژی دیگر برای کمک به جمع‌آوری اطلاعات تماس بر اساس شخص اول، ارائه دهند.

این واقعاً یک مفهوم مهم است که همه بازاریابان دیجیتال در حال حاضر باید روی آن تمرکز کنند، زیرا توانایی تکیه بر کوکی‌های شخص ثالث و سایر اطلاعات برای دستیابی به بازار هدف شما به سرعت در حال پایان است.

2. بهبود سرعت صفحه

در حالی که به نظر می رسد سرعت صفحه چیزی است که هر ساله در این لیست های روند سئو 2022 نشان داده می شود، دلیل خوبی وجود دارد.

برای یک دقیقه به این موضوع فکر کنید. هر سال مدل‌های جدید اندروید و آیفون عرضه می‌شوند، درست است؟ همانطور که آخرین تبلت ها، لپ تاپ ها و رایانه های رومیزی نیز همین کار را می کنند.

این دستگاه ها پردازنده های بهتری دارند، به این معنی که وب سایت ها را سریعتر از قبل بالا می کشند. اگر سهم خود را برای اطمینان از آماده بودن وب سایت خود انجام نمی دهید، واقعاً می توانید مخاطبان خود را خاموش کنید.

علاوه بر این، گوگل قبلاً اعلام کرده است که سرعت صفحه عاملی است که برای رتبه بندی در نظر گرفته می شود. 

این به معنی بهبود شما کمک می کند تا هر دو کلی تجربه کاربر از بازدید کنندگان وب سایت خود و بالقوه خود را به ادعای یک آرزو صفحه یک نقطه در SERPs.

مطمئن نیستم از کجا شروع کنم؟ 

هزاران افزونه عالی SEO برای وردپرس و دیگر پلتفرم‌ها وجود دارد که می‌توانند زمینه‌هایی را که در آن می‌توانید بارگذاری صفحه را از جنبه فنی بهبود بخشید، شناسایی کنید. 

اگر این مشکل را حل نکرد، ممکن است لازم باشد با میزبان وب خود به یک برنامه بهتر ارتقا دهید.

سئو 2022
سئو 2022

3. تجربه کاربری گسترده

بیا با آن روبرو شویم. تجارب کاربر گسترده لزوماً روندی نیست که با گذشت زمان می آید و می رود. 

با این حال، تمرکز بر ارائه بهترین تصور ممکن به بازدیدکنندگان سایت شما زمانی که آنها در صفحه شما هستند، به عنوان یک نیروی محرکه برای بازاریابی جستجو در حال رشد است.

برای درک واقعی این مفهوم، باید آن را تجزیه کنیم.

اول، به خاطر داشته باشید که یک وب سایت با تعداد زیادی خطا، زیبایی شناسی قدیمی و ساختار ناوبری وحشتناک، سایتی است که افراد احتمالاً در لحظه ورود روی آن کلیک می کنند.

در مرحله بعد، باید به خاطر داشته باشید که Google زمان صرف شده در یک وب سایت را هنگام پیوند از جستجو، ردیابی می کند و در نظر می گیرد.

همانطور که آنها می بینند، وب سایتی که مردم برای دریافت پاسخ های مورد نیاز خود در آن باقی نمی مانند، احتمالاً نامربوط است یا هرزنامه است.

و همانطور که قبلاً می دانیم، این دو چیز هستند که واقعاً می توانند Google را از نظر انتخاب پیوندها برای آن صفحه اول نتایج خاموش کنند.

این بدان معناست که افرادی که فوراً به دلیل UX ضعیف کلیک می کنند، در واقع بر شانس شما برای رتبه بندی بالا در SERP های Google تأثیر می گذارد.

بنابراین، چگونه این را برطرف می کنید؟ 

با مرور و استفاده از وب سایت خود به عنوان یک بازدید کننده شروع کنید. اگر در این فرآیند چیزی آزاردهنده یا به طور کلی ناخوشایند یافتید، از تغییر آن نترسید.

به همین ترتیب، بسته به وضعیت فعلی صفحه شما ، طراحی سایت جدید برای سال جدید نیز ممکن است ایده عاقلانه ای باشد.

4. تمرکز بهتر روی نیت کاربر

هنگام بحث در مورد روند سئو 2022، همچنین ضروری است که در مورد افزایش تمرکز وب سایت خود بر قصد کاربر صحبت کنید .

در حالی که ممکن است به نظر می رسد یک لقمه اصطلاحی باشد، اما واقعاً به این نتیجه می رسد: افرادی که در وب جستجو می کنند به دنبال یک پاسخ بسیار خاص برای یک موضوع، سؤال یا مشکل بسیار خاص هستند.

وظیفه شما به عنوان یک بازاریاب دیجیتال و تولید کننده محتوا این است که به موارد زیر فکر کنید:

  • چگونه این افراد به دنبال آن راه حل هستند
  • و چگونه می توانید محتوای خود را طوری قالب بندی کنید که آنچه را که نیاز دارند به آنها ارائه دهید.

تمرکز بر این که چگونه راه حل خود را برای نیازهای آنها بهترین کنید ، ترافیک ارگانیک بیشتری را به ارمغان می آورد ، اطمینان حاصل می کند که آنها مدت بیشتری در وب سایت شما باقی می مانند و به ایجاد اعتماد بین مخاطبان هدف شما کمک می کند .

علاوه بر این، گوگل در حال حاضر شروع به گسترش جستجو برای گنجاندن نتایج بیشتر مبتنی بر هوش مصنوعی و بصری کرده است. 

در حالی که ممکن است این اتفاق در سال 2022 به طور کامل رخ ندهد، بهترین کار این است که از هم اکنون محتوای خود را با این طرز فکر آماده کنید.

5. تجدید محتوای موجود

یکی دیگر از موارد مهم در لیست روندهای سئو 2022 چیست؟ 

البته مطالب تازه شده.

قبل از اینترنت، ایجاد تغییرات در یک خبر یا مقاله به طرز احمقانه‌ای مقرون به صرفه بود. 

در آن زمان، ناشران باید هزینه‌های مواد، مسائل توزیع، و سپس رساندن آن اطلاعات تازه‌شده را به دست خوانندگان در نظر می‌گرفتند.

خبر خوب؟ اینترنت در هر زمان قابل تغییر است.

این بدان معناست که همه صاحبان وب سایت باید به عقب برگردند و محتوای فعلی خود را ارزیابی کنند تا جایی برای جزئیات بیشتر، کپی طولانی تر یا کلمات کلیدی متمرکزتر باز شود .

به آن به عنوان روشی فکر کنید که می توانید چیزهای واقعاً خوبی را که در حال حاضر وجود دارد استفاده کنید و آن را برای نسخه بزرگتر، بدتر و بهتر تقویت کنید.

نتیجه نهایی، توانایی رتبه‌بندی بالاتر و پیشی گرفتن از رقابت برای ترافیک ارگانیک در سال آینده است.

6. محتوای همیشه سبز بیشتر

در حالی که این ایده عالی است که به عقب برگردید و محتوای موجود خود را تازه کنید، بیایید برای لحظه ای در مورد افزودن محتوای همیشه سبز بیشتر صحبت کنیم .

هر دو ایده به یک ارزش اصلی بازمی‌گردند – صرف نظر از سال، محتوا همچنان پادشاه روندهای سئو است.

این بدان معناست که شما مطلقاً نمی توانید تنها به محتوای موجود خود تکیه کنید تا ترافیک جدیدی را برای شما در سال جاری ایجاد کند.

در عوض، برنامه ای برای اضافه کردن محتوای همیشه سبز بیشتر به چارچوب وب سایت خود داشته باشید.

به هر حال، هرچه صفحات بیشتری با فوکوس کلمات کلیدی متفاوت داشته باشید، برای کسی راحت‌تر می‌شود اطلاعاتی را که ارائه می‌دهید پیدا کند.

هنگامی که اطلاعات بیشتری ارائه می کنید، برند یا شرکت خود را به عنوان یک متخصص در زمینه خود معرفی می کنید.

کارشناسان در یک صنعت خاص قابل اعتمادتر تلقی می شوند و جمع آوری اطلاعات شخص اول مانند درخواست های نقل قول، فرم های تولید سرنخ و ثبت نام های بازاریابی ایمیلی را آسان تر می کند.

ببینید با این به کجا می رویم؟ 

اگر هیچ کاری از این لیست از روندهای سئو  2022 انجام نمی دهید، به جز این یک کار، مطمئن شوید که محتوای همیشه سبز بیشتری را به وب سایت خود اضافه کنید.

7. کمپین های دیجیتال Omnichannel

برای بسیاری از بازاریاب‌های دیجیتال، تقسیم جنبه‌های مختلف استراتژی کلی شما در سطل‌های جداگانه بسیار آسان است – هر کدام برند، اهداف، پیام‌ها و موارد دیگر خود را دارند.

مشکل این است که مصرف کنندگان امروزی همه جا هستند، به یکباره.

به مثال نیاز دارید؟ به افراد معمولی فکر کنید. آنها در صفحات رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام و فیس بوک هستند. شاید آنها حتی در Snapchat، TikTok یا Pinterest باشند.

سپس آنها به دنبال پاسخ برای سؤالات یا راه حل مشکلات در Google هستند.

چرا؟

نام تجاری مختلف در صفحات مختلف می تواند گیج کننده باشد، به این معنی که آنها احتمالاً وب سایت شما را در SERP ها نادیده می گیرند زیرا نمی بینند که چگونه همه چیز به هم مرتبط است.

این بدان معناست که داشتن یک رویکرد منسجم و کارآمد برای همه کمپین‌های بازاریابی دیجیتالی شما بیش از همیشه مهم است.

8. تجربیات تعاملی

یکی از موارد اضافه شده منحصر به فرد به لیست روندهای سئو 2022برای سال آینده که باید واقعاً به آن توجه کرد، استفاده از تجربیات تعاملی است.

اینها چیزهایی مانند آزمون‌ها ، راهنماها، ویدیوها یا هر چیز دیگری غیر از متن اصلی هستند که بازدیدکنندگان را به داخل می‌کشاند و راهی برای تعامل با صفحه شما به آنها می‌دهد.

چیزی که این نوع محتوا را برای جستجو بهتر می کند این است که اطلاعات مورد نظر کاربر را در قالبی به یاد ماندنی تر و جهت یابی آسان تر به کاربر می دهد.

تجارب تعاملی نیز راهی عالی برای افزایش تجربه کاربر و متمایز شدن از رقبای درونی خود هستند.

اگرچه ممکن است تغییر به یک قالب تعاملی برای هر موضوع همیشه سبز در وب سایت شما امکان پذیر نباشد، این ایده خوبی است که تجزیه و تحلیل کنید که کدام صفحات و کلمات کلیدی در حال حاضر ترافیک ارگانیک زیادی را به همراه دارند. 

سپس ایده هایی را برای بسط آنها با نوعی محتوای تعاملی طوفان فکر کنید .

9. Google Discover Optimization

اضافه شدن فوق العاده سرگرم کننده به این لیست از روندهای سئو 2022، گنجاندن Google Discover است.

Google Discover چیست؟ خوب، این فید است که اطلاعات مرتبط را بر اساس آنچه که یک فرد معمولاً جستجو می کند جمع آوری می کند و آن را در بالای صفحه جستجو قرار می دهد.

آن را به‌عنوان یک فید بدون دوست در نظر بگیرید که آخرین داستان‌ها، مقالات، رسانه‌ها، ویدیوها و موارد دیگر را بر اساس موضوعاتی که یا در منطقه شما پرطرفدار هستند یا مطابق با بسیاری از علایق جستجوی عمومی شما هستند، در اختیار شما قرار می‌دهد.

به عنوان یک بازاریاب دیجیتال که بر روی بهبود دید جستجو کار می کند، مهم است که یک عکس بصری که با موضوع و کلمه کلیدی شما مرتبط باشد، اضافه کنید.

Google Discover همیشه این تصویر را به‌عنوان بخشی از فهرست جستجو درج می‌کند، که اگر می‌خواهید در این ظرفیت رتبه‌بندی کنید، آن را 100٪ حیاتی می‌کند.

در نهایت، شما می خواهید به ایجاد محتوای عالی که با علایق و نیازهای مخاطبان شما مطابقت دارد ادامه دهید.

وقتی این کار را انجام می‌دهید، احتمالاً گوگل صفحه شما را به Google Discover اضافه می‌کند، که ترافیک ارگانیک بیشتری را نسبت به سایر تکنیک‌های اولیه سئو 2022 به ارمغان می‌آورد.

جمع بندی: روندهای سئو 2022 باید به آنها توجه کرد

همانطور که صفحه تقویم را به یک سال دیگر تبدیل می کنیم، شروع به تدوین برنامه های بازاریابی دیجیتال برای دوازده ماه آینده بسیار مهم است.

این 9 ترند سئو 2022 مکان خوبی برای شروع هستند ، اما در واقع همه آنها به چیزی خلاصه می شوند که هر متخصص موتور جستجو از قبل می داند:

محتوای خوب که جذاب، آموزنده است و به مخاطبان شما ارزش ارائه می دهد، همیشه ساده ترین و محبوب ترین راه برای به دست آوردن ترافیک ارگانیک بیشتر، رتبه بالاتر در SERP ها و گسترش مخاطبان شما خواهد بود.

مطمئن نیستید که در سال آینده بازاریابی خود را از کجا شروع کنید؟ 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
Cart
Your cart is currently empty.